Skocz do zawartości

Jakie parametry rozruchu silnika 50ccm?


gibbon

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

na prośbę kolegi pracuję nad "studium wykonalności" :wink: pokładowego rozrusznika do jego silnika.

w związku z tym chciałem zapytać Kolegów o parametry niezbędne do rozruchu silnika, powiedzmy, 50ccm benzynki - wymagany moment, prędkość obrotowa?

 

wiem że trudno jest to zmierzyć, proszę więc także o szacunkowe ich określenie.

 

Wiem, ze są gotowe rozwiązania, ale na razie nie chcę się sugerować.

 

Powinno być raczej w dziale Silniki Spalinowe - można przenieść?

Opublikowano

Choćby dlatego, że połączone ma to być z reduktorem - za dużo kombinacji.

Może uda mi się zrobić lżej niż FEMA

Poza tym - wyzwanie konstruktorskie :)

Opublikowano

eeee tam od razu wyzwanie konstruktorskie.

 

Odpowiednio mocy silnik dwa koła zębate i pasek, ot cała konstrukcja ;) . Aaaa i nie zapomnij odpowiedniego zasialnia.

Opublikowano

No i właśnie zmierzamy do meritum. Co to znaczy odpowiednio mocny silnik? Jakie przełożenie? Po to mi te dane.

 

 

eeee tam od razu wyzwanie konstruktorskie.

 

Odpowiednio mocy silnik dwa koła zębate i pasek, ot cała konstrukcja ;) . Aaaa i nie zapomnij odpowiedniego zasialnia.

Nie jest to taka błaha sprawa - przecież musi być bendiks, bo przy takim przełożeniu, które zakręci wałem silnika, po jego uruchomieniu przekładnia startera wyleci w kosmos.

Fema rozwiązała to dobrze, tylko trochę ciężko. Ja mam już całą koncepcję, tylko potrzebuję danych do obliczeń.

Opublikowano

takie mam zalozenie- mam juz dobrane wlasciwe lozysko jednokierunkowe. To z heli ma zbyt mala wytrzymalosc, max obroty to przeciez 7-8 tys rpm. moment tez niemaly przy rozruchu.

No wlasnie- JAKI?

 

sorry za brak pl znakow - pisze teraz z komorki

Opublikowano

Wolne koło jak w Syrence,hehe :lol: aczkolwiek pomysł słuszny i wykonalny.Na naszym kochanym portalu aukcyjnym jeden z użytkowników posiada w swojej ofercie spory wybór łożysk,w tym i jednokierunkowych,wystarczy poszukać łożysk w kategorii modelarstwo.Rozejrzyj się za silnikiem przedich wycieraczek opla kadetta 1,6-silnik mały,lekki,dysponujący sporym momentem-z tym ze trzeba rozebrać zanitowaną przekładnię,odciac od niej silnik i wywalic sterownik lewo-prawo(nie ma tam korbowodu,jest to zrobione elektronicznie).

Opublikowano

eeee tam od razu wyzwanie konstruktorskie.

Jak by to bylo tak proste to wszystkie spalinki by byly z rozrusznikiem .

.Rozejrzyj się za silnikiem przedich wycieraczek opla kadetta 1,6-silnik mały

to przerost formy nad trescia , skuterek 80ccm krecony jest silnikiem rozmiaru 600

i zaloze sie ze o parametrach duzo gorszych niz modelarski permax.

 

 

Gibbon mam nadzieje ze dokonczysz projekt i zdasz relacje na forum

Opublikowano

Janosik-akurat silnik o którym mówię jest rozmiarowo wielkości modelarskiej 600-etki,no może góra 720-stki :D pewnie skojarzyłes z silnikiem wycieraczek malucha czy poloneza,to jest maleństwo mieszczące się na dłoni :) .Tak,w skuterku jest rozrusznik wielkosci modelarskiej 600-etki,ale imo nie ma on wcale gorszych osiagów,pobiera znacznie większy prąd a stosunek przełozenia w skuterku bedzie gdzieś 25-1,koło zebate na silniku(zębatka atakująca) ma nie więcej jak 8-9mm średnicy,koło zamachowe z umieszczoną na nim zebatka ma chyba ze 120mm.....

 

PS.Ewentualnie dla ograniczenia wagi uzyłbym modelarskiego motorka typu Graupner Speed 720 Race,zastosowanie 600-etki bedzie na 100% niewykonalne-nie mozna w modelu zastosować az tak wysokiego przełożenia,a poza tym silnik z skuterku ma znacznie mniejszy stopień sprężania niz modelarska 50-ątka i potrzebuje "mniejszego zamachu" by odpalić.

Opublikowano

no dokladnie tak mi sie kojarzyl silnik z wycieraczek :oops:

zmienialem silnik w skuterku wlanie na permaxa z cala pewnoscia byl wydajniejszy ale nie to istotne.

Przekladnie mozna zrobic inaczej niz w skuterze , np stosujac planeterna i pasek :wink:

Przelozenia to wlasnie wyzwanie konstruktorskie dla Gibbona

Konrad to smialo mozemy powiedziec ze 700 zakreci jeszcze przelozenie ,bendix i zlozenie do kupy

Gibbon ale wyzwanie przed toba

Opublikowano

dziękuję za zainteresowanie.

Myślę, że z dużym zapasem mogę przyjąć moment rozruchu 400Ncm jakieś 120-150 obr/min.

Obejrzałem sobie te łożyska z allegro, i tak naprawdę to nie są łożyska tylko sprzęgła i wymagają dodatkowego łożyskowania.

 

Już bardziej pasuje np to (hfl):

 

http://medias.schaeffler.de/medias/en!hp.ec.br/HFL;azt3AaCuAeRe

 

choć myślałem też o takim, tylko trochę masywne, ale za to dwustronnie kryte i bezobsługowe (csk)

 

http://www.stieber.de/pdf/stieber/CSKP2RS-product-en.pdf

 

 

może w weekend naskrobię w solidworks jakiś szkic, to się podzielę na forum.

Opublikowano

Z fabrycznym zastosowaniem spotkałem się tylko w silnikach King'a ale wyłącznie w pojemności 100 i 200 ccm, w dodatku w wersji bokser http://frisch.flugmodellbau.de/images/King_Mase_Web.jpg na rysunku masz zaznaczona wielkośc kołą zamachowego.

IMO ma to racje bytu w modelach o dość krótkim dziobie, gdzie konieczne jest doważenie z przodu. Te silniki są montowane własnie w modelach Wilgi od Frischa - duża skala.

Niestey nie latam Wilgą Frischa, ale inną z Czech (2,4 m rozp.), z uwagi że jest to holówka zamontowałem w niej silnik MVVS 45 ccm, i mimo, że silnik waży 1540 g w całości konieczne było dorzucenie balchy stalowej o masie 520 g. Z pewnością rozrusznik skompensowałby doważenie.

EDIT: przecinek bo sie strona ze zdjęciem nie otwierała

Opublikowano

... www.smlp.police.pl

Zauważyłem link i kliknąłem. Prawie bliźniak Parzniewa! Serdecznie pozdrawiam zorganizowanych lataczy! Piękne lotnisko!

Przepraszam za OT.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.