Barlu Opublikowano 21 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2009 Projekt już był planowany kilka miesięcy temu. Przeleżał troszkę, bez poprawek i dokończenia. Teraz powraca do życia. Planowanie: -model halowy z depronu 3mm -model samolotu który "kocham" :rotfl: -nie widząc planów su31 (tym bardziej F3P), zaprojektować halówkę która nie odstąpi od innych modeli halowych, mimo braku doświadczenia w f3p. Plany wyglądają tak: http://www.fothost.pl/upload/09/52/51e924b4.bmp Rysunek wykonany w programie Corel [postało jeszcze kilka drobnych poprawek ] . Różowe miejsca to "pomoc". W modelu ich nie będzie. Przeciwwaga będzie bez kątów, zaokrąglone cięcie. (to już na papierze). Planowane wyposażenie: Silnik: HXT 1300kV 24g. Regulator: Turnigy 10A Akumulator: Turnigy 500mah 20C 2S Odbiornik: Corona 4ch Serwa: HXT500 x3 Zapowiada się zmiana owego wyposażenia Podziękowania dla: Pawel_W, Boogie, elektryki_rc Prace przy modelu ruszą w nowym roku zapewne już. Tak wiem, nie poleci :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Projekcik powoli mknie ku przodowi (3/4 cześć materiałów już jest, brakuje tylko węglowych wzmocnień), post pod postem, gdyż brak wstępnych komentarzy [co mnie wręcz cieszy ] : Ostateczne wyposażenie, które właśnie do mnie leci: Odbiornik: Corona 4ch Regulator: Turnigy 6A Akumulatory x3: Zippy Flightmax 2s 350mah Silnik: Turnigy 2204-14T Serwa x3: HXT 500 Zakupiłem również depron biały 3mm, pod nazwą Extrupor, w sklepie na ul. Bitwy Warszawskiej. Ocena materiału: Sztywny jak na depron 3mm, w porównaniu z podkładem pod panele, bardziej wytrzymały na bodźce mechaniczne. Jak się z nim pracuje, jeszcze nie wiem, ale podejrzewam że bardzo dobrze. Zrobiłem test, polewając kawałek Średnim CA [z tego samego sklepu], nie naruszyło materiału. Drugi test na odporność na to CA, po wycięciu elementów. To już niedługo... CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Za słaby regiel obawiam się, do tego silnika zalecana jest wersja 10A, co w 100% i ja polecam, opierając się na doświadczeniu - miałem 4 takie silniki i aktualnie nadal mam jeden. A Extrupor to ten materiał, z którego wszyscy których znam budują modele W tym Krzysiek Halicki, Jakuban, ja zresztą też. Uwierz - CA go bierze, niestety nie pokażę Ci śladów działania, bo model na którym były leży w koszu na śmieci w hali, na której latamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 5 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Regiel za słaby mówisz? Szukałem czegoś 7A ale w HC brak. Turnigy ma tylko 6 dalej 10A. Stwierdziłem że powinien starczyć przy prądach rzędu 5A. Z wielu komentarzy wynika że na GWS SF 8x4.3 bodajże, prąd nie wyskakuje powyżej 5.5A. Sprawdzimy, najwyżej będę zmuszony zmienić regulator Aczkolwiek, sam akumulator jest w stanie dać zaledwie 7A, wolałbym by spłonął regulator niż cały model (zabierając ze sobą resztę wyposażenie które będzie dość mocno skupione w centralnym punkcie) od zapłonu przeciążonego li-pola. Wiadomo że testy na przegrzanie itp. przeprowadzę na ziemi, gdyż, wszystko jest na "styk". Silnik niby 5A pobiera, regulator wyrabia do 6A, a akumulatory do 7A. Za radą kolegi elektryki_rc [ww. Krzysztof Halicki] poszedłem za głosem wagi modelu :mrgreen: Co z tego wyjdzie, okaże się... To prób dalszych nie robię z CA, zakupię Ca do styropianu. Podobno takie modele najlepiej właśnie nim kleić? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Co do kleju - dokładnie tak. Co do regla, ja bym na twoim miejscu jednak sprzedał 6A i kupił 10A. Pytałeś Krzyśka, ale nie zapytałeś jakich on używa, a używa 10A CC z tego co wiem. Akurat tutaj źle wybrałeś miejsce na oszczędzanie wagi. Co do planu - dlaczego przeciwwaga steru kierunku jest dłuższa niż statecznik, do którego ma pasować? I na koniec, co do zapłonu lipola - mam 9 szt Rhino 360mAh i do tej pory z ŻADNYM się nic nie stało, mimo latania na silniku 3020 do którego zalecają regle 20A a chwilowy prąd to 12A. Więc chyba troszkę przesadzasz Miałem w modelu pakiet 240mAh 