kojot Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Stoi właśnie na moim biurku coś, co wygląda zachęcająco: średnica jak ogniwo C, wysokość 65mm, waga 71g pojemność 2.3 Ah, napięcie 3.3 V szybkie ładowanie - 10A prąd ciągły - 70A, chwilowo 120A żywotność przy prądach 10C = 1000 cykli Czyżby kolejna rewolucja? A jak koledzy (Peter i chyba RysioM) w zeszłym roku opisywali te ogniwa, to mi się wydawało, że to science fiction. To teraz dylemacik - do Falcona pakiet 3 czy 4s :jupi: :jupi Cena porównywalna z Li-poly 2500mAh Ciekawostka - ogniwo ma + na obudowie. Tu więcej danych
Motylasty Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 A co należy uczynić by i na moim biurku coś takiego postawić ? Podak Kojot więcej szczegółów, tzn, gdzie ?, za ile ? i dlaczego tak drogo ?
kojot Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Opublikowano 8 Maja 2007 Najpierw chcę w weekend polatać na takim pakiecie, tylko nie mogę się doliczyć, czy efektywniej dla AXI 2820/12 zrobić pakiet 3s czy 4s. Podręczny zapasik wynosi... z 80 sztuk :jupi: W USA zgrzany pakiet 3s kosztuje 90$ i chyba u nas cena powinna być porównywalna. Muszę poczytać o konieczności stosowania balancera. Póki co na naszym rynku balancerów do Li-Fe nie ma. Co śmieszniejsze, amerykańskie pakiety maja wtyk balancera, a sklepy nie mają balancerów :rotfl: No i warto mieć ładowarkę z odpowiednim programem (Pulsar ).
Peter Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 No to moze ja zabiore glos,jako uzytkownik A123. Pierwsza kwestia-zapomnijmy o blyskawicznym ladowaniu.Po ilus...tam emailach do producenta ,nigdy nie dowiedzialem sie calej prawdy.Na RC Uniwerse jest nawet forum o tych ogniwach,ale na jedna modle The Best. A rzeczywistosc troche skrzeczy. Majac ok 20 takich ogniw,juz mialem z nimi perypetie. Podstawa-orginalna ladowarka z balanserem z De Walt-orginalny,kupilem ekstra do kompletu.Po lotach daje troche im odpoczac,w miare lagodnym ladowaniem na takiej ladowarce.Jesli ktos wstawi zdjecia,bedzie mozna ja zobaczyc nawet w srodku (oj,nie jest to taka sobie ladowareczka,oj,nie). W warunkach bojowych,na lataniu zalecam maks.5-7 A,wyznacznikiem jest temperatura.Jesli sie gotuja,skracasz im zycie,nawet lutowanie ogniw- producent zaleca tylko swoje pakietowanie. Jak do tej pory padly tylko dwa ogniwa-z mojej winy. Plus na obudowie,to takie novum. Plusy,tjw. Kojot pisze.Mozna je tanio nabyc za wielka woda,z Ebay,lub bezposrednio w jaikms sklepie,lub u producenta,od tego ostaniego nigdy nie otrzymalem odpowiedzi dlaczego nie wysyla. Przy duzych pradach,li-po nie daje rady tak jak A123,a i ostatnio ceny staly sie jakby podobne.No i wytrzymuja glebokie rozladowania -2V co jest zabojcze dla batonikow li-io -po Osobiscie,juz chyba nie kupie standartowych li-po li-Ion. Po pierwsze,mechanicznie,trzeba talentu by je uszkodzic,nawet kretem.No i brak liczenia ile MI TRZEBA 10C, 20C, 25C. Dla scislosci,w tej chwili mam dwa rodzaje tych ogniw A123 i Thunder (made in Kanada) o pojemnosci 2600.Teoretycznie to samo,tylko ciut wyzsza i ciezsza.
Luk Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 W niemieckim sklepie znalazlem pojedyńcze ogniwo za 17,60 euro,to troche taniej niż w USA ale ciekaw jestem jak te ogniwa sprawdzć będa się w praktyce,niemcy pisza tylko o 500 cyklach ładowań.
