modrzej Opublikowano 6 Stycznia 2010 Opublikowano 6 Stycznia 2010 A to mój nowy ptaszek... jeszcze nielot. Narazie sama "buda". Co do parametrów: Rozpiętość: 180cm Cięciwa: 17cm Powierzchnia nośna: 30,6 dm^2 Długość kadłuba: 95cm Statecznik: V-tail 5dm^2/ rozwarcie 120* Masa własna: ok 500-550g Wyposażenie: Silnik: 3f EMAX CF2822 Regulator: KH SS 25/30A Card Programmable Odbiornik: Multiplex podwójna przemiana Pakiet: 2S - 3S Serwa: 3 x 9g Skrzydła: Rdzenie styropianowe, 3 dźwigary sosnowe, pokryte depronem 3mm, łączone bagnetami węglowymi 4mm, mocowane do kadłuba na gumę. Oklejone taśmą pakową. Kadłub: Całobalsowy z węglową rurką oklejoną balsą. Statecznik: Konstrukcja z balsy 3mm - bezprofilowa płytka, pokryta folią termokurczliwą, dzielony i montowany na bagnety 2mm Śmigło 10x6" i osiągany ciąg wystarczający do wznoszenia pod kontem 45* przy pakiecie 3S. Niestety na 2S to wznoszenie jest bardzo mozolne... powodem jest przewijany już silnik. Masa szybowca gotowego do lotu ~650g. No i w końcu upragniony film... kręcony telefonem więc jakość licha, ale i tak nie ma co szaleć przy tak wolnym szybowcu. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=RHYQWrr5M3Y Edit: Po długim czasie szybowiec został przerobiony na sterowanie lotkami (ogonowe było makabryczne, zwłaszcza przy uruchomionym silniku). Wyprostowane skrzydła i nowy kadłub (w starym było strasznie mało miejsca...). Szybowczyk lata super ale w locie szybowym jest strasznie wolny, niemal stoi w miejscu (mowa o locie pod wiatr). Czas pracy silnika przy pakiecie 3S 1000mAh to jakieś 8 do 10 min. Jedyne co może być w nim denerwujące to to, że skrzydła są okropnie wiotkie i przy mocniejszym wiaterku strasznie nim rzuca... ale jak już się człowiek przyzwyczai to można latać... A w zmianę skrzydeł już nie będę się bawił ponieważ w przygotowaniu do lotu jest 3.5m Dedalus...
stepek Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Witam! Czy możesz się pochwalić w jaki sposób wycinałeś rdzenie skrzydeł? Model prezentuje się elegancko - co do silnika założyłem taki do swojego Toto-2 (którego waga do lotu wyszła ok 750 g) i dawał nieźle radę. Powodzenia w dalszej budowie modelu!!
modrzej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 Rdzenie były wycinane na wycinarce CNC na zamówienie (koszt 40zł). Wolałem zapłacić i mieć od razu wszystko wycięte niż samemu się bawić... W pierwotnej wersji miały być to same rdzenie pokryte papierem (lub fornirem) ale wyszło na to, że okleilem całość depronem (tańszy od forniru ) dzięki czemu zwiększyłem cięciwe z 140mm na obecne 170mm, a skrzydła wydłużyłem o 200mm (konkretnie uszy). Profil ten sam co ma TOTO2.
Rafal B. Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Ale czy oklejanie styropianu depronem ma sens? Według mnie nie ma najmniejszego na wytrzymałości nic nie zyskasz . . .
malinn Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Do takiego e-maxa i szybowca 1,8m lepiej wsadzić pakiet 3s bo na 2s cieńko będzie. Dźwigary zrobiłeś w płacie jakieś?
modrzej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 Są dźwigary spokojnie... a okleilem depronem bo było to celowe (chciałem powiększyć cięciwę i rozpiętość, a szkoda rdzenia). Co do napędu to narazie tylko wiem, jaki będzie silnik. Pakiet i regulator wciąż stoją pod znakiem zapytania (narazie muszę kupić kwarce i ATmege32 do aparatury, bo niestety futaba widoczna w tle z niewyjaśnionych powodów po prostu się nie włącza ) zwłaszcza, że zima się rozkręca to nie ma pośpiechu...
malinn Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Regiel do tego silnika 25A spokojnie styknie aż nadto. Ja mam regiel 18a z takim samym silnikiem w modelu esa i też wystarcza latając na 3s.
modrzej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 I taki też mam zamiar kupić... 20-25A nie więcej (raczej nie mam w planach nic co będzie na silniku pobierało 30A więc będzie regiel ogólnego użytku)...
stepek Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Dzięki za odpowiedź ciekawe jak się będzie sprawować taka konstrukcja płata - u mnie z średnim powodzeniem latał sam styropian ale trzeba było w niego władować tony listew, prętów, a i tak trzasnął w samochodzie, wiec jeszcze żywicę i siatkę szklaną. Przepraszam za to że wtrącam tu jeszcze małe pytanie bynajmniej nie na temat, ale ciekawi mnie po co do modulatora Zbiga atmega32 - ten układ obsługuje atmegę 8 i atmegę 168 - Chyba że pan Zbig zaprojektował coś nowego Pozdrawiam!
modrzej Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 no jak to... zbigowy modulator już dawno w finalnej wersji pracuje na ATmega32 i taki właśnie będę robił (więcej opcji ustawień jeszcze nikomu nie zaszkodziło). Co do samej konstrukcji to są tam 2 główne dźwigary wklejone przeciwsobnie (równolegle) i jeden bliżej spływu. Pierwsza rurka bagnetu jest wklejona właśnie między dźwigary główne a druga przy tym tylnym dźwigarze. Uszy klejone na styk, jeżeli będą odpadały dorobię najwyżej łączniki... Okaże się w praniu...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.