Skocz do zawartości

Eksploatacja silnika w warunkach zimowych.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Opublikowano

Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwa eksplatacja silnika w warunkach zimowych takich jak są teraz, powiedzmy od 0 do -5st. Silnik OS46AX.

Opublikowano

Z tego co zauważyłem to zwiększa sie troche dawke paliwa i czasami przy mniejszych temperaturach owija sie silnik jakimś kartonem aby zbyt sie nie schładzał.

Opublikowano

czasami przy mniejszych temperaturach owija sie silnik jakimś kartonem aby zbyt sie nie schładzał.

Nie kartonem, tylko folią aluminiową.

 

I jeszcze zmień świece na odpowiednią do temp. zaraz poszukam jakiejś "tabelki" z wartościami świec

 

EDIT:R6-chyba będzie dobra

Opublikowano

Ja latam obecnie(zakres temperatur od +5 do -15*C) na świecy Os Max A3 i paliwie Meccamo 25% nitro,iglica odkręcona kilka ząbków bardziej niż na lato,silnik chodzi jak złoto,latam na GMS-ie 4ccm.Zapala nawet z palca,tak więc jak koledzy napisali wyżej podstawą jest gorętsza świeca i bogatsza mieszanka.Paliwo z większą zawartością nitro oraz wydajne źródło żarzenia równiez się przydaje,ja osobiście mam zlutowane równolegle 8 baterii R20 owiniętych grubo watą w roli izolacji termicznej i bandażem,na koniec folia-na takim pakiecie odpalam już silnik drugi miesiąc,może leżeć w zaspie a i tak nie zmarznie :twisted:

Opublikowano

r6 to świeca chłodna - na lato, lepsza będzie r4 albo r3 :wink:

zasugerowałem się słowem zimnia. No cóż, źle podpowiedziałem. Ale odnośnie owinięcia silnika folią aluminiową to jest dobry pomysł.

Opublikowano

Paliwo używam to co zwykle (5% nitro), głowicy niczym nie owijam, grzałkę do świecy mam tę samą. Tylko trzeba trochę dłużej pozwolić silnikowi popracować, zanim się ją odłączy. Ale jak jest mniej niż -5 to nie latam. Może model nie, ale ja wtedy zamarzam ...

Opublikowano

Jeśli nie pada i nie wieje to mi nawet -15*C nie przeszkodzi.Wszystkie akumulatory zabezpieczone przed zimnem odpowiednio i nie ma problema,jedyne co to grube warstwowe ubranie(na loty chodzę w piance narciarskiej :mrgreen: ),jakiś sweterek,getry i jazda...a,no i najważniejsze-ciepłe ale cienkie rękawiczki z obciętymi palcami-latam w skórzanych rękachwiczkach bez końcówek palców wyłożonych od środka frotką.

Opublikowano

Ostatnio niska temperatura się na mnie zemściła-ukruszył się przewód zasilający odbiornik(przy przełączniku).Model z wysokości około 30 metrów przykrecił pod katem 60-70 stopni.Nie wiele zostało do odbudowy,musiałem przejść 250m w sniegu po kolana.To chyba najgorsze co może być widzieć jak model leci na pełnym gazie w kierunku ziemii i nic nie mozna zrobić by go ratować :?

Opublikowano

Poniżej 15 stopni to zamarzam nie tylko ja ale i smar w serwach

Że smar, to rozumiem, ale są odpowiednie środki wspomagające o temperaturze zamarzania ok 100 stopni niższej :wink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.