nazimek Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Z góry przepraszam za błedy :oops: , które wkradły się w mojego posta. Wracając do tamtu to posiadam aparaturę Spektrum DX5e. A jeśli chodzi o dobranie regla do silnika to dlaczego Ertman piszesz że się regler spali. Przecież powinien bez problemu wytrzymać max obciążenie 35A. A silnik przy max obciążeniu pobierze (wg producenta) nieco więcej niż 10A. Więc zapas chyba jest w miarę rozsądny. Co o tym myślisz? Może się mylę ale dlatego tu jestem i pytam Was jako ekspertów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Kolega otrzymał odpowiedz na gg ale przepiszę w skrócie tutaj: Regiel 45A w samolocie używało się do 540, zazwyczaj standardowej mabuchi. Paliło się to często ze względu na prądy 50-60A na śmigle. http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=677 Zastosowanie takiego regulatora daje bezpieczeństwo dla takiego silnika. Otóż mamy [jak to mnie kiedyś na logike jako dzieciakowi tłumaczono] drażek na max do przodu - mamy 50A zużywane, przesuniecie go szybko do tyłu powodowało 50A do tyłu a więc 100A i kupe dymu bo nasz regiel miał powiedzmy na nalepce 60A[a wiec kolo 80 chwilowego]. Teraz pomyślcie o łożyskowanym, renomowanym silniku rozmiaru 720 zasilanym 12V, do tego dopiszcie śrubę pracującą w wodzie [większa gęstość] i macie odpowiedz dlaczego 35A sie nie nadaje. Coś mi świta że do takich silników były regle sygnowane 240A ale za to głowy nie dam. Za to że 30A spale 400 mogę bo już pare regulatorów w życiu ja bądź moi koledzy spalili, wliczając zwęglone przewody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 slawekmod, Skoro dajesz punkcik za ortografię, daj też ertmanowi za interpunkcję, bo zgrozą wieje jeszcze bardziej niż z włanczania. Przydałby się również mu tłumacz i redaktor merytoryczno-techniczny. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 slawekmod, Skoro dajesz punkcik za ortografię, daj też ertmanowi za interpunkcję, bo zgrozą wieje jeszcze bardziej niż z włanczania. Przydałby się również mu tłumacz i redaktor merytoryczno-techniczny. pozdr No to zgłoś post do moderowania, Ertman powinien sam kontrolować to co pisze. Zgłaszając post to zgłoszenie dostanie cała administracja forum. A tak na marginesie Bubu2 to uzupełnij swój profil o wiek , ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Spokojnie, kontroluje na tyle ile się da, nie mam też czasu na osobiste wycieczki aby dalej ciągnąć przepychanki. Facet potrzebuje rady a nikt nie bije na alarm że mu ten regielek z dymem pójdzie jak tylko dotknie to wody ... Cieszę się że udało mi sie jakoś trafić na ten temat i wyjaśnić to na tyle na ile posiadam doświadczenia w tym temacie. Bubu2 [ w podpisie nie masz imienia] uwierz że w przeciwieństwie do szybowców to na temacie łódek swoje modelarskie zęby zjadłem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.