Skocz do zawartości

Electra TopModel.cz 2.6 m


blackriver

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jerzy Markiton

Nie patrz na 4,5kg tylko czas reakcji i zdolność centrowania. W takim modelu czy serwo ma 35g, 45g, 21g - to są cechy drugorzędne. 2,5 kg też Ci w tym modelu wystarczy. Jak walniesz o ziemię na klapach to i 6kg pogubią zęby. Ważne, żeby jak będziesz schodził na klapach i będzie na nich 15Nm a będziesz potrzebował poprawić klapę o 1mm to one będą to w stanie zrobić ! Jeszcze ważniejsze - powtórzą to dokładnie 50 razy i 100 razy. Do momentu aż wytrze się otwór w dźwigni o 0,1mm. Wtedy do wymiany snap i dźwignia. Wtedy masz dobre serwa do tego modelu..... Cała reszta to marketingowy bełkot. Gratuluję decyzji - dotyczy modelu.

Pozdrowienia - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze nie całkiem offtopic prosba do Jerzego :

 

Co 'oblatany' /bo to w końcu już parę lat/ i twardo stąpający po ziemi może polecić do takich zabawek ?

 

Dają sie znaleźć rady wyczynowców - że tylko Volz lub Futaba MG Digi ale to rady powyżej średniej finansowej

lub z drugiej strony - TowerHobby po 5$ są super, wymieniam tylko co trzeci lot

 

a co 'w środku' ? głównie w kwestii centrowania i poboru prądu - bo można się naciąć - trzyma, ale kosztem 2A w neutrum

 

Do wyboru mamy Hitec lub ?

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

BMS555DMG - sprawdzone w modelu, tylko minimalnie ustępują JR142 czy w/w Futabie, MKS 450 DMG - na razie sprawdzone tylko na stole ale robią dużą nadzieję. Pozostałe: 470, 460 czy seria 5xx - wydają się tak samo dobre. Nie sprawdzałem fizycznie. Wyglądają (4xx) na identyczne serwa, z tą sama elektroniką. Szybkość uzyskano zdaje się przez zmianę przełożenia. Seria 5xx - wyglądają na identyczne serwa tylko mocniejszy silnik, o większej średnicy, stąd większa grubość serw. Cechy o których pisałem wyżej uzyskują serwa z silnikami "coreless", dotychczas stosowane w najdroższych serwach. Przekładnia metalowa uzyskuje wprawdzie większą wytrzymałość na udary ale niestety szybciej występują w niej luzy, zużycie materiału. Warto to przemyśleć, zwłaszcza w przypadku utrudnionego dostępu do serw. Zupełnie niezłe okazały się GWS mikro BBMG, chociaż to już niższa półka. Z mniejszych godne polecenia są TS1816, czyli Waipointy- 90. Z wyższej półki: JR-142, JR-386, Airtronic, Futaba 3150. Wszystkie w/w serwa - zasilanie max 6V, nie mylić z zasilaniem 5xNiMh ! Chociaż JR-142 i JR386 (368?) - przeżyły i takie zasilanie, to nie polecam. Zupełnie niezłe Hitec-i 125 i 5125, ale ta cena...

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Futaba S3150 (+ramki) - do klap

 

***

Speed: 0.24 sec/60° @ 4.8V

Torque: 51.4 oz-in @ 4.8V

***

 

Model wyglada na rekraacyjny , dla umiejacych latac. . Opowiesci o regulacji klapy 1mm a moze 0.5 mm to raczej nie przy tym modelu bo i po co. Hitec bedzie OK, nigdy nie mialem problemow , nigdy nie pogubilem zebow. Ta futaba wyzej jest raczej na wyrost , szkoda kasy.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zaraz podniosą się głosy, że to tandeta, półśrodek etc.

W minionym roku zakupiłem u p. Grzegorza w Nastik'u TAKI oto model (waga z pakietem 3S 2650mAh wyszła 2010g)

W opisie podane są typy i ilość serw jakie są do niego wymagane. Cenowo wychodzi jak wychodzi. Cena serw, modelu, silnika, kołpaka z łopatkami, regulatora, akumulatorów i... objętość portfela zmusiła mnie do oszczędności. Na czym? Na akumulatorach i serwach.

