stan Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 F5B, czym latacie?? jakie modele, silniki, esc, akku.
instruktor Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 F5B to model zawodniczy a ja bawię się, ale nie zawodniczo a więc i modele bardziej do rekreacji
malinn Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 F5b to klasa chyba elektoszybowców. Mam elektoszybowca ale podobnie jak kolega wyżej służy do zabawy i na zawody nie jeżdżę. Składam teraz falcona 2m po kraksie ;-)
Rafal B. Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 F5b to klasa chyba elektoszybowców. Mam elektoszybowca ale podobnie jak kolega wyżej służy do zabawy i na zawody nie jeżdżę. Składam teraz falcona 2m po kraksie ;-) A kto powiedział ze modelem zawodniczym nie można latać relaksacyjnie :-P Nawet bardzo relaksacyjnie problemem są tylko koszty
MarekJ Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 Rafał, jeśli mały motoszybowiec leci w ustalonym locie szybowym z prędkością 15m/s lub więcej to w porównaniu z modelem F-15 napędznym solidną turbiną można to rzeczywiście nazwać rekreacją - wszystko jest względne. W każdym razie, ceny napędów z pewnością nie są już rekreacyjne
Rafal B. Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 Rafał, jeśli mały motoszybowiec leci w ustalonym locie szybowym z prędkością 15m/s lub więcej to w porównaniu z modelem F-15 napędznym solidną turbiną można to rzeczywiście nazwać rekreacją - wszystko jest względne. W każdym razie, ceny napędów z pewnością nie są już rekreacyjne Fakt Marku ale niektórzy właśnie to lubią a i Stan lubi to co szybkie :-) W przypadku F5B większe ceny są za akku które zużywają się szybko.
instruktor Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 No właśnie a przecież Falcon i Starling(choć szybowiec) to super rekreacja z dozą adrenalinki Maciej co się stało że rozbiłeś Falcona ?
stan Opublikowano 19 Maja 2007 Autor Opublikowano 19 Maja 2007 Fakt Marku ale niektórzy właśnie to lubią a i Stan lubi to co szybkie :-) W przypadku F5B większe ceny są za akku które zużywają się szybko. szybkie to zawsze dobre ceny w F5B są duże, ale myślę ze jak lata się oszczędnie to akku tez długo mogą wytrzymać. Kolega ma 2m Kwarciński, chyba Starling, i miałem takiego kopić, ale kopiłem colta
malinn Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Maciej co się stało że rozbiłeś Falcona ? Za duże emocje ,wiatr koło 8-10m/s .Chwila nieuwagi przy stracie. Górę wzieły emocje i nie spojrzałem przed startem na wstążkę anteny. Gaz na full i strat bokiem do wiatru, podwiane skrzydło i 2sek.puźniej ostry kret po przewaleniu modelu na prawy płat. Efekt taki że z płatów nie było co zbierać (no tylko serwa bo kupiłem hs 81 mg i po krecie byłem wdzęczny ,że mnie na nie na mówiliście. Chyba wiecie dlaczego :wink: ) , kadłub do poklejenia i ogólnie załamka była Ot taki głupi błąd pilota ,który już mam nadzieje się nie :mrgreen: zdarzy Model się ceglasty wydawał i myślałem że on z ręki niepoleci. Jakież było moje ździwienie przy oblocie gdzie z ręki przeleciał całkiem stabilnie z 40m bez silnika. Obecnie już się za niego zabrałem. Kadłub poklejony , płaty nowe mam już , teraz to składam , i za 3-4 dni ponowne obloty :mrgreen: Brakuje mi takiego modelu i tego świstu. Jak sobie oglądam jak faalconik chodził na filmach to żal :ass: ściska że go rozbiłem. Tymbardziejze napęd leży bez urzytecznie i się marnuje. Miałem problemy z lądowaniami: wysokość 10m , ograniczone pole lądowania ,schodze niżej , a on się rozpędza i lata i lata. Trudno mi się był do tego przyzwyczaić i ocenić miejsce lądowania. Po konsultacjach z posiadaczami takich maszyn będe próbowal lądować (tzn.uczyc się lądować) na lotkach wyjechanych 45 stopni w górę i mam nadzieje że to z czasem opanuje. Puki co latać będe na łące o wym 2km na 2km aż sie troche wlatam. Model ma 42-44g/dm2 gdzie mój najcieższy 1,5m miał max 30g/dm2 i tu tkwi tróżnica w polotarzu która musze opanować. Jak falcon przezyje ponowne obloty i loty treningowe zrobię napewno foto relację i jakis film też sie napewno znajdzie. Więc przestroga na koniec dla innych. Zawsze warto mieć wsążkę na antenie aby orientować wiatr i należy z niej korzystać. STARTUJEMY i lądujemy ZAWSZE gdy to jest możliwe pod WIATR. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
instruktor Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Mój Falcon na lotkohamulcach przy wietrze potrafi schodzić w pozycji poziomej pod kątem 45 lub więcej . Powodzenia
Ja-Jacek Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Witam. Tez mam ten model jeszcze w fazie uzbrajania,i tu mam pytanie jaki silnik zastosowac do szybkiego polatania.Mam silnik Flyware Max650-F6 i tu problem bo wazy 315g i jest problem z wywazeniem. :cry: Co byscie doradzili?Pozdrawiam Jacek
malinn Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 CHcesz tym modelaem latać możliwie długo na silniku czy wyciągać tylko w górę? Mój napęd do latania na silniku się nienadaje. Ja tylko robie wyjazdy w górę i szybowanie potem. Żeby szybko latał wystarczy go odpowiednio wytrymować i chodzi po niebie jak strzała z miłymi świstami.
