Jump to content

Dg808S - jakies szersze info ?


Janosik72

Recommended Posts

Witam chcialem sie podpytac co sadzicie o tym szybowcu

http://www.nastik.pl/jsb-dg808s-arf-p-2901.html

Jako ze stoje prawie przed kupnem tego szybowca tu w Angli

Chcialem zasiegnac szerszej opini kolegow warto czy nie do jakich lotow sie bardziej nada termika ,zbocze.

 

Najwiekszym dla mnie problemem jest transport , model ma 4 m rozpietosci , mimo ze mam dosc duzy samochod to dalej jest to osobowka czy warto walczyc z przerobkami aby skrzydlo skladac z kilku kawalkow :crazy: czy sobie odpuscic .

Prosze o jakies opinie ,rady sugestie na temat napedu

 

Ps .model w Angli mozna kupic za okolo 220-240 f

a prawdopodobnie byly by kupowane dwa przeze mnie i mrrobert.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Zakup niestety w ciemno, zbyt mało informacji. Profil bardzo uniwersalny, dobry i raczej ze wskazaniem na termikę ale na zboczu i trochę akrobacji - też sobie poradzi. Model, jak na żeberkową konstrukcję - dość ciężki. Możliwości dwie: solidnie powzmacniany lub totalnie spaprany ! Przy 3,5 kg pustego modelu radziłbym rozglądanie się za silnikami zacząć od Turnigi SK 42-60 ( coś jak propozycja Marcina, tylko na wyższe napięcie). Przy tych rozmiarach preferuję styropian oklejony balsą czy fornirem. Nie polecam przeróbki skrzydeł, z reguły więcej straty niż pożytku. Albo zmień samochód (wyjście naiprostsze) albo poszukaj modelu z fabrycznie dzielonymi skrzydłami albo sprawdź jak wielkie są te winglety i zrób je demontowalne do transportu. Może wystarczy Pozdrawiam - Jurek

Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówcą, takie skrzydła to lipa, ideał to full laminat, ale styro+fornir też ok. Przeróbka skrzydeł - to samo zdanie - nie warto.

Tutaj znalazłem coś takiego - http://static.rcgroups.com/forums/attachments/1/6/9/7/7/8/a2592816-160-DG-808S%20Electric.jpg , to nie ten sam model? Tutaj jest waga do lotu 3.5kg, błąd na stronie sklepu, że to masa pustego modelu?

Kolega ma DG800 z Czeskiego zestawu, full laminat - rewelacja, piękny model i super lata.

Link to comment
Share on other sites

Na stronie www.scorpio-polska.pl podają wagę 3500 do lotu , a w Nastiku 3500 pusty. Warto by się upewnić gdzie leży prawda, bo pewna różnica jest. Co do konstrukcji skrzydeł, to mój 3 metrowy Pilatus z Royal model ma konstrukcyjne z pokryciem z balsy wzmacniane od wewnątrz tkaniną szklaną plus węglowy dźwigar i bez problemu wytrzymuje dość ostre akrobacje. Waga do lotu 3kg. Ale jak jest zbudowane skrzydło w DG to nie wiem.

Pozdrowiania.

Link to comment
Share on other sites

DG800 kolegi waży właśnie w okolicach 3.5kg, trzyma się powietrza rewelacyjnie. Na zawodach, coś pokroju F3J tylko hol za samolotem, jak lecimy razem to ja mam problem żeby dociągnąć te 10 minut a on jeszcze pół lotu na hamulcach :D fakt że mój ASW 20 ma jedno skrzydło jak depron rowkowany :P jeszcze słyszałem, że inny kolega ma taki sam model tylko waży 2.8kg.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie co do wagi to zamierzam w sobote zabrac wage i powazyc elementy w sklepie , Wiem juz ze silnika raczej sie nie da zalozyc , kabinka zaczyna sie prawie od samego przodu modelu .

@ Kuba pokaz mi w podobnej cenie 4 m kompozyta to w ciemno kupie.

Link to comment
Share on other sites

Sam bym kupił :P najciekawsze jest to, że ten kumpel kupił ten model jako lekko uszkodzony(skrzydło do załatania) za 800zł gotowy do lotu :D oprócz tej dziury w skrzydle, chyba od jakiegoś drzewka, godzina roboty i lecimy :)

Link to comment
Share on other sites

Guest wotoma

Modelu całolaminatowego w tej cenie fakt nie dostaniesz, dorzuć jeszce tak około 1200 zł, wtedy możesz się za czymś zacząć rozglądać. Co do napędu to mam w dwóch szybowcach takie napędy (identyczne): silnik Hyperion Z3025-12 664 Kv, regulator Pheonix 60A, accu Li-Po 4S LVX 3300 mAh, śmigło aeronaut 13,5*6 cali. W pierwszym wypadku wsadziłem to do 3 metrowego Promyka, ciasno, ale weszło. 3,2 kg Promyk startuje jak rakieta 45 stopni w górę. Drugi to 3,75 metrowy szybowiec o wadze do lotu 4,2 kg, , kolega ma znowy taki sam napęd ale w 4 metrowym Jantarze - start też bez problemu

W naszych szybszczykach kabiny też się zaczynają dość blisko nosa ...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.