instruktor Opublikowano 16 Maja 2007 Autor Opublikowano 16 Maja 2007 Paweł piszę czasami tylko na forum Sekcji Modelarskiej Aeroklubu Ostrowskiego,ale nie pod takim nickiem
chiboogi Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 osobiscie jutro pojade do Pawla zwazyc extry jego. Bo juz nie chce mi sie sluchac cmpro=cegla. Nie jeden chcialby byc wlascicielem takiej firmy....
instruktor Opublikowano 16 Maja 2007 Autor Opublikowano 16 Maja 2007 Nie musisz , od 3do 3.3 kg każda inaczej
armand Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 osobiscie jutro pojade do Pawla zwazyc extry jego. Bo juz nie chce mi sie sluchac cmpro=cegla. Nie jeden chcialby byc wlascicielem takiej firmy.... Co nie jest argumentem w dyskusji Extra CMP jak i większośc ich modeli ma błędy konstrukcyjno-technologiczne. Są po prostu ciężkie i mało wytrzymałe.
marcin133 Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Chiboogi złóż w końcu tą ekstre i lataj! Po za tym 3 do 3,3kg dla akro 1,6m to coś dziwnego? Czy może 1,4m i 1,6 to to samo? (bez aluzji do Twojej Extry Chiboogi nie oceniam tu żadnych modeli). Armand podaj modele innych marek nie posiadających przez Ciebie w/w wad.
chiboogi Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 marcin123 ja teraz skladam U CAN DO jest ich malo albo wogole nie ma a samorobki to juz pewnie wogole maja wady, no chyba ze ktos najpierw pol roku oblicza robi testy i dopiero buduje,, w co watpie
armand Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Marcin133: I tu jak doskonale wiesz schody. Wychodzi albo robić samemu albo inna strefa cen np. Composite-ARF (w sumie jedna Extra 2x2 i nie wiem dlaczego nie ma przezroczystej kabiny :cry: ) Z Lubartowa są (mam nadzieję dalej, że są) barzo przyzwoite zestawy Extry Ogólnie jak popatrzymy na ofertę do 2m jest cieniutko. Albo latające cegły CMP albo powyżej 2m. chiboogi: nie, po prostu się trochę liczy, troche doświadczenia, wyczucia i oblot który mówi o wszystkim Te "samoróbki" jak je nazwałeś (może dlatego, że nie zbudowałeś nigdy dużego modelu i nie wiesz ile pracy kosztują) latają lepiej i są lżejsze.
chiboogi Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 armand----------> albo pozostaja elektryczki do 1m rozpietosci... bardzo ladne maszyny. Oczywiscie nie wszystkie zestawy. Pare firm robi teraz nice
marcin133 Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 A Chiboogi całkowicie zapomniałem Z tym pytaniem o inne marki chodziło mi o to iż właśnie często zarzuca się wagę modelom z CM Pro. Oczywiście istnieją inni producenci jednak waga modeli różnych marek jest podobna. Oczywiście jeżeli porównywać modele podobnej klasy i zastosowaniu.
armand Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 armand----------> albo pozostaja elektryczki do 1m rozpietosci... bardzo ladne maszyny. Oczywiscie nie wszystkie zestawy. Pare firm robi teraz nice Zgoda, widzialem piekne, lekko zrobione ale to 1m rozpiętości to i nerwowe. A duży może więcej i wiesz z wiekiem człowiek coraz gorzej widzi to i duże modele trzeba robic co by je łatwiej widzieć :wink:
marcin133 Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Zgoda, widzialem piekne, lekko zrobione ale to 1m rozpiętości to i nerwowe. Wszystko kwestią gustu Mi osobiście bardzo lekkie modele (przykładowo Aero Cruiser) bardzo nie podszedł do gustu Widziałem jak to lata i sorry - to nie dla mnie - oczywiście chodzi mi o styl lotu takim modelem. (ok 500 gram przy metrowej rozpiętości) loty bardzo chaotyczne chyba że przy bardzo dobrej pogodzie. Wytrzymałość udarowa - żadna - to są koszty lekkich modeli. ale jak mówię wszystko to upodobania.
armand Opublikowano 16 Maja 2007 Opublikowano 16 Maja 2007 Jasne, że gust nie podlega dyskusji. Nie znam modelu, zapewne jak wszystkie male modele mają problem z lataniem (znowu Re się kłania i albo się uda samolot albo nielot) ale przyznasz rację, że z mniejszym obciążeniem pow. nośnej lepiej się lata oczywiście w granicy rozsądku, rodzaju modelu itd. Ja nie jestem zwolennikiem robienia z akrobata "latającego liścia" ale doskonałość żelazka (co czesto udaje się CMP) też nie bardzo mi odpowiada. Naprawiałem trochę tych modeli z CMP i innych firm z tej samej grupy cenowej, jeszcze więcej widziałem na lotnisku i po lądowaniu. I to detrminuje to, że buduję model od podstaw, wolno mi to idzie, jest kosztowniejsze itd. I nie mam na kogo zwalić jak się rozbierze ze skrzydeł. :wink:
darkarll Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 witam kilka lat temu szukałem extry na 15cm, lekkiej i z dużymi właściwosciami 3D,niestety nie udało mi się nic znaleźć,postanowiłem więc sam coś "wystrugać".Zrobiłem extrę o rozp. 170cm silnik OS 15cm 4-takt waga bez paliwa 3,1 kg ,kadłub oparty na zestawie ARC amerykańskiej firmy Goldberg , skrzydła i stery ,własna inicjatywa ,no i krutki filmik z niedzielnych lotów.http://www.salvepolska.com.pl/rcwings/images/do_pobrania/extra.wmv
instruktor Opublikowano 17 Maja 2007 Autor Opublikowano 17 Maja 2007 No cóż jestem pod wrażeniem .Nie ma to jednak jak samoróbka. Gratulacje
marcin133 Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Bardzo ładny lot W dużej mierze dzięki dobremu pilotowi. Żeby nie było - typowa "Cegła" produkcji CM Pro ;D Katana 50 --> tutaj Film1 i Film2 Jak widać lata! Filmy pochodzą ze strony www.ultra-rc.com
rabbitlkr Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Jak widać lata! No niby lata ale zwróć uwagę na prędkość modelu w trakcie akrobacji, cały czas pędzi. Na takiej Katanie nie wykonasz powolnego, majestatycznego rolling hariera jak np. Extra Darkarla. Owszem znajda się i tacy, którym takie latanie odpowiada, sam znam takich ludzi.
radek872 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Na jakim smigle latasz ta extrą bo mam Funtane 90 wł konstr 1.8m tez 3100g bez paliwa na smigle 15x4 bambula jest dobrze ale widze ze tobie to mocniej wyrywa z zawisu ??
darkarll Opublikowano 9 Czerwca 2007 Opublikowano 9 Czerwca 2007 śmigło APC 15/6 silnik OS 15 cm 4 takt
Paweł Rzedzicki Opublikowano 11 Czerwca 2007 Opublikowano 11 Czerwca 2007 Darek a ile nitra masz w paliwie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.