Boogie Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Witam Kto doradzi mi wybrac serwa ? mam 2 rodzaje i nie wiem ktore, a moze ktos poradzi cos innego http://rcskorpion.pl/prod...products_id=487 i http://rcskorpion.pl/prod...products_id=484 Proponuje te serwa: http://rcskorpion.pl/product_info.php?products_id=1511 lub jeszcze lepiej hiteca hs-635 (to jest model spalinowy i z czasem sie beda pojawiac luzy, dlatego te hiteci z karbonitami). Na kierunek najlepiej (5)945/925mg lub inne co najmniej 9-10kg. Na gaz hs-81. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 To 81 na gazie potrafi się wytrzepać i to dośc szybko - jest delikatna w sumie. Różnica w masie żadna przy takim modelu daj lepiej dobre standardowe serwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 W moim Madmanie siedzi Hitech 322 lub 325 i pomimo kilku kraks i drugiego sezonu zero problemów. Myślę podobnie jak Armand że 81 to trochę za słabe serwo, szczególnie że całość już trochę kosztuje i szkoda by było pogonić kreta z powodu serwka. Poza tym jeśli planujesz zawisy( pewnie nad ziemią ) , a to oznacza że potrzebujesz pewności na 110% w działaniu silnik<->aparatura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 11 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Polecilem hs-81, gdyz jest to sprawdzone serwo. Wszyscy mi mowili, ze nie powinienem zastosowac serwa hs-55 w modelu z silnikiem spalinowym jako serwo na gaz. A ja je jednak zastosowalem. Co wazne, serwo zostalo jakis czas temu wyciagniete z modelu i nie widze zadnych problemow z nim. Centruje sie bardzo dobrze, nie ma wlasciwie luzow i jest ogolnie ok. Dlatego polecam dalej 81ke. Ma to serwo dodatkowa zalete- jest bardzo szybkie, co jest wazne, gdyz czesto musimy dodac szybko gazu i jak zsumujemy wolne serwo z dobrym silnikiem to nie bedziemy mogli go dobrze wykorzystac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Boogie wszystko pieknie ale tam siedzi 20 ccm czterotakt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 czyli dobre to serwo czy nie ? http://rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=165&products_id=484 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Konopka Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 (...) a po trzecie to niech któryś spróbuje lądować na pełnym gazie, kret murowany (szczególnie że trochę wiało !) Trochę offtopic - ale nie wiem dlaczego wielu uważa lądowanie z dużą predkością za niebezpieczne. Ja tak właśnie lubię lądować. Większa predkość daje lepszą kontrolę nad modelem, stery działają "normalnie", nie ma odrywania strug, niebezpieczeństwa przepadnięcia itp. Groźna jest przecież tylko składowa pionowa prędkości lądowania, a tą da się z powodzeniem kontrolować i przy wysokiej prędkości postępowej. Zwłaszcza przy silnym i zmiennym wietrze wieksza prędkość modelu przy podejściu zmienia na naszą korzyść stosunek prędkości modelu do (zmiennej) prędkości wiatru. Innymi słowy predkość wiatru jest mniejszym procentem prędkości modelu. Powyższe uwagi dotyczą sytuacji kiedy lądujemy na asfalcie modelem samolotu a nie jakimś wynalazkiem do wiszenia na śmigle czy innym fanflajem. Przy lotnisku trawiastym, nierównym i mniejszych modelach niestety tak już się nie da robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 (..)Powyższe uwagi dotyczą sytuacji kiedy lądujemy na asfalcie modelem samolotu a nie jakimś wynalazkiem do wiszenia na śmigle czy innym fanflajem. Przy lotnisku trawiastym, nierównym i mniejszych modelach niestety tak już się nie da robić. Da się nawet FF na lotniski trawiastym tylko musi dobrze wiać :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Piotrze z dużą ,czy z maxymalną ? Bo to trochę różnica :wink: Serwo na gaz za 135 zł? To chyba trochę przesada, ale jak nie masz na co kasy wydawać to będzie b.dobre :mrgreen: A na gaz wystarczyło by serwo TP (trochę szybsze) http://nastik.pl/towerpro-sg5010-standard-brak-p-80.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artur Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 na gza normalne standartowe serwo co ciagnie 2,8 kg i niech ktos mi nie wmawia ze wyczuje róznice 0,18 czy 0,14 s w szybkosci bo to bzdura silnik sie nie zdazy wkrecic na obroty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Prpopnuje zerknąć na temat wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Trochę offtopic - ale nie wiem dlaczego wielu uważa lądowanie z dużą predkością za niebezpieczne. Ja tak właśnie lubię lądować. Modelem z Tojego avatara to faktycznie traumatyczne przeżycie musi być... :wink: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KJ Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Jeżeli chodzi o serwa HS635HB to posiadam takie w modelu HIROBO EVO 50 wydają się być OK. Wszyscy je polecali do modeli spalinowych ale ostatnie wydarzenia nadszarpnęły ich opinie: http://heli.waldorf.pl/viewtopic.php?t=1525 może w modelu samolotu nie będą aż tak narażone na przeciążenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Hm... ma 3 takie serwa , 2 sezony i absolutnie nic , jedno dość mocno katowane w Madmanie,jak wszyscy chyba wiedzą miało z 10 kretowań albo więcej-zero problemów. może wynika to że w heli jest ono inaczej zużywane lub jakieś wibracje lub hgw co jeszcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chiboogi Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 no to juz sam nie wiem, zawsze mialem serwa hitec i jeszcze nie mialem problemu. A moze by tak zobaczyc futaba ?? A wogole mial ktos z Was juz stycznosc z sewami na silnikach bezszczotkowych ?? Bo skoro bezszczotka to i regultor musi byc jakis .... a to sie moze wiaze z wiekszym prawdopodobienstwem usterki ? ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Konopka Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Trochę offtopic - ale nie wiem dlaczego wielu uważa lądowanie z dużą predkością za niebezpieczne. Ja tak właśnie lubię lądować. Modelem z Tojego avatara to faktycznie traumatyczne przeżycie musi być... :wink: :wink: Nooo - Twinstar to już historia, ale wspominam ten model z dużą sympatią - krowa straszna, ale nauczyłem się latać właśnie na nim. Później służył jako platforma testowa do różnych eksperymentów. No i został w avatarze - niech tak już będzie. A aktualnie to np. Messerek - ten już lubi większe prędkości : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Serwa nie są wieczne!!!! Czy Futaby czy Hiteca czy Multiplex jak są z "odpowiedniej półki" to będą dobre i pożyją do pierwszej poważniejszej kraksy tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.