meteor Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Na początku dane silnika: Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 11,1 (2 ÷ 3S) KV [liczba obrotów/min /V]: 1200 Maksymalna sprawność prądowa: 7 ÷ 12 (>75%) Natężenie prądu biegu jałowego / 10V [A]: 0,9 Przepustowość prądowa [A/60s] 16 Długość silnika [mm]: 47,3 Średnica silnika [mm]: 28,5 Średnica wału [mm]: 3 Długość wału (użyteczna) [mm]: 16,5 Masa [g]: 39 Silnik w rzeczywistości waży 42,2g wraz z talerzykiem mocującym(bez 38,6g). Jakość wykonania oceniam na bardzo dobrą w stosunku do ceny - jest wykonany dużo lepiej niż silniki TowerPro. Silnik na pakiecie 3S 1300mAh i śmigle 9x5 osiąga stałe 7500 obrotów, co daje prędkość zaśmigłową w okolicach 57km/h. Regulator użyty w teście to HW25A również z www.abc-rc.pl. Myślę że silnik znakomicie sprawdzi się w modelach ESA. Miał być przetestowany w boju, jednak zawody w Łasku zostały odwołane. Jakość łożysk wyjdzie na jaw po kilkunastu pakietach Link to comment Share on other sites More sharing options...
diem Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 Jaki ciąg uzyskales na smigle 9x5? Od siebie dodam ze na APC8x4 ciag statyczny to 460g na lipolu 3s 10,8v (ponizej polowy), na GWS HD8040 3 lopatowym osiagnalem 500g. Silnik nie zagrzał sie w ogole mimo trzymania w peaku po 10s. Na razie jestem bardzo zadowolony, pierwsze testy przeszedl lepiej niz tp2408-21t. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Locke Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 No to ja mam pytanko, jaki ciąg uzyskuje na pakiecie 2 s i smigle odpowiednim do takiego zasilania? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 mam identyczny silnik i na smigle 9x5 po paru minutach lotu zaczęła sie przysmarzac izolacja uzwojenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cimek Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 robraf na 9x5 i uzwojenie się "Topi"? nie możliwe ,chyba masz jakiś felerny emaxik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leda_g Posted January 15, 2010 Share Posted January 15, 2010 mam identyczny silnik i na smigle 9x5 po paru minutach lotu zaczęła sie przysmarzac izolacja uzwojenia Wylatałem na tych silnikach kilkadziesiąt godzin jak nie kilkaset i jeszcze nigdy nie udało mi się silnika spalić (co innego łożyska - które nie są jego mocną stroną) A latam zawsze śmigle 10x4,7 (większym niż ty piszesz) A latał np. w tych modelach: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10772 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=18972 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12929 i w kilku modelach ESA Parametry tego silnika dla różnych śmigieł Prop size: 8x4,3 GWS RPM: 9400 Max Curr: 9,7A Thrust: 440g Voltage: 9,75v (3S Almost empty) Prop size: 8x6 GWS RPM: 8620 Max Curr: 12A Thrust: 470g Voltage: 9,75v (3S Almost empty) Prop size: 9x4,7 GWS RPM: 8100 Max Curr: 13,7A Thrust: 580g Voltage: 9,75v (3S Almost empty) Prop size: 10x4,7 GWS RPM: 6250 Max Curr: 19,2A Thrust: 660g Voltage: 9,75v (3S Almost empty) Link to comment Share on other sites More sharing options...
