RobertK Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Witam Niestety dziś udało mi się właśnie to zrobić :oops: tj.końcowe napięcie wyniosło 4,6 V na cele.Zastanawiam się jak wpłynie to na dalszą eksploatację tych ogniw Pozdrawiam Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Mój pakiet się "zagotował" ładowałem 4A programem na PB :cry: i niestety dwie cele wylały jakiś brazowy płyn. Pakiet niestety "w plecy"Juz nie experymentuję. moim zdaniem sprawdz poprzez test na modelu (bez lotu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertK Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Temperatura ogniw zaraz po zakończeniu ładowania wynosiła ok 40 stopni ,rozciołem właśnie koszulkę termo , wycieku brak. Szczepan ,ja używam tego pakietu do zasilania odbiornika ,wiec sprawdzę go pod ładowarką ładując i rozładowując ... Pozdrawiam Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Oczywiscie ładujesz programem Li Fe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertK Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Nie ,ładuje je pod napiecie końcowe- ładowarka robbe MAXAMP Pozdrawiam Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janosik72 Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 czym Ty to ladujesz ? zepsuta ladowarka czy sposobem Skazoo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertK Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 czym Ty to ladujesz ? zepsuta ladowarka czy sposobem Skazoo? W tej ładowarce możesz ustawic końcowe napięcie ładowania (lub delte) Pozdrawiam Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Albo zakupisz sobie ładowarkę do Fe ,albo zobacz do działu spalina jak to się kończy (model Ultimat) :? Okazywało się , że ładując programem do lipoli wchodziło max 600-700 mA. Co do przeładowania to mi udało się władować w 4 cele 20,6 V (program do lipoli ) Na szczęście pakiet pomyka do dziś i nadal wchodzi w niego ok.2000 mA. A ma już 3 rok. Używam Ładowarki B-6 i z HC (hobby King) i jestem z pakietów mocno zadowolony. Ładuje standardowo 2,5 A , czasami 3,5 A . Podawanie wysokiego A na ładowaniu wcale nie jest obojętne i wyraźnie skraca żywotność pakietów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Ja po zamordowaniu pakietu napędowego (4S) :cry: ładuję wyłacznie Mpx LN 6015 z balanserem Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertK Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 quote="Tomek"]Albo zakupisz sobie ładowarkę do Fe ,albo zobacz do działu spalina jak to się kończy (model Ultimat) :?Tomek ,ładuje tą ładowarką ponad 1 rok pakiety A123 jeden z nich ma 68 cykli wchodzi 2190 mAh rozładowując pod ładowarką mam 1988 mAh Okazywało się , że ładując programem do lipoli wchodziło max 600-700 mA.Nie używam programu do lipoli ,ponieważ ta ładowarka takiego nie posiada Co do przeładowania to mi udało się władować w 4 cele 20,6 V (program do lipoli ) Na szczęście pakiet pomyka do dziś i nadal wchodzi w niego ok.2000 mA. A ma już 3 rok . 20,6V w cztery celki to sporo ,ale pakiecik żyje ;D Używam Ładowarki B-6 i z HC (hobby King) i jestem z pakietów mocno zadowolony. Ładuje standardowo 2,5 A , czasami 3,5 A . Nie widze sensu zakupu ładowarki z "programem" do Fe Podawanie wysokiego A na ładowaniu wcale nie jest obojętne i wyraźnie skraca żywotność pakietów.[/quote] Ja nie ładuje tych akumulatorów powyżej 1C (nie mam takiej potrzeby) :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
