Skocz do zawartości

niezbędne urządzenia na starcie (jak zaoszczędzić 100PLN)


meloow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jako że kupiłem sobie helika , i od razu wymieniłem serwa to zaszła konieczność ponownej regulacji i aby to zrobić poprawnie potrzeba:

 

Narzędzia do poziomowania głowicy w sklepie koszt ok. 30PLN - DUŻO jak za kawałek alu.

Postanowiłem sam wykonać takie urządzenie, poszperałem w złomie i mam , sprężyna o fi takiej jak oś wirnika, stary orczyk serwa, kawałek laminatu (płytki) elektronicznej i 3 nakrętki. Po 20 minutach miałem gotowe urządzenie.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Jedno z najważniejszych urządzeń kątomierz do łopat niestety tu musiałem zainwestować 20PLN, nie miałem z czego zrobić i brak wzornika, ale znajomy ma taki domowej roboty.

 

Dołączona grafika

 

Kolejnym pożytecznym narzędziem jest poziomica tzn. same oczka i tu przyszła z pomocą kupiona w castoramie mała poziomica za 4PLN :D. którą można rozkręcić i wyjąc oczka, które później można przykleić do np. flybara

 

Dołączona grafika

 

Ostatnia potrzeba rzecz to podwozie treningowe nowe kosztuje 30-50PLN. Znów poszperałem w zasobach i znalazłem 2 pręty węglowe fi3 huraaa, teraz przydało by się jakoś to połączyć , minuta pomyślunku i jest 4 kawałki rurki alu. o fi wew. równym fi pręta węglowego, oraz wywiercony otwornicą w drewnie okrągły kawałek deski. Wywierciłem 4 otwory wkleiłem rurki alu i podwozie prawie gotowe, brakuje piłeczek tak więc udałem się do sklepu sportowego i zakupiłem 5 piłeczek (1 zapasowa) ping-pongowych. W piłeczkach wywierciłem otwory i nadziałem na piłeczki na CA. W ten sposób mam podwozie na 5PLN a nie 50PLN :D

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy czasem to podwozie treningowe nie ma za dużego "rozstawo" i się chyba troche za bardzo ugina przy troszeczke twardszym lądowaniu to się wgniecie do ziemi :) Ale i tak Gratuluje pomysłu tych wszystkich PATENTÓW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Możesz opisać budowę urządzenia do poziomowania głowicy? Albo jakiś link gdzie jest to opisane. Masz może link do materiałów jak wykonuje się to poziomowanie? Mnie chyba też to czeka... :( A już cały heli był tak cudownie poskładany... Trzeba będzie go na nowo rozbebeszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaka różnica czy ma 50 czy 80cm :) pręt fi3 jest wystarczający nprawdę trudno go wyciąć.

miałeś na myśli wygiąć ?

Te pręty/podwozie przydadzą ci się pewnie tylko na pierwsze 10-20 minut nauki zawisu. Gdyby były o połowę krótsze w zupełności by wystarczyły i zapobiegłyby ewentualnemu uderzeniu łopaty o podłoże w przypadku nieudanego lądowania.

Przydałoby się jakieś szybsze serwo na ogonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz poczytać tu

 

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=19572&postdays=0&postorder=asc&highlight=problem+z+tarcz%B1&start=30

 

lub tu

 

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=11957

 

ale ogólnie na epheli jest to super opisane w dziale "Baza Heli Wiedzy"

 

 

PS

Narzędzia do poziomowania głowicy w sklepie koszt ok. 30PLN

Kurde, latam helikami już prawie dwa lata i dopiero teraz się dowiedziałem, że istnieje takie ustrojstwo. Wniosek: do niczego niepotrzebne :D

jeżeli ma się kogoś kto pomoże w regulacji heli to pewnie nie jest to potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzędzia do poziomowania głowicy w sklepie koszt ok. 30PLN

Kurde, latam helikami już prawie dwa lata i dopiero teraz się dowiedziałem, że istnieje takie ustrojstwo. Wniosek: do niczego niepotrzebne :D

Jak masz w koło kamienie to i młotek niepotrzebny :wink:

 

A na poważnie - mam takie coś i może nie jest niezbędne, ale zdecydowanie wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś nie było na rynku 80% narzędzi i materiałów, które teraz wydają się nowym modelarzom wręcz niezbędne. A modele powstawały...

 

Ten przyrząd można zastąpić pomiarem suwmiarką, tarczą zrobioną własnym sumptem, ale nie zmienia to sytuacji, że przyspiesza i ułatwia ustawienie tarczy. Szczególnie w mniejszych modelach, gdzie te same odchyłki odpowiadają za znacznie większe znoszenie w locie.

 

A przy okazji rośnie świadomość kolegów, że coś takiego też podlega regulacji.

 

Analogicznie, zamiast żmudnego poziomowania śmigłowca i używania poziomicy na flybarze, osobiście używam przyrządu blokującego flybar poziomo, więc ustawienie kątów jest szybkie, sprawne i bardzo dokładne.

W sumie to samo bez przyrządów robiłem kilkakrotnie dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego, nie o to mi chodziło. Poziomując tarczę używasz PRZYRZĄDU, a regulujesz APARATURĄ, prawda?

 

I owszem, wstępne ustawienie zaczyna się od ustawienia prostopadle orczyków serw, co można zrobić subtrimami, ale niektórzy mają stockowe apki bez tej możliwości, więc muszą kombinować z obracaniem orczyków itd.

Ja osobiście reguluję tarczę popychaczami, bo w innym przypadku mam nierówny ruch przy skrajnych położeniach.

Mam tu na myśli małe głowice, typu Rex 250, czy 450, bo większe ustawia się znacznie łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.