Peter Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Tez je widzialem,nazwy teraz nie pomne.Ale uwaga! To nie sa A123 rezim technologiczny-chinski :rotfl: . I pojemnosc jest chyba troche inna.
hubert_tata Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Swego czasu bardzo mnie te liion interesowały. Jednak odpuściłem sobie na rzecz tradycyjnych lipo. Ale conieco pamiętam i polecam kilka adresów: -tanie źródło ANR26650M1 to akumulator DeWalt DC9360 (np taki: http://cgi.ebay.com/DeWalt-36V-Lithium-Battery-Pack-DC9360-NEW_W0QQitemZ130111267199QQihZ003QQcategoryZ82272QQrdZ1QQcmdZViewItem ) Mieści 10 cel i kosztuje około 160$ w sklepie (jak ktoś boi się na eBay za pół ceny). -rozbiera się go tak: http://www.slkelectronics.com/DeWalt/packs.htm A tu na stronie są jeszcze jakieś linki (w sumie powiązne z poprzednim): http://www.powercroco.de/A123.html
Peter Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Brawo Hubert. Jak zwykle,jak Ty to wszystko pamietasz!? Juz Cie chwalono za to,ale dzis to tak ekstra Z USA to z ta przesylka robi sie juz nieciekawie,probowalem juz tego. No moze gdyby zmowic wieksza ilosc,w oddzielnych paczkach,to mialoby to rece i nogi.Kraj docelowy UK , a potem to juz z gorki. Ja moge powiedziec ze swej strony,sprobujesz,nie zapomnisz.Czyli przesiadziesz sie na A123. Do kompletu brakuje info o tych bateriach z Germani.Ktos cos wrzuci?
hubert_tata Opublikowano 8 Maja 2007 Opublikowano 8 Maja 2007 Pamiętam między innymi stąd: http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=5816&start=36 U Alexa nie można dawać linków komercyjnych, ale opisywany w tamtej dyskusji przeze mnie pakiet Konion 26650-X (A123) Li-Fe 2300 3S był do nabycia w Mix Model 255zł za 3S (w tej chwili nie ma). PS Skoro tak chwalisz, to może jeszcze się skuszę; na razie poczekam co powie Kojot.
kojot Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Opublikowano 9 Maja 2007 Do kompletu brakuje info o tych bateriach z Germani.Ktos cos wrzuci? http://elektromodellflug.de/akku-test/26650-x.htm
jędrek Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 Witam Co do AXI 2820/ 12 to proponowałbym pakiet 4s. Latam w tej chwili na takim motorze z pakietem Sanyo 2000x12 szt i śmigłem APC 12x6E i jest OK. Planuję do niego pakiet LI-pol 4s i to będzie to
kojot Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Opublikowano 9 Maja 2007 Niejaki MC na to Series Cell Count 4 3 Propeller (in x in) 12x6 11x6 Current (A) 34,7 24,4 Motor Voltage (V) 13,0 9,8 Input Power (W) 449,5 238,1 Input Power Loading (W/kg) 296,2 164,7 Power Loss (W) 186,4 59,2 Motor/Gearbox Output (W) 263,2 178,9 Output Power Loading (W/kg) 173,4 123,7 Motor/Gearbox Efficiency (%) 58,5 75,1 Shaft Efficiency (%) 57,5 74,1 Motor RPM 7906 7806 Propeller RPM 7906 7806 Static Thrust (g) 1510 1048 Pitch Speed (m/s) 20,1 19,8 Run Time (min:sec) 3:59 5:40 Motor Temp Hands-off (°C) 32 31 Best Rate of Climb (m/s) 7,25 4,41 IMO 3s wygląda sprawnościowo lepiej
hubert_tata Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 Niejaki MC na to Bardzo optymistyczny ten Twój MC , bo w niemieckim teście przy obciążaniu A123 prądem 15C napięcie spadało do 2,75V/celę. Chyba, że te wyniki to podawałeś dla lipoli.
