Jump to content

A-123 jaki pakiet ?


halabala83

Recommended Posts

Kupiłem ostatnio 8 cel A-123 2300mah . Zastanawiam sie nad wykorzystaniem ich w modelach do masy 700g . Są to modele z epp o rozpiętości 1m . W związku z tym mam pytanie jakie pakiety porobic i jakie silniki zastosowac ? Ciąg który jest potrzebny to ok 1000 do 1200g bo modeliki to akrobaty .

Link to comment
Share on other sites

A obejrzyj sobie specyfikację ogniw na stronie producenta.

Ogniwa są ciężkie, IMO za ciężkie do tej kategorii modeli.

Dasz pakiet 4s i masz 1/2 masy modelu.

Dasz pakiet 3s - da się dobrać silnik z odpowiednio wyższym kv, ale dalej pakiet będzie prawie 2x cięższy niż li-pol, a napięcie niższe.

Ciekawy byłby eksperyment na 2s, ale mocy będzie dramatycznie mało.

 

Ja latam na 4s i 8s, ale dla pakietu 4s jest to 2m motoszybowiec, prawie 1,5kg do lotu.

Link to comment
Share on other sites

Czas ładowania nie jest aż tak długi. Wystarczy dobra ładowarka i nawet w ciągu 2h masz naładowany pakiet. Odporność... hmm jak ktoś umie latać to nie "zalicza" dużo kretów. Jak dobrze obchodzisz się z pakietem : ładujesz odpowiednim prądem, dobierasz odpowiednie C do silnika, aby nie przeciążać pakietu itd... to nawet posłuży Ci 1 rok ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Te ogniwa - A-123, zupełnie nie nadają się do modeli o których piszesz. Te mniejsze, 1100 mAh - tak samo ! Są zbyt ciężkie !

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w parkmasterze pakiet z A123 2S - ok. 150g wagi pakietu, model gotowy do lotu waży pod 600g i wszystko jest OK, ciągu wystarczy do zawisu i akrobacji 3D. Zaletą jest rezygnacja z BEC-a - największej grzałki w regulatorze. Dodatkowy plus to to, że regulator 33A wytrzymuje obciążenie do 45A - tyle maksymalnie pobiera silnik. Możliwość mocniejszego obciążenia regulatora związana jest z mniejszymi stratami na przełączanie (kluczowanie) tranzystorów przy niższym napięciu i niższa temperatura regulatora bez BEC-a. Niestety miałem problem z doborem silnika, bo potrzebne jest wysokie Kv ponad 2000obr/V, ale helikopterowe silniki pasują. Ja akurat wykorzystałem własną manufakturę. Osobiście spróbowałbym z np. takim silnikiem http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9257&Product_Name=Turnigy_Typhoon_450H__2218H_Heli_Motor_3450kv_%28450_class%29 i śmigłem 8x3,8-9x4,7''

Link to comment
Share on other sites

Na śmigle 11x4,7 mam coś ok. 1kg ciągu, w ręku model wyraźnie wyrywa do góry. Lata ok. 8-10 min, z tym że 10 min to już ryzyko że zdechną akumulatory, a zdychają naprawdę błyskawicznie.

Link to comment
Share on other sites

Czyli timer na apce i można smigać ? Jesli czas przekracza 5-6 min to mnie cieszy . Z 8 cel zrobię 4 pakiety i fruwam cały dzien . A koledzy twierdzili ze sie nie da :mrgreen:

 

lipol mi sie ostatnio w mieszkaniu zapalił i dlatego chce przejsc na A123 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja mam w parkmasterze pakiet z A123 2S - ok. 150g wagi pakietu, model gotowy do lotu waży pod 600g i wszystko jest OK,

Muszę tego spróbować ...

 

Widziałem w Twoich rękach w zeszłym roku na Pałacowej taki zestaw na dwóch celach ale przeszedłem obok tego obojętnie bo nie sądziłem że to lata w sposób jaki opisujesz. Nie był to chyba parkmaster ale model z Epp lub styro - nieważne.

Link to comment
Share on other sites

Nie mam akurat filmu z lotu na Palacowej na A123, niestety po 2-gim locie padło wtedy serwo i model zaliczył poważnego kreta. Mam film z poprzednim napędem, z nowym jest nieco wolniejszy i ciut cięższy, ale robi wszystko to co na Lipolach, tyle, że krócej. Link do wideo dla oceny

Link to comment
Share on other sites

Obejrzałem lot modelu. Faktycznie nic mu nie brakuje. Dobra dynamika ...

 

Muszę poeksperymentować z tym silniczkiem.

 

Używałem go w małej delcie i wydaje mi się że miałby predyspozycje do tych dwóch cel...

Link to comment
Share on other sites

Miałem A-123 duże ilości, ale większości się pozbyłem. Przy swoich zaletach mają jedną wadę, są cholernie ciężkie. W dużych modelach można je spotkać, ale w "przeciętniakach" ciężko je wsadzić. Pakiet 3S waży prawie 250g, a to sporo jak na modele do 1m rozpiętości. Szkoda, bo to dobre i trwałe ogniwa. Mam poprzerabiane wkrętarki i inne pierdoły, ale modele nadal latają na LiPo.

Link to comment
Share on other sites

Ja jednak jestem zwolennikiem akumulatorów A123, jak na razie mam nawet 3-letnie pakiety, które dalej znakomicie działają, a praktycznie wszystkie Li-pole po roku były o 30-40% słabsze i był gorszy od LiFePo4, a po 2 latach nie nadawały się do eksploatacji - pakiet 2200mAh miał 1050mAh. Rzeczywiście, jeśli chodzi o gęstość energi to są o ok. 30% słabsze, ale wydajnością mocy nie ustępują Lipolom. Kolejny filmik z moją Kataną pędzoną LiFePo4, mam 2 pakiety do niej, na filmie widać, że mocy nie brakuje. Jadąc na łąkę biorę do tego jeszcze model Gemini z jednym pakietem, z dwoma ładowarkami latam tym praktycznie non-stop. Filmik:

 

Oczywiście rozumiem przeciwników tych ogniw, ale ja uważam, że A123 to obecnie najtańsze zasilanie elektryków.

Link to comment
Share on other sites

U mnie pow nośna to 32dm2 rozpiętość 1.1m masa do lotu z pakietem 2s i śmigłowcowym silnikiem wyjdzie ok 650g . Czyli 20g/dm2 . Są to decholoty . Modele mają byc do polatania i czasami wywiniecia paru koziołków . Powinno się to sprawdzić :wink:

Powinno to zadziałać, zamontuj do tego jakiś 40A regulator bez BEC-a
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.