meteor Posted January 15, 2010 Author Share Posted January 15, 2010 Jaki ciąg uzyskales na smigle 9x5?Nie zdążyłem tego sprawdzić, silnik dopiero co doszedł. A na 2S nie wiem, bo nie używam pakietów 2S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted January 16, 2010 Share Posted January 16, 2010 czyli znowu mam felerny egzemplarz.. trudno... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymonos Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Mam pyt. czy nie ważne jest jak podłącze te 3 kabelki od regla do silnika. na reglu jest napisane a,b,c. ale od silnka nie ma nazw. czy jezeli podłącze jak leci to nic sie nie spali. wiem o tym ze jezeli odwrotnie podczepię bedzie się kręcić w inną stronę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meteor Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Nic się nie spali. A co do silnika to wylatał już kilka godzin i łożyska są w świetnym stanie, nie wydają dziwnych odgłosów z czym spotkałem się w silnikach TowerPro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szymonos Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 a ty po prostu zlutowałeś je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Zazwyczaj łączy się wtykami "banan gold" Link to comment Share on other sites More sharing options...
meteor Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Ja zawsze lutuje na stałe. W takich małych silnikach nie używam goldów bo to tylko zbędna masa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 No tak ,ale gdy masz np. 1 regulator na 3 silniki no to nie ma jak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawek_9000 Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 ja mam taki silnik w telemasterze 400. pierwsze co trzeba było zrobić, to przewinąć go drutem 0,45 bo fabrycznie miał jakieś zwarcie do statora. Łożysko przednie wytrzymało kilka godzin. Poza tym, faktycznie za tę cenę nie ma co narzekać. edit: zostało mi "trochę" drutu 0,45 w podwójnej emalii, jakby kto potrzebował chętnie odstąpię bo musiałem kupić 0,5 kg jako minimalny zakup a to jest kilkaset metrów. trochę o przewinięciu- nie było łatwo, bo zawsze jakieś zwarcia do statora się lubią robić, ale poza tym przewinięcie to banał, wchodzi zdaje się 13 zwojów, do upychania zwojów używałem zestruganej drewnianej klamerki na bieliznę. Silnik od tego czasu działa bardzo prawidłowo, poza tym łożyskiem ale wymiana to 15 minut i parę zł. Wzór przewinięcia trzeba ściągnąć z netu, bo jest dość złożony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
modrzej Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Ja latam na tym silniku w motoszybowcu. Śmigło składane 10x6 i przy zasilaniu 3S daje mi wznoszenie przy kącie ponad 45*, niestety przy 2S już nie jest tak ostro, ale daje radę... szybowiec do lotu waży 650-700g (nie wiem ile teraz bo mam nowy kadłub). Czas ciągłej pracy silnika przy 1000mAh to ok 8-9 min (na full gazu). Łożyska... prawda... trzeszczą niemiłosiernie, ale jakoś nie chce mi się ich wymienić ;P talerzyk przykręcany na te dziadowskie imbusy to porażka, najlepiej od razu je wymienić na normalne śruby. Ostatnio jednak byłem zmuszony przewinąć go (stare uzwojenie już się zdrowo przywęgliło i gubił synchronizację). Wcisnąłem mu po 11zwoi drutem 3x0.2. Pobór prądu przy 3S i śmigle 10x6 to 9A. Niestety nie mam tachometru więc nie wiem jak jest z obrotami. No i na dniach przejdzie rozdziewiczenie w locie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
meteor Posted July 7, 2010 Author Share Posted July 7, 2010 Czas ciągłej pracy silnika przy 1000mAh to ok 8-9 minNiemożliwe. U mnie przy śmigle 9x5 GWS pakiet 1300mAh starcza na jakieś 5-6 minut na full, później ubijam w niego ponad 1200mAh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperBeb Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Mam pytanie do "testera" Jaki jest ciąg na pakiecie 2S i jakie jest nominalne śmigło do tego silnika na pakiecie 2S ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MisRC Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 nie testował na 2S ! nie używa pakietów 2S pisał już to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperBeb Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 Jeżeli został wybrany jako tester to chyba powinien sprawdzić ten silnik w różnych kombinacjach a nie tylko skopiować opis ze strony ,zrobić zdjęcie i opisać w jakim modelu samolotu może być użyty . No dobra tylko tego nie zrobił , ale to nie zmienia faktu że brakuje mi danych ,a takto zdecydowałbym się na ten silnik z tego sklepu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.