Po rozmowie z p. Grzegorzem zaproponował mi takie serwa:

1 x TowerPro SG5010 28,90zł - kierunek

1 x TowerPro MG90 45,90zł - wysokość

4 x TowerPro MG16R 239,60zł - lotki i klapy

Latałem z nimi ww. modelem cały miniony sezon i nie miałem problemów ani z szybkością ani z centrowaniem.

Lot Proximy można zobaczyć klikając FILM 1 w moim podpisie.

Dodam, że był to mój pierwszy lot tak dużym szybowcem i nadal uczę się nim latać.

Reasumując, serwa które podano w opisie modelu Proxima II do Elektry wystarczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Czyli zostają na polu walki takie serwa:

D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g

Turnigy 555MG Slim Wing Servo (Metal Gear) 4.2kg / .15sec / 23g

BMS-555DMG Slim Wing Digital Servo (All Metal Gear) 4.2kg / .15sec / 23g

 

200 - 300 pln za 4 sztuki. Tak myślałem, że nie da się przyoszczędzić :devil: . Ale to trochę za duży model na awarię, bo pięć dych taniej serwa kosztowały!

 

edit

 

Skłaniam się ku Turnigy. Przynajmniej na razie.

 

edit.

 

Na aledrogo. Zalicytowałem bez przekonania, i się kurcze okazało, że wygrałem (w sumie zawsze "chciałem mieć takie coś", ale może nie w tym momencie płatność :devil: ). 40% ceny sklepowej, oczywiście używka, ale w miarę dobry stan. Krzysio, latasz może na Lublinku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zweryfikowałem zawartość kieszeni, albo MG16R (niestety tylko 3) u nas z giełdy - 100 + 55 (czwarte) pln, albo Hitec 65HB na lotki i GWS BBMG na klapy z allegro - ok 200 pln. Chyba wezmę Hitec'i i GWS'y. No i żeby nie było pięknie, mam pęknięte poszycie prawej górnej części centropłata dzięki spedycji która Electrę wiozła :twisted: . I tak chciałem ją co prawda od nowa ubrać, a tak jeszcze pękniętą balsę będę kleił. ech.... :ass: nie spedycja.

 

edit

 

No i będą Hitec'i i GWS'y ;D .

 

edit.

 

No to będą jak dojdą :mrgreen: . Kadłub i skrzydła do szlifu idą i nowe ubranko będzie 8) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i doszły serwa, GWS'y maja 14 mm - w skrzydłach mam 17 mm miejsca, Hitec'i wiadomo 11 - w skrzydłach 14 mm wolnej przestrzeni. Podłaczę w domciu do odbiornika i zobaczymy czy chodzą :? jeszcze tylko dwastandardy w kadłub i reszta bebeszków... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

przymierzam się do zakupu Electry pro i mam pytanie jak ten model się sprawuje przy lataniu i przy ew. crashu tj. czy łatwo się go pilotuje i naprawia. Poprzednio latałem na EG a teraz mam Katanę i ciągnie mnie do jakiegoś elektroszybowca. Czy to dobry wybór i czy da się to łatwo przewozić w bagażniku?

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

przymierzam się do zakupu Electry pro i mam pytanie jak ten model się sprawuje przy lataniu i przy ew. crashu tj. czy łatwo się go pilotuje i naprawia. Poprzednio latałem na EG a teraz mam Katanę i ciągnie mnie do jakiegoś elektroszybowca. Czy to dobry wybór i czy da się to łatwo przewozić w bagażniku?

Pozdrawiam

Tomek

Kadłub jest bardzo solidny, skrzydła na nylonowych śrubach, statecznik T. Przy lekkim cyrklu nic się nie dzieje, a przy dobrym pionie ubijesz wszystko. Jeżeli chodzi o naprawy, kadłub laminat, skrzydła styro + balsa, u mnie na płatach jest farba, ale lepsza będzie gruba folia, i tak musiałbyś dobalastować. Z wożeniem w bagażniku problem dotyczy tylko kadłuba, ma coś około 130 cm, skrzydła po złożeniu ok 100. Bardzo fajny model do wiszenia i na lekkie zbocze - poprzedni właściciel latał na zboczu. Ze względu na rozmiar, wagę i osiągane szybkości model może być groźny dla otoczenia w niewprawnych dłoniach, lub przy braku wyobraźni - natomiast na klapach można latać z prędkością spacerową, bardzo skuteczny crow. W dziale giełda ew. wisi moje ogłoszenie, jakby co zapraszam na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.