blackriver Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Przejrzałem już sporo netu, ale chciałem się upewnić. Jak na klapy i lotki dam serwa "metalowe" 4,5 kg uciągu to chyba będzie ok? W kadłub pójdą standardy 35 gramowe, dużo miejsca i spory limit wagi. Winowajca:
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Nie patrz na 4,5kg tylko czas reakcji i zdolność centrowania. W takim modelu czy serwo ma 35g, 45g, 21g - to są cechy drugorzędne. 2,5 kg też Ci w tym modelu wystarczy. Jak walniesz o ziemię na klapach to i 6kg pogubią zęby. Ważne, żeby jak będziesz schodził na klapach i będzie na nich 15Nm a będziesz potrzebował poprawić klapę o 1mm to one będą to w stanie zrobić ! Jeszcze ważniejsze - powtórzą to dokładnie 50 razy i 100 razy. Do momentu aż wytrze się otwór w dźwigni o 0,1mm. Wtedy do wymiany snap i dźwignia. Wtedy masz dobre serwa do tego modelu..... Cała reszta to marketingowy bełkot. Gratuluję decyzji - dotyczy modelu. Pozdrowienia - Jurek
blackriver Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 Jurku, serwo ma 0,12 lub 0,10 przy 6 v (mam zewnętrzny impulsowy bec, więc mogę dać 6V). Centrowania nie mam jak sprawdzić, bo znam te serwa tylko z opinii i opisów. Przyjdą, zobaczymy.
tomtom Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 to moze nie całkiem offtopic prosba do Jerzego : Co 'oblatany' /bo to w końcu już parę lat/ i twardo stąpający po ziemi może polecić do takich zabawek ? Dają sie znaleźć rady wyczynowców - że tylko Volz lub Futaba MG Digi ale to rady powyżej średniej finansowej lub z drugiej strony - TowerHobby po 5$ są super, wymieniam tylko co trzeci lot a co 'w środku' ? głównie w kwestii centrowania i poboru prądu - bo można się naciąć - trzyma, ale kosztem 2A w neutrum Do wyboru mamy Hitec lub ? ?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 BMS555DMG - sprawdzone w modelu, tylko minimalnie ustępują JR142 czy w/w Futabie, MKS 450 DMG - na razie sprawdzone tylko na stole ale robią dużą nadzieję. Pozostałe: 470, 460 czy seria 5xx - wydają się tak samo dobre. Nie sprawdzałem fizycznie. Wyglądają (4xx) na identyczne serwa, z tą sama elektroniką. Szybkość uzyskano zdaje się przez zmianę przełożenia. Seria 5xx - wyglądają na identyczne serwa tylko mocniejszy silnik, o większej średnicy, stąd większa grubość serw. Cechy o których pisałem wyżej uzyskują serwa z silnikami "coreless", dotychczas stosowane w najdroższych serwach. Przekładnia metalowa uzyskuje wprawdzie większą wytrzymałość na udary ale niestety szybciej występują w niej luzy, zużycie materiału. Warto to przemyśleć, zwłaszcza w przypadku utrudnionego dostępu do serw. Zupełnie niezłe okazały się GWS mikro BBMG, chociaż to już niższa półka. Z mniejszych godne polecenia są TS1816, czyli Waipointy- 90. Z wyższej półki: JR-142, JR-386, Airtronic, Futaba 3150. Wszystkie w/w serwa - zasilanie max 6V, nie mylić z zasilaniem 5xNiMh ! Chociaż JR-142 i JR386 (368?) - przeżyły i takie zasilanie, to nie polecam. Zupełnie niezłe Hitec-i 125 i 5125, ale ta cena... - Jurek
kankrz Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Futaba S3150 (+ramki) - do klap *** Speed: 0.24 sec/60° @ 4.8V Torque: 51.4 oz-in @ 4.8V *** Model wyglada na rekraacyjny , dla umiejacych latac. . Opowiesci o regulacji klapy 1mm a moze 0.5 mm to raczej nie przy tym modelu bo i po co. Hitec bedzie OK, nigdy nie mialem problemow , nigdy nie pogubilem zebow. Ta futaba wyzej jest raczej na wyrost , szkoda kasy. pozdrawiam
wojcio69 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam Zaraz podniosą się głosy, że to tandeta, półśrodek etc. W minionym roku zakupiłem u p. Grzegorza w Nastik'u TAKI oto model (waga z pakietem 3S 2650mAh wyszła 2010g) W opisie podane są typy i ilość serw jakie są do niego wymagane. Cenowo wychodzi jak wychodzi. Cena serw, modelu, silnika, kołpaka z łopatkami, regulatora, akumulatorów i... objętość portfela zmusiła mnie do oszczędności. Na czym? Na akumulatorach i serwach. Po rozmowie z p. Grzegorzem zaproponował mi takie serwa: 1 x TowerPro SG5010 28,90zł - kierunek 1 x TowerPro MG90 45,90zł - wysokość 4 x TowerPro MG16R 239,60zł - lotki i klapy Latałem z nimi ww. modelem cały miniony sezon i nie miałem problemów ani z szybkością ani z centrowaniem. Lot Proximy można zobaczyć klikając FILM 1 w moim podpisie. Dodam, że był to mój pierwszy lot tak dużym szybowcem i nadal uczę się nim latać. Reasumując, serwa które podano w opisie modelu Proxima II do Elektry wystarczą.
