misspalma Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 witam tak jak w temacie mam problem z trainerem wlasnej produkcji na podstawie planow o nazwie Vlado trainer plany byly oparte na silniku zarowym 1ccm, ja poczatkowo napedzalem go silnikiem szczotkowym klasy 400 i ladnie latal, teraz zmienilem naped na bezszczotke tower pro o bardzo duzym ciagu jak na ten model (ciag okolo 1000g) i mam problemy z pilotowaniem modleu poniewaz musze latac na minimalnych obrotach silnika bo kiedy dodam gazu to odrazu ostro zadziera nosa az do pionu, i tu moje pytanie co musze zmienic zeby dalo sie normalnie pilotowac ten model, sklon silnika mam okolo 4st w dol, nie wiem jednak czy zmiana sklonu cos pomoze czy jednak bede musial zmienic wznios skrzydla. prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Musisz zwiększyć skłon silnika,dobrze wyważyć i wytrymowac model-to powinno załatwić sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Jeśli posiadasz nadajnik z komputerem i mikserami, to możesz też zmiksować przepustnicę ze sterem wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misspalma Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 spróbuje zwiekszyc sklon silnika ale nie wiem czy nie jest winny wznios skrzydla bo jest dosc duzy i przy duzych szybkosciach moze to powodowac zadzieranie nosa, aparature mam z mikserem ale nie wiem jak sie to dokladnie ustawia bo kupilem uzywke i nie mam zadnej instrukcji (hitec laser 6) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekRC Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Ja wczoraj oblatywałem model Yak 54 z cyber Fly .. pierwszy wyrzut .. model strasznie skręca w prawo lekko kierunkiem i kolejny wyrzut .. stwierdziłem po 3 kretach że model jest za ciężki .. dałem pakiet 150 gram ...nie miałem innego . na max gazie latał ale strasznie nerwowo .. i także zadzierał nos... zwiększ pochylenie silnika w dół .. i będzie oki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackriver Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Ja wczoraj oblatywałem model Yak 54 z cyber Fly .. pierwszy wyrzut .. model strasznie skręca w prawo lekko kierunkiem i kolejny wyrzut .. stwierdziłem po 3 kretach że model jest za ciężki .. dałem pakiet 150 gram ...nie miałem innego . na max gazie latał ale strasznie nerwowo .. i także zadzierał nos... zwiększ pochylenie silnika w dół .. i będzie oki . A ile ten Twój Jaczek waży? I gdze masz cg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 mam problemy z pilotowaniem modleu poniewaz musze latac na minimalnych obrotach Czyli masz za duży ciąg, jeżeli nie ma latać jak pylon, to daj mniejsze śmigło. Wtedy silnik będzie dostarczał ciąg odpowiedni do potrzeb tego modelu. Baxter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 mam problemy z pilotowaniem modleu poniewaz musze latac na minimalnych obrotach silnika bo kiedy dodam gazu to odrazu ostro zadziera nosa az do pionu,Wygląda to na zbyt duży kąt natarcia. Trzeba podłożyć podkładkę pomiędzy kadłub a krawędź spływu skrzydła. Po tej operacji zapewne będzie konieczne lekkie przesunięcie ść do tyłu. Operacje te należy robić małymi kroczkami, podkładając jednorazowo nie więcej jak 0,5 - 0,8 mm pod spływ. To samo ze ść, przesuwać po 0,5 cm. Skłon silnika 4 stopnie wydaje się być ok i jego niewielkie powiększenie raczej nie wpłynie w istotny sposób na zachowanie się modelu. Po zmniejszeniu kąta natarcia i przesunięciu ść do tyłu model z pewnością będzie latał szybciej. Regulację należy robić do momentu, aż model na pełnym gazie będzie zdecydowanie się wzosił (np. pod kątem do 30 stopni) a w locie bez silnika łagodnie opadał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekRC Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 A ile ten Twój Jaczek waży? I gdze masz cg? SC ustawiłem tak 65 mm przy kadłubie A jeśli chodzi o wagę to prawie 500 g ... muszę zmienić pakiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 Moim zdaniem, skłon silnika powinien być mniejszy - około 2-2,5 stopnia. Sprawdź też kąt zaklinowania płata albo od razu zastosuj się do rady MarkaJ i zmniejsz kąt natarcia płata. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.