piotr6 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Witam...kupiłem motor Super Tigre-32cm. i mam ochote przerobić go na benzyne. Na stronie Model Motor są zestawy do konwersji w cenie 220zł. z małąświecą taką pod gwint świecy żarowej. Może ktoś już przerabiał i wie troche na temat jak taki silnik chodzi z tym zestawem. Jaka jest jakość tych modułów . Ciekawe też jak ma się potem moc takiej benzynki do oryginalnego silnika żarowego czy traci coś z osiągów .A może lepiej kupić zestaw z dużą świecą i dorobić głowice :?
meloow Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Kolego czy możesz jaśniej opisać temat, gdyż nie bardzo wiadomo po temacie co chcesz przerobić na benzynke może pralkę, a może piecyk gazowy :evil: Temat pozwala na szybkie zorientowanie się co może być opisane w środku a tak to każdy wchodzi i dopiero wtedy widzi co tam jest czyli czasami to strata czasu dla niektórych , a bardziej doświadczeni modelarze omijają takie tematy.
marcin133 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Cytat Kolego czy możesz jaśniej opisać temat, gdyż nie bardzo wiadomo po temacie co chcesz przerobić na benzynke może pralkę, a może piecyk gazowy :evil: Polskie Forum Modelarskie Strona Główna ? Reszta ? Silniki spalinowe ? 2-takty ? przerobić na benzynke Cóż -> rzeczywiście pralka pasuje jak ulał, nie wspomnę o piecyku Chodź nazwa silnika w tytule byłaby mile widziana. Poczytaj ten: Przeróbka zapłonu żarowego na iskrowy wątek, naświetli nieco sprawę.
Leszek_K Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Polecam RCGroups.com, RCUniverse.com - pelno jest postow na ten temat.
Major Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 W tytule czy opisie, co za róznica kiedy jest, zaraz bedziecie chcieli cały post w tytule by sie mieścił. Chyba ze na forum sie pisze o przeróbce kuchenek czy pralek w dziale -silniki 2 takt, no to przepraszam w takim razie.
Koper20 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Ja właśnie skończyłem testowanie przeróbki Mvvs 15ccm z tym zapłonem i muszę powiedzieć ,że nie spodziewałem się tak dobrych wyników. Motorek chodzi od kopa. Jeśli chodzi o regulację to jest nieco trudniej niż na metanolu ale po dobrym zabiegu chodzi w całym zakresie obrotów. Moc nieco spadła o jakieś 15-20% ale po dodaniu nitrometanu nie ustępuje mocą zwykłej żarówce.Obroty wahają się w granicach 2tys-10tys max. Co do przeróbki to wystarczy przerobić piastę pod śmigłem i wkleić w nią magnes, założyć czujnik hala (wiercąc dziury w pokrywie silnika lub dorabiając pierścień, który zakładamy na silnik tak aby czujnik znajdował się nad magnesem. Jest jeszcze możliwość zmiany gaźnika na walbro (ponoć lepiej chodzi).
BartekSz Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 A oleju ile % dajesz? Mniej więcej jakie obroty masz na jakich śmigłach ?
Koper20 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Oleju tak jak zalecali na stronie model motor czyli 1/15 lub 1/17. W tej chwili tylko na śmigle 12/7 sprawdzałem, ale porobię jeszcze jakieś testy!!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.