qbacz Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Witam! Jako że na halę mam łatwy dostęp zużywam dość szybko kolejne modele Następny w kolejności trafił się YAK54, ale postanowiliśmy z Patrykiem S. jeszcze troszkę model odchudzić i tak Patryk zaproponował, a ja składam "yaczka foliaczka" W stanie jak na zdjęciu waży 70g Okienka są zaklejone folią dostępną w kwiaciarniach, ale mogłaby być cieńsza. Na natarciu jest płaskownik węglowy 0,5x3mm, a reszta usztywniona jest plecionką 0,1 mm. Wydaje się to wystarczająco sztywne, okaże się w locie. Dodane zostanie jeszcze podwozie z prętów węglowych 1 mm. zastosowany silniczek to: Turnigy 2211 1700kv (alternatywnie TURNIGY 2204-14T) regulator: Turnigy 10 A serwa: HTX500 x 3 odbiornik: póki co ciężki jak cegła (11g) Assan 6ch Pakiety: energypower 450 mAh. Niestety brakuje czasu na dokończenie, ale postaram się jeszcze w tym tygodniu.
d.z.i.q Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Powodzenia w oblocie. Jaka rozpiętość?
Patryk Sokol Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Ja tylko pokażę model w innej pozycji niż wywalonego na plecy A sam model? Na razie eksperyment, ale nie powiem, obiecujący
mtk Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Fajnie się zapowiada , ciekawe jaka będzie waga gotowego do lotu
Ładziak Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 To prawda. W takim wykonaniu można zrezygnować z EPP.
Patryk Sokol Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Ja bym aż tak pesymistyczny nie był. W każdym razie czołówkę z glebą powinien znieść mężnie, ale faktycznie na stery trzeba będzie uważać. Ale ja coś jeszcze chciałem napisać. Więc do rzeczy. W tej chwili konstrukcja waży 44g (21g silnik, 6g serwo z kablem). Zmieniając folię na jakąś ultralekką uzyskamy koło 8g mniej, czyli konstrukcja o wadze 36g. I tak dorzucając do tego bardzo lekkie serwa (D-47) uzyskamy 3x4g więcej i odbiornik 4g jeszcze, mamy konstrukcję bez zespołu napędowego ważącą 52g (no dorzućmy jeszcze z 5g na pierdółki - 57g). No i ja bym dobrał teraz taki napęd: 2 x http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7568 - 12g regler http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4318&Product_Name=TURNIGY_Plush_6A_/.8bec/6g_Speed_Controller - 4g (bo odchudzony) i silnik: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7338&Product_Name=1404N_2290Kv_9.2g_3.5A_160g_Thrust_Outrunner I mamy model o wadze 84g RTF Taki model choćby z racji swojej małej bezwładności byłby znacznie odporniejszy na gleby (tudzież ściany). Idea jest tak nęcąca, że będę musiał ją zrealizować
qbacz Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2010 Przekonamy się po krecie. Na plus przemawia to, że powinien być bardziej podatny na odkształcenia sprężyste niż model ze wzmocnieniami węglowymi.
jakuban Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Fajny i niefajny. Używałem plecionki w kratownicy w swoim yaku - sztywność konstrukcji była beznadziejna. A jak u was?
qbacz Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2010 Dowiem się w locie Jest na tyle sztywna, że zachęca do testów, ale jak okaże się za mała to wkleję wzmocnienia.
Boogie Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Nie wiem, czy nie lepszym rozwiazaniem byloby po prostu dobre wyfrezowanie modelu przy jednoczesnym odchudzeniu wyposazenia. Z reszta Patryku podchodzisz troche zbyt optymistycznie do tych mas-np. pakiety by wazyly pewnie z 14g minimum. Derk van der Decht zrobil model Clika frezujac go i dajac lekkie wyposazenie, ktory wazyl 86-88g i po prostu latal beznadziejnie!! Moja Ampha wyfrezowana z ciezkiego depronu wazyla 54g, a miala dodatkowe elementy. [/img]
qbacz Opublikowano 6 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2010 Frezowanie jest w planach, ale narazie nie było dostępu. To jest forma zastępcza.
Boogie Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Wystarcza dobre szablony oraz dremel z podstawka. Sporo roboty, ale warto.
Patryk Sokol Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 A jaki frez pasujący do Dremela polecisz?
Boogie Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Uzywam czegos takiego: http://www.dremeleurope.com/dremelocs-pl/Product.jsp;jsessionid=1BD8D1746347D457316FFF08BE450DAC?&language=pl-PL&ccat_id=482&prod_id=136 I moge z calego serca polecic- niestety cena rzedu 50zl powala z nog. Do tego taka podstawka: http://www.dremeleurope.com/dremelocs-pl/Product.jsp;jsessionid=B1980D27279707310D4A205CBC1E943B?&language=pl-PL&ccat_id=526&prod_id=229 oraz krazek z plexi.
qbacz Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2010 Model oblatany! Niestety wyposażenie mam za ciężkie, przede wszystkim odbiornik, a także nic nie było jeszcze odchudzane (długie kable itp). Gotowy do lotu waży aż 150g. Czyli jak nie odchudzany Muszę sprawdzić jeszcze na innym śmigle (aktualnie mam 8x4,3) bo na tym jest zbyt szybki (silnik 1700kv). Nie zauważyłem problemów ze sztywnością, ale fakt że latałem spokojnie - muszę się przyzwyczaić.
jakuban Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Potwornie ciężkie graty musisz mieć, skoro yakulec taki leciutki był... Zbyt szybki? Co masz na myśli? Jak dla mnie to dobrze, bo oznacza że i wolny może być...
qbacz Opublikowano 8 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2010 Minimalną prędkość ma za dużą, poza tym silniczek ma dość mocy, spokojnie idzie w pionie do końca pakietu. Edit tylko z komórki niestety, ciekawsze filmiki niestety w ogóle nie wyszły:( (choć w moim wykonaniu i tak nie są zbyt ciekawe )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.