20C, nie dawał rady prądowo więc silnik zwalniał i koniec. Nie było innych cyrków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Te plany wyżej to były wstępne rysunki... Teraz są bardziej dopracowane, i nagle robię je od 0 praktycznie dzis :mrgreen: Niby tak, ale szedłem wagą i opisami produktów. Może źle zrobiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grabo Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Barlu, jeśli masz taką możliwość to spisz symbole z tranzystorów użytych w tym reglu, wtedy powiem Ci ile tak na prawdę wytrzymają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Jak tylko dojdzie regulator, spiszę :wink: A oto screen, dziś "przepisanych" i "podrasowanych" planów (przed sekundką skończyłem): Jak widać wszystko powinno do siebie w 100% pasować Czy SK nie jest za wielki? Proporcjonalnie nie ma co by się zgadzał, bo musi być troszkę większy, ale czy nie za bardzo? EDIT: Dla zaoszczędzenia materiału, by się nie marnowało, muszę uciąć dziobek wystający z części skrzydlatej. Czyli podzielić to na dwa. To chyba dobre rozwiązanie? Nie marnotrawienie materiału, a miejsce dziobka chyba lepiej mieć w oddzielnej części, np. gdybym chciał zrobić go z EPP? EDIT2: Po pomniejszeniu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Zdecydowanie za duży, i jeśli chodzi o właśności lotne i o estetykę. Przynajmniej dla mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Jeśli chodzi o rhino, to ja sam używam i jestem z nich bardzo zadowolony, choć miałem raz z nimi ciekawą przygodę - leżał sobie spokojnie na półce, podczas gdy ja pracowałem, ni był ani uszkodzony ani w danym momencie zagrożony, aż tu nagle takie głośne pfffff, nadął się i zaczął rozlewać na półce, w życiu czegoś takiego nie widziałem. A co do modelu - moim zdaniem jest troszkę za małe ramię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Rozpiętość 80cm 8) Zgodnie z radami, jak i po przeglądnięciu wielu modeli F3P, wydłużyłem trochę kadłub. Bo w oryginalnym Su jest on krótszy :wink: Lecz makietą on nie będzie, wspominałem o tym chyba (jeżeli nie, to informuję, makietą on nie będzie). Ma poprawnie latać, i sprawiać przyjemność, a w drugim rzędzie przypominać Su-31 :mrgreen: Ja zakupiłem Zippy, z powodów finansowych Jak się będą sprawować, wypowiem się gdy będę ich użytkownikiem z jakimś nalotem. Dziś może malowanie proste wymajstruję. Nie będę szalał z kolorami i fantazjami, gdyż i tak szybko polegnie jako pierwszy model halowy Efekty PC, o ile będą zadowalające zaprezentuję w tym temacie :wink: EDIT: O i jest taka mała wariacja, prosta jak budowa cepa, ale model nie zapowiada długiego żywotu: Będzie to wypałem tylko jeśli uda mi się farby uzyskać :wink: Jak nie, będzie tylko czarny napis SU, i czarna kara u dołu na skrzydle Zapomniałem podpisać, lewa strona to spód, prawa z napisem i lotkami to góra. [czarna kratownica jest także na lewym płacie, nie na prawym, gdyż malowałem to w programie jakby na odwróconym modelu, tak jak to będzie w rzeczywistości : :mrgreen: ] Ps. Czarne paski są szerokości 3mm, i pokazują kadłub który będzie doklejony [tzw. boczki kadłuba ] A kratownica na modelu będzie staranniejsza :devil: EDIT2: Zmiana z ostatniej chwili w malowaniu, nie zobrazowana :mrgreen: Jak na sterach jest malowanie równe z liniami sterów, to zrobię na tych liniach takie falę ;D Co wyjdzie, zobaczymy w trakcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Patrzę na sylwetkę i tak raczej mało podobny ten model do Su Ale taka tendencja panuje ogólnie że modele są mało podobne do pierwowzorów, a już deprony szczególnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 A nawet korzystałem z tych rzutów. No wlot wiadomo że pominąłem, zbędny "gadżet". Podwozia też brak. Lotki musiałem zmodyfikować, stery również Zdecydowanie wydłużyłem ogon :mrgreen: I kabina jest całkiem inny, ale ta była prowizoryczna, w rzeczywistości zrobię jak w oryginale 8) Jednak trochę podobieństwa jest Ale taka tendencja panuje ogólnie że modele są mało podobne do pierwowzorów, a