modrzej Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 A to mój nowy ptaszek... jeszcze nielot. Narazie sama "buda". Co do parametrów: Rozpiętość: 180cm Cięciwa: 17cm Powierzchnia nośna: 30,6 dm^2 Długość kadłuba: 95cm Statecznik: V-tail 5dm^2/ rozwarcie 120* Masa własna: ok 500-550g Wyposażenie: Silnik: 3f EMAX CF2822 Regulator: KH SS 25/30A Card Programmable Odbiornik: Multiplex podwójna przemiana Pakiet: 2S - 3S Serwa: 3 x 9g Skrzydła: Rdzenie styropianowe, 3 dźwigary sosnowe, pokryte depronem 3mm, łączone bagnetami węglowymi 4mm, mocowane do kadłuba na gumę. Oklejone taśmą pakową. Kadłub: Całobalsowy z węglową rurką oklejoną balsą. Statecznik: Konstrukcja z balsy 3mm - bezprofilowa płytka, pokryta folią termokurczliwą, dzielony i montowany na bagnety 2mm Śmigło 10x6" i osiągany ciąg wystarczający do wznoszenia pod kontem 45* przy pakiecie 3S. Niestety na 2S to wznoszenie jest bardzo mozolne... powodem jest przewijany już silnik. Masa szybowca gotowego do lotu ~650g. No i w końcu upragniony film... kręcony telefonem więc jakość licha, ale i tak nie ma co szaleć przy tak wolnym szybowcu. http-~~-//www.youtube.com/watch?v=RHYQWrr5M3Y Edit: Po długim czasie szybowiec został przerobiony na sterowanie lotkami (ogonowe było makabryczne, zwłaszcza przy uruchomionym silniku). Wyprostowane skrzydła i nowy kadłub (w starym było strasznie mało miejsca...). Szybowczyk lata super ale w locie szybowym jest strasznie wolny, niemal stoi w miejscu (mowa o locie pod wiatr). Czas pracy silnika przy pakiecie 3S 1000mAh to jakieś 8 do 10 min. Jedyne co może być w nim denerwujące to to, że skrzydła są okropnie wiotkie i przy mocniejszym wiaterku strasznie nim rzuca... ale jak już się człowiek przyzwyczai to można latać... A w zmianę skrzydeł już nie będę się bawił ponieważ w przygotowaniu do lotu jest 3.5m Dedalus... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stepek Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Witam! Czy możesz się pochwalić w jaki sposób wycinałeś rdzenie skrzydeł? Model prezentuje się elegancko - co do silnika założyłem taki do swojego Toto-2 (którego waga do lotu wyszła ok 750 g) i dawał nieźle radę. Powodzenia w dalszej budowie modelu!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Rdzenie były wycinane na wycinarce CNC na zamówienie (koszt 40zł). Wolałem zapłacić i mieć od razu wszystko wycięte niż samemu się bawić... W pierwotnej wersji miały być to same rdzenie pokryte papierem (lub fornirem) ale wyszło na to, że okleilem całość depronem (tańszy od forniru ) dzięki czemu zwiększyłem cięciwe z 140mm na obecne 170mm, a skrzydła wydłużyłem o 200mm (konkretnie uszy). Profil ten sam co ma TOTO2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Ale czy oklejanie styropianu depronem ma sens? Według mnie nie ma najmniejszego na wytrzymałości nic nie zyskasz . . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Do takiego e-maxa i szybowca 1,8m lepiej wsadzić pakiet 3s bo na 2s cieńko będzie. Dźwigary zrobiłeś w płacie jakieś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Są dźwigary spokojnie... a okleilem depronem bo było to celowe (chciałem powiększyć cięciwę i rozpiętość, a szkoda rdzenia). Co do napędu to narazie tylko wiem, jaki będzie silnik. Pakiet i regulator wciąż stoją pod znakiem zapytania (narazie muszę kupić kwarce i ATmege32 do aparatury, bo niestety futaba widoczna w tle z niewyjaśnionych powodów po prostu się nie włącza ) zwłaszcza, że zima się rozkręca to nie ma pośpiechu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Regiel do tego silnika 25A spokojnie styknie aż nadto. Ja mam regiel 18a z takim samym silnikiem w modelu esa i też wystarcza latając na 3s. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 I taki też mam zamiar kupić... 20-25A nie więcej (raczej nie mam w planach nic co będzie na silniku pobierało 30A więc będzie regiel ogólnego użytku)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stepek Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Dzięki za odpowiedź ciekawe jak się będzie sprawować taka konstrukcja płata - u mnie z średnim powodzeniem latał sam styropian ale trzeba było w niego władować tony listew, prętów, a i tak trzasnął w samochodzie, wiec jeszcze żywicę i siatkę szklaną. Przepraszam za to że wtrącam tu jeszcze małe pytanie bynajmniej nie na temat, ale ciekawi mnie po co do modulatora Zbiga atmega32 - ten układ obsługuje atmegę 8 i atmegę 168 - Chyba że pan Zbig zaprojektował coś nowego Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modrzej Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 no jak to... zbigowy modulator już dawno w finalnej wersji pracuje na ATmega32 i taki właśnie będę robił (więcej opcji ustawień jeszcze nikomu nie zaszkodziło). Co do samej konstrukcji to są tam 2 główne dźwigary wklejone przeciwsobnie (równolegle) i jeden bliżej spływu. Pierwsza rurka bagnetu jest wklejona właśnie między dźwigary główne a druga przy tym tylnym dźwigarze. Uszy klejone na styk, jeżeli będą odpadały dorobię najwyżej łączniki... Okaże się w praniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.