Skocz do zawartości

Zrywanie synchronizacji


sudik

Rekomendowane odpowiedzi

Na szczęście jak sprawdzam przewinięte silniki to daje bezpiecznik samochodowy. Natomiast co do timmingu to na podobnym silniku ( oba outrunner ) nic się nie dzieje i wszystko chodzi równo.Czy mam przebicie do statora sprawdzam miernikiem łapiąc jeden kabelek i przykładam drugi kabel od miernika do poszczególnych ramion statora. Może gdzies popełniam błąd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś miał zwarcie do masy, silnik prawie na pewno by nie startowal (drgałby, a zakręcony ręką chwilami by się zakręcał). Taki objaw, jak podajesz, najcześciej występuje, gdy przewijany samodzielnie silnik, jest nawinięty zbyt cienkim drutem, dla założonego obciążenia np. zbyt duzym śmigłem. Jeśli zasilisz go mniejszym napięciem, np. z pakietu dwucelowego, zjawisko zatrzymywania nie powinno wystapić. Sprawdź to. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Powodem w złym działaniu było ( aż wstyd się przyznać ) błędne nawiniecie silnika :oops: . Nawijałem :AacCBbaACcbB , spróbowałem ABCABCABCABC i działa bez zarzutów. Dziękuję za szybką odpowiedź i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi schemat nawinięcia nie jest optymalny dla 12 zębów (ale kręcić będzie, z gorszymi osiągami). Najlepszy jest AabBCcaABbcC, jeżeli masz 14 magnesów. W Twoim schemacie, który podałeś jako pierwszy, kierunek nawijania kolejnego zęba (B), po A, zaczynał się w złą stronę. Dla sekcji C to samo. Rozpoczynanie sekcji w złą stronę w stosunku do sekcji A. Dlatego zrywał się. Ja przewinąłbym jeszcze raz (w końcu to 15 min. roboty), zyskasz na mocy, przy tym samym prądzie. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś miał zwarcie do masy, silnik prawie na pewno by nie startowal (drgałby, a zakręcony ręką chwilami by się zakręcał). Taki objaw, jak podajesz, najcześciej występuje, gdy przewijany samodzielnie

bubu2 , a co zrobić jeżeli silnik nie był przewijany. mam taki objaw w silniku e-max CF 2812 chodził jakieś 20 min potem go odłożyłem i przestał działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podajesz dokładnie objawów, ale jeśli drga przy uruchamianiu, to najprawdopodobniej masz urwany jeden z przewodów. Sprawdź omomierzem (jeśli nie masz, kup. To zaledwie, najtańszy, 10zł), powinna być prawie zerowa oporność między wszystkimi trzema przewodami. pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.