już deprony szczególnie...Pod tym podpisuję się, deprony szczególnie, a te niepełno kadłubowe zawsze Co do modelu, wszystko już gotowe. Czekać na tusz do drukarki, i drukować plany. Potem czekać na wzmocnienia węglowe oraz skalpel, i ciąć ciąć i jeszcze raz ciąć :wink: A dalej to już zleci, postaram się wszystko relacjonować A tym czasem, czas oczekiwania nastał. CDN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Odciecie lotek zmień na zaokrąglone, takie ostre kąty są paskudne w użytkowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Przeciwwaga będzie bez kątów, zaokrąglone cięcie. (to już na papierze). :wink: Edit: A co m i szkodzi, zrobię to na PC, nie będę się już bawił na papierze aż tyle :devil: EDIT 2: Ciągle gryzą mnie dwa pytania. Czy stosować wzmocnienie kadłuba z "kratownicy" węglowej, do prototypu [pręt 1mm]? :twisted: Czy zrobić hamulce na skrzydłach? :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Ruszamy dalej, koniec ferii niestety a ja zaczynam. Jestem gdzieś w 1/2 od 18:00. [wliczając w to sklejenie planów, przerysowywanie na depron, wstępny szlif sterów oraz główny szlif kadłuba, sklejenie kadłuba w 85%, w 70% skończone wzmocnienie] Zdjęć dużo nie ma, bo aparat "zniknął" i robiłem telefonem :/ Fajnie się składa taki modelik, jak będzie latał tak jak się go składa to będzie bajka Materiał dobrze się tnie i obrabia papierem ściernym. Klei idealnie UHU Por-em. Do wzmocnienia skrzydła użyję ostatecznie tylko jednego płaskownika + kratę. Jest wystarczająco sztywne, a po co dodawać dodatkowe gramy :wink: Malowanie, w drugim modelu je zastosuje, ten zostanie tylko z czarnym dziobkiem [tu były jeszcze gdzie nie gdzie niedoskonałości farby, poprawione] + coś na skrzydle dla rozpoznania łatwego :evil: W planach znalazłem jeden błąd, uwzględniłem w "łącznikach" kadłuba tylko z jednej strony 3mm odstęp [szpary na trójkąty są za szerokie], i mam brzydkie przerwy. Zatuszuje to paskami depronu usztywniając dodatkowo kadłub. Kratownica zostanie w tym wypadku tak jak jest [dokleję tylko do statecznika pionowego wzmocnienie, i do kraty skrzydeł łącznik na skrzyżowaniu] CDN :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 koniec ferii niestety Zmiana poglądów ?? xD Fajny modelik się zapowiada, i malowanie takie szałowe :wink: Jak już aparat się odnajdzie to więcej fotek prosimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Jedno co widzę, to Fakt, że miejsce gdzie przypada zawias wysokości nie jest równoległe, tylko układa się w literę V. To nie będzie miało prawa się wychylać... Poza tym wszystko ładnie, tak inaczej;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 Wiesz co, też tak myślałem, ale zawias z dyskietki dał radę :wink: Pierwszy raz dyskietkowe zawiasy stosuję i mi się podobają Miałem to ściąć, ale stwierdziłem że spróbuję z "V" i się udało :mrgreen: Co prawda musiałem "oszczędzić" zawiasów, lecz przy tej wadze modelu poradzą sobie Można wychylać stery o 90* ręką bez żadnych oporów. Na "zdjęciu" pokazałem "jakieś tam" wychylenia Powinno się sprawdzić, jak nie, będziemy wymieniać :roll: Tak wygląda obecnie: Jakość tych "zdjęć" mnie zawstydza :oops: Łączenia sterów są "nieczyste", co prawda nie widać tego z odległości 1m już. Postanowiłem nie maskować tego farbą, gdyż ładnie to nie wyjdzie, zeszlifowałem lekko i jest lepiej :wink: ps. Aparat się znalazł, wrócił, ale kabel w Warszawie został :twisted: Więc prędko porządnych zdjęć nie umieszczę :evil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artemis3 Opublikowano 14 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2010 aj również stosuję zawiasy z dyskietek i polecam bardzo. jedna porada, która wyczaiłem - kiedy wklejasz dyskietki stara się umieścić po jednej po obu stronach dźwigni, zaraz przy niej -> || | || w takim układzie, to daje pewność, że ster będzie się wychylał dokładnie a nie, że popychacz będzie go ciągnął do góry lub wypychał w dól To się często zdarza przy lotkach.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.