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Gdzie nabyłeś tego "ptaka" ?
blackriver Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2010 Dzięki za rady. Czyli zostają na polu walki takie serwa: D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g Turnigy 555MG Slim Wing Servo (Metal Gear) 4.2kg / .15sec / 23g BMS-555DMG Slim Wing Digital Servo (All Metal Gear) 4.2kg / .15sec / 23g 200 - 300 pln za 4 sztuki. Tak myślałem, że nie da się przyoszczędzić :devil: . Ale to trochę za duży model na awarię, bo pięć dych taniej serwa kosztowały! edit Skłaniam się ku Turnigy. Przynajmniej na razie. edit. Na aledrogo. Zalicytowałem bez przekonania, i się kurcze okazało, że wygrałem (w sumie zawsze "chciałem mieć takie coś", ale może nie w tym momencie płatność :devil: ). 40% ceny sklepowej, oczywiście używka, ale w miarę dobry stan. Krzysio, latasz może na Lublinku?
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Krzysio, latasz może na Lublinku? Nie, byłem tam chyba raz. Latam na polu przy ul. Bieszczadzkiej...fajna atmosfera, dużo miejsca, brak postronnych "piknikowiczów"...
wojcio69 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam Krzyśku tego ptaka (Proxima II) nabyłem u Grzegorza w www.nastik.pl Dokładnie TUTAJ Jedenasta pozycja od góry.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Marcin - gdybym musiał oszczędzać to wybrałbym poz. 1, jeśli nie - to po.3. Pozdrawiam - Jurek
blackriver Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2010 No to zastawiam BlueBird'y ;D . Klamka zapadła.
blackriver Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2010 Zweryfikowałem zawartość kieszeni, albo MG16R (niestety tylko 3) u nas z giełdy - 100 + 55 (czwarte) pln, albo Hitec 65HB na lotki i GWS BBMG na klapy z allegro - ok 200 pln. Chyba wezmę Hitec'i i GWS'y. No i żeby nie było pięknie, mam pęknięte poszycie prawej górnej części centropłata dzięki spedycji która Electrę wiozła :twisted: . I tak chciałem ją co prawda od nowa ubrać, a tak jeszcze pękniętą balsę będę kleił. ech.... :ass: nie spedycja. edit No i będą Hitec'i i GWS'y ;D . edit. No to będą jak dojdą :mrgreen: . Kadłub i skrzydła do szlifu idą i nowe ubranko będzie 8) .
blackriver Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Opublikowano 1 Lutego 2010 No i doszły serwa, GWS'y maja 14 mm - w skrzydłach mam 17 mm miejsca, Hitec'i wiadomo 11 - w skrzydłach 14 mm wolnej przestrzeni. Podłaczę w domciu do odbiornika i zobaczymy czy chodzą :? jeszcze tylko dwastandardy w kadłub i reszta bebeszków... :devil:
Tomasaki Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Witam, przymierzam się do zakupu Electry pro i mam pytanie jak ten model się sprawuje przy lataniu i przy ew. crashu tj. czy łatwo się go pilotuje i naprawia. Poprzednio latałem na EG a teraz mam Katanę i ciągnie mnie do jakiegoś elektroszybowca. Czy to dobry wybór i czy da się to łatwo przewozić w bagażniku? Pozdrawiam Tomek
blackriver Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Witam, przymierzam się do zakupu Electry pro i mam pytanie jak ten model się sprawuje przy lataniu i przy ew. crashu tj. czy łatwo się go pilotuje i naprawia. Poprzednio latałem na EG a teraz mam Katanę i ciągnie mnie do jakiegoś elektroszybowca. Czy to dobry wybór i czy da się to łatwo przewozić w bagażniku? Pozdrawiam Tomek Kadłub jest bardzo solidny, skrzydła na nylonowych śrubach, statecznik T. Przy lekkim cyrklu nic się nie dzieje, a przy dobrym pionie ubijesz wszystko. Jeżeli chodzi o naprawy, kadłub laminat, skrzydła styro + balsa, u mnie na płatach jest farba, ale lepsza będzie gruba folia, i tak musiałbyś dobalastować. Z wożeniem w bagażniku problem dotyczy tylko kadłuba, ma coś około 130 cm, skrzydła po złożeniu ok 100. Bardzo fajny model do wiszenia i na lekkie zbocze - poprzedni właściciel latał na zboczu. Ze względu na rozmiar, wagę i osiągane szybkości model może być groźny dla otoczenia w niewprawnych dłoniach, lub przy braku wyobraźni - natomiast na klapach można latać z prędkością spacerową, bardzo skuteczny crow. W dziale giełda ew. wisi moje ogłoszenie, jakby co zapraszam na PW.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.