Jump to content

niezbędne urządzenia na starcie (jak zaoszczędzić 100PLN)


meloow

Recommended Posts

Witam,

 

Jako że kupiłem sobie helika , i od razu wymieniłem serwa to zaszła konieczność ponownej regulacji i aby to zrobić poprawnie potrzeba:

 

Narzędzia do poziomowania głowicy w sklepie koszt ok. 30PLN - DUŻO jak za kawałek alu.

Postanowiłem sam wykonać takie urządzenie, poszperałem w złomie i mam , sprężyna o fi takiej jak oś wirnika, stary orczyk serwa, kawałek laminatu (płytki) elektronicznej i 3 nakrętki. Po 20 minutach miałem gotowe urządzenie.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

 

Jedno z najważniejszych urządzeń kątomierz do łopat niestety tu musiałem zainwestować 20PLN, nie miałem z czego zrobić i brak wzornika, ale znajomy ma taki domowej roboty.

 

Dołączona grafika

 

Kolejnym pożytecznym narzędziem jest poziomica tzn. same oczka i tu przyszła z pomocą kupiona w castoramie mała poziomica za 4PLN :D. którą można rozkręcić i wyjąc oczka, które później można przykleić do np. flybara

 

Dołączona grafika

 

Ostatnia potrzeba rzecz to podwozie treningowe nowe kosztuje 30-50PLN. Znów poszperałem w zasobach i znalazłem 2 pręty węglowe fi3 huraaa, teraz przydało by się jakoś to połączyć , minuta pomyślunku i jest 4 kawałki rurki alu. o fi wew. równym fi pręta węglowego, oraz wywiercony otwornicą w drewnie okrągły kawałek deski. Wywierciłem 4 otwory wkleiłem rurki alu i podwozie prawie gotowe, brakuje piłeczek tak więc udałem się do sklepu sportowego i zakupiłem 5 piłeczek (1 zapasowa) ping-pongowych. W piłeczkach wywierciłem otwory i nadziałem na piłeczki na CA. W ten sposób mam podwozie na 5PLN a nie 50PLN :D

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Guest Kuba.K

a czy czasem to podwozie treningowe nie ma za dużego "rozstawo" i się chyba troche za bardzo ugina przy troszeczke twardszym lądowaniu to się wgniecie do ziemi :) Ale i tak Gratuluje pomysłu tych wszystkich PATENTÓW :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Możesz opisać budowę urządzenia do poziomowania głowicy? Albo jakiś link gdzie jest to opisane. Masz może link do materiałów jak wykonuje się to poziomowanie? Mnie chyba też to czeka... :( A już cały heli był tak cudownie poskładany... Trzeba będzie go na nowo rozbebeszyć.

Link to comment
Share on other sites

a jaka różnica czy ma 50 czy 80cm :) pręt fi3 jest wystarczający nprawdę trudno go wyciąć.

miałeś na myśli wygiąć ?

Te pręty/podwozie przydadzą ci się pewnie tylko na pierwsze 10-20 minut nauki zawisu. Gdyby były o połowę krótsze w zupełności by wystarczyły i zapobiegłyby ewentualnemu uderzeniu łopaty o podłoże w przypadku nieudanego lądowania.

Przydałoby się jakieś szybsze serwo na ogonie.

Link to comment
Share on other sites

możesz poczytać tu

 

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=19572&postdays=0&postorder=asc&highlight=problem+z+tarcz%B1&start=30

 

lub tu

 

http://www.epheli.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=11957

 

ale ogólnie na epheli jest to super opisane w dziale "Baza Heli Wiedzy"

 

 

PS

Narzędzia do poziomowania głowicy w sklepie koszt ok. 30PLN

Kurde, latam helikami już prawie dwa lata i dopiero teraz się dowiedziałem, że istnieje takie ustrojstwo. Wniosek: do niczego niepotrzebne :D

jeżeli ma się kogoś kto pomoże w regulacji heli to pewnie nie jest to potrzebne.

Link to comment
Share on other sites

Narzędzia do poziomowania głowicy w sklepie koszt ok. 30PLN

Kurde, latam helikami już prawie dwa lata i dopiero teraz się dowiedziałem, że istnieje takie ustrojstwo. Wniosek: do niczego niepotrzebne :D

Jak masz w koło kamienie to i młotek niepotrzebny :wink:

 

A na poważnie - mam takie coś i może nie jest niezbędne, ale zdecydowanie wygodne.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś nie było na rynku 80% narzędzi i materiałów, które teraz wydają się nowym modelarzom wręcz niezbędne. A modele powstawały...

 

Ten przyrząd można zastąpić pomiarem suwmiarką, tarczą zrobioną własnym sumptem, ale nie zmienia to sytuacji, że przyspiesza i ułatwia ustawienie tarczy. Szczególnie w mniejszych modelach, gdzie te same odchyłki odpowiadają za znacznie większe znoszenie w locie.

 

A przy okazji rośnie świadomość kolegów, że coś takiego też podlega regulacji.

 

Analogicznie, zamiast żmudnego poziomowania śmigłowca i używania poziomicy na flybarze, osobiście używam przyrządu blokującego flybar poziomo, więc ustawienie kątów jest szybkie, sprawne i bardzo dokładne.

W sumie to samo bez przyrządów robiłem kilkakrotnie dłużej.

Link to comment
Share on other sites

Nie kolego, nie o to mi chodziło. Poziomując tarczę używasz PRZYRZĄDU, a regulujesz APARATURĄ, prawda?

 

I owszem, wstępne ustawienie zaczyna się od ustawienia prostopadle orczyków serw, co można zrobić subtrimami, ale niektórzy mają stockowe apki bez tej możliwości, więc muszą kombinować z obracaniem orczyków itd.

Ja osobiście reguluję tarczę popychaczami, bo w innym przypadku mam nierówny ruch przy skrajnych położeniach.

Mam tu na myśli małe głowice, typu Rex 250, czy 450, bo większe ustawia się znacznie łatwiej.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.