choina Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Nie widze sensu zakupu ładowarki z "programem" do FeI dlatego tak to się kończy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Też miałem takie podejście ,ale praktyka dobitnie pokazała , że Fe musi być ładowane programem do Fe. Inaczej prędzej czy później będą kłopoty. Skoro używasz Fe to sprzedaj starą ładowarkę , i za 160-180 zł możesz kupić b-6 w HC która ślicznie Fe ładuje. Czyli dokładasz kilkanaście złotych i masz święty spokój. Poza tym, na lotnisku (używam pakietów do zasilania odbiorników), podłączając ładowarkę wiem ile mA weszło oraz najważniejsze , napięcie końcowe zawsze jest takie samo. Nie trudno pomyśleć co by było gdybym w 2 pakiety wrzucił 9,2V zamiast 6,8V. :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertK Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 Nie widze sensu zakupu ładowarki z "programem" do FeI dlatego tak to się kończy. Tu nie zawinił sprzęt tylko...człowiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobertK Posted January 8, 2010 Author Share Posted January 8, 2010 prędzej czy później będą kłopoty.W moim przypadku raczej póżniej Skoro używasz Fe to sprzedaj starą ładowarkęTomek ,czy Ty wiesz o jakiej my ładowarce rozmawiamy :?: Poza tym, na lotnisku (używam pakietów do zasilania odbiorników), podłączając ładowarkę wiem ile mA weszło oraz najważniejsze , napięcie końcowe zawsze jest takie samo.Używąć swojej też to wszystko wiem i nap. końcowe jest takie samo :wink: Nie trudno pomyśleć co by było gdybym w 2 pakiety wrzucił 9,2V zamiast 6,8V. :shock:Rozumiem że masz na myśli dwa ogniwa :?: Ładujesz je do 6,8V :?: :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Rozumiem że masz na myśli dwa ogniwa :?: Ładujesz je do 6,8V :?: :roll: Tak i przy takim napięciu mają pełną pojemność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kankrz Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 A moj Fe 6S dal sie naladowac tylko do 1600 mAh. Przy probie doladowania ladowarka (Pulsar2) po chwili wylacza . Przyznam ze ciagnalem z niego spore prady ale zeby tak kilku cyklach (mniej niz 20) ? 4S dobija do 1980 ale i z mniejszymi pradami rozladowania pracowal. Tak wiec nie przeginajcie z obciazaniem tych pakiecikow - 40A max. Sprobuje jeszcze kilka cykli D/C .5A , moze wstanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomekr Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Ja mam kilka pakietów z ogniw A123, najbardziej są katowane pakiety 7S w Katanie, tam prąd rozładowania dochodzi do 55A. Jak dotąd w jeden pakiet 7S wchodzi 2170mAh w drugi 2050mAh po pełnym rozładowaniu, typowo po locie jest doładowywane 1600-1850mAh i prądem 4,5-6,5A, na razie pakiety mają po ok. 80-100 ładowań i 3-ci rok eksploatacji. W gorszym pakiecie od początku były 2 gorsze ogniwa nie wiem czy sponiewierane przy lutowaniu czy tak już miały, natomiast pilnuje, żeby ich nie przeładowywać i rozładowywać za mocno, czyli używam programu Li-Fe z balansowaniem, co 2-3 ladowanie. Pakiety do Parkmastera 2S i Gemini 3S jest ładowany 10A i widać po 60-70 cyklach że im ze 100mAh ubyło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Kiedys juz opisywałem ale powtórzę ,rozwaliłem pakiet 4S ładując tylko 5 A .Popuszczały zaworki i wylał sie brązowy płyn.Teraz pakiety ładuje nominalnym prądem ,takim jaki chce ładowarka czyli 2.3 A Link to comment Share on other sites More sharing options...
kojot Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 A ja odwrotnie, mam dobre doświadczenia z ładowania pakietu A123 4s prądem 4C. Niebalansowane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alyan Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 J... używam programu Li-Fe z balansowaniem, co 2-3 ladowanie. Też korzystam z balansowania. Zauważyłem że wchodzi mi więcej o ok. 200 mAh. Mam pakiety zrobione z firmówek Pelikana oraz rozbiórki DeWalta. Zauważyłem że jest duży rozrzut między ogniwami podczas ładowania mimo że ogniwa są tego samego producenta. Monitorowałem pakiet bez balansowania i część ogniw w końcówce ładowania ma przekroczone napięcie 3.6 a część nie osiąga tej wartości. Trochę sobie radziłem z tym problemem robiąc jakąś selekcję ogniw i grupując wg tych napięć. Edit: Wartość prądu nie miała znaczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.