Jump to content

Silnik testowy Emax 2822 z ABC-RC.PL


meteor

Recommended Posts

Na początku dane silnika:

Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 11,1 (2 ÷ 3S)

KV [liczba obrotów/min /V]: 1200

Maksymalna sprawność prądowa: 7 ÷ 12 (>75%)

Natężenie prądu biegu jałowego / 10V [A]: 0,9

Przepustowość prądowa [A/60s] 16

Długość silnika [mm]: 47,3

Średnica silnika [mm]: 28,5

Średnica wału [mm]: 3

Długość wału (użyteczna) [mm]: 16,5

Masa [g]: 39

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Silnik w rzeczywistości waży 42,2g wraz z talerzykiem mocującym(bez 38,6g). Jakość wykonania oceniam na bardzo dobrą w stosunku do ceny - jest wykonany dużo lepiej niż silniki TowerPro. Silnik na pakiecie 3S 1300mAh i śmigle 9x5 osiąga stałe 7500 obrotów, co daje prędkość zaśmigłową w okolicach 57km/h. Regulator użyty w teście to HW25A również z www.abc-rc.pl. Myślę że silnik znakomicie sprawdzi się w modelach ESA. Miał być przetestowany w boju, jednak zawody w Łasku zostały odwołane. Jakość łożysk wyjdzie na jaw po kilkunastu pakietach :)

Link to comment
Share on other sites

Jaki ciąg uzyskales na smigle 9x5?

 

Od siebie dodam ze na APC8x4 ciag statyczny to 460g na lipolu 3s 10,8v (ponizej polowy), na GWS HD8040 3 lopatowym osiagnalem 500g. Silnik nie zagrzał sie w ogole mimo trzymania w peaku po 10s. Na razie jestem bardzo zadowolony, pierwsze testy przeszedl lepiej niz tp2408-21t.

Link to comment
Share on other sites

mam identyczny silnik i na smigle 9x5 po paru minutach lotu zaczęła sie przysmarzac izolacja uzwojenia

Wylatałem na tych silnikach kilkadziesiąt godzin jak nie kilkaset i jeszcze nigdy nie udało mi się silnika spalić (co innego łożyska - które nie są jego mocną stroną)

A latam zawsze śmigle 10x4,7 (większym niż ty piszesz)

A latał np. w tych modelach:

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10772

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=18972

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=12929

i w kilku modelach ESA

 

Parametry tego silnika dla różnych śmigieł

Prop size: 8x4,3 GWS

RPM: 9400

Max Curr: 9,7A

Thrust: 440g

Voltage: 9,75v (3S Almost empty)

 

Prop size: 8x6 GWS

RPM: 8620

Max Curr: 12A

Thrust: 470g

Voltage: 9,75v (3S Almost empty)

 

Prop size: 9x4,7 GWS

RPM: 8100

Max Curr: 13,7A

Thrust: 580g

Voltage: 9,75v (3S Almost empty)

 

Prop size: 10x4,7 GWS

RPM: 6250

Max Curr: 19,2A

Thrust: 660g

Voltage: 9,75v (3S Almost empty)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam pyt. czy nie ważne jest jak podłącze te 3 kabelki od regla do silnika. na reglu jest napisane a,b,c. ale od silnka nie ma nazw. czy jezeli podłącze jak leci to nic sie nie spali. wiem o tym ze jezeli odwrotnie podczepię bedzie się kręcić w inną stronę.

Link to comment
Share on other sites

Nic się nie spali.

A co do silnika to wylatał już kilka godzin i łożyska są w świetnym stanie, nie wydają dziwnych odgłosów z czym spotkałem się w silnikach TowerPro.

Link to comment
Share on other sites

ja mam taki silnik w telemasterze 400. pierwsze co trzeba było zrobić, to przewinąć go drutem 0,45 bo fabrycznie miał jakieś zwarcie do statora.

Łożysko przednie wytrzymało kilka godzin. Poza tym, faktycznie za tę cenę nie ma co narzekać.

 

edit: zostało mi "trochę" drutu 0,45 w podwójnej emalii, jakby kto potrzebował chętnie odstąpię bo musiałem kupić 0,5 kg jako minimalny zakup a to jest kilkaset metrów.

 

trochę o przewinięciu- nie było łatwo, bo zawsze jakieś zwarcia do statora się lubią robić, ale poza tym przewinięcie to banał, wchodzi zdaje się 13 zwojów, do upychania zwojów używałem zestruganej drewnianej klamerki na bieliznę. Silnik od tego czasu działa bardzo prawidłowo, poza tym łożyskiem ale wymiana to 15 minut i parę zł. Wzór przewinięcia trzeba ściągnąć z netu, bo jest dość złożony.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ja latam na tym silniku w motoszybowcu. Śmigło składane 10x6 i przy zasilaniu 3S daje mi wznoszenie przy kącie ponad 45*, niestety przy 2S już nie jest tak ostro, ale daje radę... szybowiec do lotu waży 650-700g (nie wiem ile teraz bo mam nowy kadłub). Czas ciągłej pracy silnika przy 1000mAh to ok 8-9 min (na full gazu). Łożyska... prawda... trzeszczą niemiłosiernie, ale jakoś nie chce mi się ich wymienić ;P talerzyk przykręcany na te dziadowskie imbusy to porażka, najlepiej od razu je wymienić na normalne śruby.

Ostatnio jednak byłem zmuszony przewinąć go (stare uzwojenie już się zdrowo przywęgliło i gubił synchronizację). Wcisnąłem mu po 11zwoi drutem 3x0.2. Pobór prądu przy 3S i śmigle 10x6 to 9A. Niestety nie mam tachometru więc nie wiem jak jest z obrotami. No i na dniach przejdzie rozdziewiczenie w locie...

Link to comment
Share on other sites

Czas ciągłej pracy silnika przy 1000mAh to ok 8-9 min

Niemożliwe. U mnie przy śmigle 9x5 GWS pakiet 1300mAh starcza na jakieś 5-6 minut na full, później ubijam w niego ponad 1200mAh.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeżeli został wybrany jako tester to chyba powinien sprawdzić ten silnik w różnych kombinacjach a nie tylko skopiować opis ze strony ,zrobić zdjęcie i opisać w jakim modelu samolotu może być użyty . No dobra tylko tego nie zrobił , ale to nie zmienia faktu że brakuje mi danych ,a takto zdecydowałbym się na ten silnik z tego sklepu .

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.