Jump to content

problem z trainerem


misspalma

Recommended Posts

witam tak jak w temacie mam problem z trainerem wlasnej produkcji na podstawie planow o nazwie Vlado trainer plany byly oparte na silniku zarowym 1ccm, ja poczatkowo napedzalem go silnikiem szczotkowym klasy 400 i ladnie latal, teraz zmienilem naped na bezszczotke tower pro o bardzo duzym ciagu jak na ten model (ciag okolo 1000g) i mam problemy z pilotowaniem modleu poniewaz musze latac na minimalnych obrotach silnika bo kiedy dodam gazu to odrazu ostro zadziera nosa az do pionu, i tu moje pytanie co musze zmienic zeby dalo sie normalnie pilotowac ten model, sklon silnika mam okolo 4st w dol, nie wiem jednak czy zmiana sklonu cos pomoze czy jednak bede musial zmienic wznios skrzydla. prosze o pomoc.

Link to comment
Share on other sites

spróbuje zwiekszyc sklon silnika ale nie wiem czy nie jest winny wznios skrzydla bo jest dosc duzy i przy duzych szybkosciach moze to powodowac zadzieranie nosa, aparature mam z mikserem ale nie wiem jak sie to dokladnie ustawia bo kupilem uzywke i nie mam zadnej instrukcji (hitec laser 6)

Link to comment
Share on other sites

Ja wczoraj oblatywałem model Yak 54 z cyber Fly .. pierwszy wyrzut .. model strasznie skręca w prawo lekko kierunkiem i kolejny wyrzut .. stwierdziłem po 3 kretach że model jest za ciężki .. dałem pakiet 150 gram ...nie miałem innego . na max gazie latał ale strasznie nerwowo .. i także zadzierał nos... zwiększ pochylenie silnika w dół .. i będzie oki .

Link to comment
Share on other sites

Ja wczoraj oblatywałem model Yak 54 z cyber Fly .. pierwszy wyrzut .. model strasznie skręca w prawo lekko kierunkiem i kolejny wyrzut .. stwierdziłem po 3 kretach że model jest za ciężki .. dałem pakiet 150 gram ...nie miałem innego . na max gazie latał ale strasznie nerwowo .. i także zadzierał nos... zwiększ pochylenie silnika w dół .. i będzie oki .

A ile ten Twój Jaczek waży? I gdze masz cg?

Link to comment
Share on other sites

mam problemy z pilotowaniem modleu poniewaz musze latac na minimalnych obrotach silnika bo kiedy dodam gazu to odrazu ostro zadziera nosa az do pionu,

Wygląda to na zbyt duży kąt natarcia. Trzeba podłożyć podkładkę pomiędzy kadłub a krawędź spływu skrzydła. Po tej operacji zapewne będzie konieczne lekkie przesunięcie ść do tyłu. Operacje te należy robić małymi kroczkami, podkładając jednorazowo nie więcej jak 0,5 - 0,8 mm pod spływ. To samo ze ść, przesuwać po 0,5 cm. Skłon silnika 4 stopnie wydaje się być ok i jego niewielkie powiększenie raczej nie wpłynie w istotny sposób na zachowanie się modelu.

Po zmniejszeniu kąta natarcia i przesunięciu ść do tyłu model z pewnością będzie latał szybciej. Regulację należy robić do momentu, aż model na pełnym gazie będzie zdecydowanie się wzosił (np. pod kątem do 30 stopni) a w locie bez silnika łagodnie opadał.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.