A.T. Opublikowano 1 Marca 2010 Autor Opublikowano 1 Marca 2010 Inna sprawa, ze zaczelo sie od "dokladnie z wiatrem", a teraz mowa o halsowaniu :roll:To jest OK. Tematy są powiązane. Jeśli halsując w ślizgu możną wyprzedzić wiatr, to można zbudować pojazd, gdzie tylko cześć halsuje, a pojazd jedzie dokładnie z wiatrem szybciej niz wiatr: W przypadku wózka ze śmigłem, tą częścią jest łopatka śmigła. która "halsuje w kółko":
A.T. Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Pierwsze testy dużego modelu na naturalnym wietrze: Strona projektu: http://www.fasterthanthewind.org/
Leda_g Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Czyli uzyskali dwukrotnie większą prędkość od wiatru. Niezły wynik jak na amatorską konstrukcję. Pozostali pewnie dalej myślą że to perpetum mobile
A.T. Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Opublikowano 24 Marca 2010 Czyli uzyskali dwukrotnie większą prędkość od wiatru. Nawet lepiej. To nie były oficjalne próby pomiarowe, tylko pierwsze testy na wietrze, dlatego częściowo wygłuszyli transmisje radiowa. Ale z tego co wiem to w ostatnim filmie gdzie im się na końcu zębatka pogięła przy wietrze 24-32km/h doszli do 72 km/h.
WoZnY Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Perpetum mobile to na pewno nie jest. Bo jeśli patrząc tak to soczewka też powinna być takowym. Swoją drogą to zastanawia mnie dlaczego tamci konstruktorzy pomimo dużego wysiłku jaki włożyli w zbudowane modele nie zaopatrzyli go w zwijany niewielki żagiel. Trochę słabo wygląda jak nadają prędkość początkową pchając model zderzakiem. Pojazd fajnie mknie, jednak wiatr też jest dość mocny no i raczej nie mierzony. Dziwi mnie że po prostu nie zarejestrują obrazu jak któryś trzyma ręczny wiatromierz i widać wynik, to samo, gdy pojazd jedzie wskazania prędkościomierza. Ja nie kwestionuję że to nie działa, bo działa jednak wątpię aby w warunkach amatorskich udało się wiatr tak dobrze ujarzmić.
Janosik72 Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Ja nie kwestionuję że to nie działa, bo działa jednak wątpię aby w warunkach amatorskich udało się wiatr tak dobrze ujarzmić. Zlote zdanie tego tematu Jan
kirby Opublikowano 27 Marca 2010 Opublikowano 27 Marca 2010 Pojazd fajnie mknie, jednak wiatr też jest dość mocny no i raczej nie mierzony. Dziwi mnie że po prostu nie zarejestrują obrazu jak któryś trzyma ręczny wiatromierz i widać wynik, to samo, gdy pojazd jedzie wskazania prędkościomierza. Chodzi o pokazanie zasady, że jednak można. Na filmach wyraźnie widać, ze wiatr względem wózka porusza się w kierunku do tyłu, czyli wózek ma większą prędkość niż wiatr - spójrz na wstążki. Program jeszcze nie jest zakończony, więc być może poprawią rezultat. Jak sami piszą - spodziewają się uzyskać prędkość równą 3x prędkość wiatru. Ciekawy temat. Szkoda, ze został zdegradowany do Hyde Parku :| .
A.T. Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Opublikowano 27 Marca 2010 Swoją drogą to zastanawia mnie dlaczego tamci konstruktorzy pomimo dużego wysiłku jaki włożyli w zbudowane modele nie zaopatrzyli go w zwijany niewielki żagiel.Faktycznie to rozważali. Ale raczej zrobią śmigło o zmiennym skoku, żeby usprawnić przyspieszenie. Trochę słabo wygląda jak nadają prędkość początkową pchając model zderzakiem.Jeden z testów. Na innych filmach startuje sam. Dziwi mnie że po prostu nie zarejestrują obrazu jak któryś trzyma ręczny wiatromierz i widać wynikTo tylko pierwsze testy. Dla oficjalnego rekordu wszystko będzie mierzone przez niezależnych sędziów.
jasiekbrej Opublikowano 18 Maja 2010 Opublikowano 18 Maja 2010 Czyli uzyskali dwukrotnie większą prędkość od wiatru. Niezły wynik jak na amatorską konstrukcję. Pozostali pewnie dalej myślą że to perpetum mobile Eee tam skoro tak to musi być perpetum mobile
A.T. Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Opublikowano 29 Lipca 2010 North American Land Sailing Association ogłosiła na swojej stronie http://www.nalsa.org (pod "News") nowy rekord dla kategorii "dokładnie z wiatrem": 2.8 razy prędkość wiatru. Get out your slide rules and physics text books...On July 2, 2010 on El Mirage Dry Lake, Blackbird sailed directly down wind at a speed of 27.7 mph in a 10 mph wind to set a first record for the ratio of Boat Speed to true wind speed of 2.8. BlackBird was designed and built by the Thin Air Designs team (Rick Cavallaro and John Borton) and sailed by Rick. Links to follow soon.Dokładny raport nie długo na tej samej stronie. Więcej informacji tutaj: http://www.fasterthanthewind.org/
A.T. Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Ten sam pojazd, tylko z turbiną zamiast śmigła, pojechał teraz prosto pod wiatr, 2.1 razy szybciej niż wiatr: http://www.nalsa.org/ They are at it again! A new record has been set, this time sailing dead upwind...that's right, directly into the wind (not tacking). The NALSA Board of Directors has ratified the following two records achieved by Rick Cavallaro on New Jerusalem Airport near Tracy California on June 16, 2012, with the wind turbine driven sailing craft, Blackbird. Mr. Cavallaro achieved a maximum boat speed to wind speed ratio of 2.1:1 while sailing directly into the wind and a maximum speed in a wind turbine driven sailing craft of 22.9 mph on a different run. Film:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.