kojot Opublikowano 10 Maja 2007 Autor Opublikowano 10 Maja 2007 Popatrzyłem na wykresy i .... dziś będzie powstawać pakiet 4s. W weekend, o ile pogoda pozwoli, przetestuję go w Falconie. Dziś lub jutro będę tez wiedzieć, jak wygląda zgrzewanie tych ogniw blachami wysokoprądowymi do pakietów do elektronarzędzi. Jeśli będę zadowolony z pakietu, to dla zainteresowanych kolegów uruchomię zakup grupowy. Pakiet 3s zgrzewany blachami wysokoprądowymi i wyprowadzonymi końcówkami do lutowania kabli powinien kosztować w okolicach 250zł. Można będzie sobie wybrać kształt pakietu i liczbę ogniw. Do pakietu dla chętnych faktura, dla każdego kwit z kasy fiskalnej. Zostałem tylko poproszony o skoordynowanie tej akcji (o ile będą chętni) i zorganizowanie partii produkcyjnej. Jeżeli ktoś jest wstępnie zainteresowany przy tych założeniach, to może poproszę o informację na priv. Tak więc następny komunikat po weekendowych testach i już w dziale "bardziej handlowym". Uzupełnienie-pakiet do testów już jest, zaraz będę lutować kable i wsadzać go w folię
Peter Opublikowano 11 Maja 2007 Opublikowano 11 Maja 2007 Nie zapomnij po lotach, ze te baterie potrzebuja takiej ladowarki. http://img509.imageshack.us/my.php?image=picture266ez8.jpg Zwykla jak wiesz,nie bardzo pasuje ( dwa ogniwa umarly)
kojot Opublikowano 11 Maja 2007 Autor Opublikowano 11 Maja 2007 Wcale nie takiej, tylko właściwej . Mój Pulsar doskonale obsługuje te ogniwa -to zaleta kupienia sprzętu dobrej klasy, który stale jest rozwijany, a jego twórca o algorytmach ładowania wie naprawdę dużo. Szybki zwiad wśród użytkowników wykazał, że balansowanie nie jest niezbędne. U twórcy Pulsara pakiet z A123 przez rok użytkowania nie ma żadnego rozjazdu pomiędzy ogniwami.
jędrek Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Witam Jak wypadły testy ? Jakie spostrzeżenia co do tych aku ?
Boogie Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Dzisiaj bedac na zawodach F3A mialem okazje rozmawiac z Adamem Debowskim na temat tych akumulatorow. Jak na razie twierdzi, ze sa bezproblemowe- ok 35 cykli na obydwu. Niestety nieznacznie przekracza mase 5kg do lotu, co nie ma znaczenia w regionalnych zawodach na szczescie. Jak bede dalej wiedzial jak sie sprawuja to dam znac.
kojot Opublikowano 11 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2007 Pora na garść spostrzeżeń, niezbyt systematycznych, ale zawsze: Pakiet 4s pracuje w Falconie z silnikiem AXI 2820/12, regulatorem Dualsky 40A i śmigłem 11x6. Pierwotne źródło prądu to pakiet li-poly 3s 2500mAh 15C. Wykonałem na pakiecie kilkanaście lotów. Ogniwa w pakiecie równiuteńkie, model idzie z tym pakietem pionowo w górę, za każdym razem zapewniając 4m30s-4m40s pracy silnika. Model wznosi się zauważalnie lepiej niż na pakiecie li-poly. Najmocniejsze ładowanie jakie robiłem to prąd 4,6A (2C), pakiet przyjął 2380mAh. Dziś w końcu zmusiłem się do bardziej systematycznego testu. Rozładowałem pakiet w ww. opisanym modelu mierząc prąd, oto wynik: Pomiar zakończony zadziałaniem regla przy ok. 10V. Napięcie początkowe 13,95V, po 30s napięcie ustabilizowało się na poziomie 10,9V i było niezmienne przez ponad 3 minuty. Pakiet zaczął słabnąć zauważalnie po 4 minutach. Obciążenie w trakcie testu to 29A +/- 0,05A. Odchyłki napięcia w czasie pomiaru 0,04V. Jak wymyślę, jak obciążyć pakiet bardziej, to walnę kolejny wykres. I jeszcze jedno - waga pakietu 4s to 331g
Gość slawekmod Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 W jaki sposób można nabyć takie ogniwa, konkretnie 6 sztuk.Potrzebne mi do wykonania dwóch pakietów 3s.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.