Ja-Jacek Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Chcial bym aby model w locie silnikowym byl dynamiczny(najlepiej pionowego startu)Latanie w termice trszke mi zbrzydlo i teraz czs na akrobacje.
malinn Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 NO jak to pionowego startu to by się przydało z 2,5 - 3kg ciągu.
instruktor Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 Mój silnik(samoróbka) ma ciągu statycznego ok 1.1 kg i chwyta 18 A .Model waży do lotu 1,5 kg .I to zupełnie mi wystarcza
Rafal B. Opublikowano 20 Maja 2007 Opublikowano 20 Maja 2007 Mój silnik(samoróbka) ma ciągu statycznego ok 1.1 kg i chwyta 18 A .Model waży do lotu 1,5 kg .I to zupełnie mi wystarcza Pogadałem sobie troszkę z ludźmi z F5B i powiem że troszku długo zbierałem szczękę jak mi mówią że im silnik bierze tylko 240 A
malinn Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 ILeee??? Chyba za dużo o jedno zero ? 24 A to spox , nawet ciut mało. Słyszałem o 60A w f5b ale 240 A to kable tam mają jak od spawarki chyba , a aku i regle to sobie jakoś niewyobrażam. Rafał czy te 240A to prawda?
MarekJ Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 140 A poboru widziałem na własne oczy, ale o 240 nawet nie słyszałem. No cóż, postęp techniczny w tej dziedzinie jest niezwykle szybki, może już tyle biorą...
Rafal B. Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 Napisałem do znajomego by dokładnie mi opisał co i jak w F5B. Na razie sam w ramach poszukiwań znalazłem regulator jeti spin do 200 A. Pobór prądu na pewno jest duży skoro model o rozpiętości 1,7 metra wadze 2 kg na prawie wyładowanych akku i na 1/3 gazu idzie pionowo do góry :-) Pakiety jakie stosują to 16 ogniw lub więcej. Jak coś się dowiem to opisze. EDIT: A więc prądy nie są takie jak napisałem :oops: prądy dochodzą do 250 A Regulator firmy MGM ma 220 A prądu ciągłego a chwilowo może i brać 425 A. Śmigła jakie się stosuje to nawet i 18x25. Silniki różnych firm obowiązkowo z przekładniami. Nio to tyle w tym temacie
oblatywacz Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 Wtam .Troszki mnie kręcą elektryczki nie tylko F5B.Mój plettenberg staruszek ma jakieś 4 lata teoretycznie był na 90A z przekładnią 7/1 24cele, zmieniłem przekładnie na 5/1 na 16cel smiga 16"/16" na starych celach 130A na nowych160A na postoju w locie deko ponad 10%mniej .Oczywiście mowa o akumulatorach SELEKCJONOWANYCH nie fabrycznych, fabryczne trzeba ,,naprawić" żeby dobrze dawały prąd.REGULATORY JetiHacker195A wytrzymuje 225 A 15sekund z tym że po 5sekundach prawie modelu niewidać.Regulatory topowe to regulatory Szulcego drugie stosowane to JetiHacker no a trzecie to MGM.Teraz jak ktoś nema 200z małym ,,hakiem "to skazuje się na dalsze pozycje.Prąd hwilowy to prąd rozruch stojącego napędu na stojance ,,z ręki"trwa on najwyrzej 2sekundy gdy model w locie prąd rozruchowy nie jest jusz taki wysoki wręcz nawet niższy niż prąd pracy pomaga temu ,,niższemu" energjia kinetyczna lecącego z dużą prędkością modelu .Regulator JetiSpin 200A to regulator wysokonapięciowy do samolotów akrobacyjnch całkowicie nie nadający się doF5B. W zawodach F5B od 2005r stosuje się 16 cel wcześniej było ich 24cele a wcześniej 27cel oczywiście mniejszych pojemności ale zawsze Selekcjonowane.W tym roku czołówka światowa napewno będzie ciągła z accu około 260A w locie ,,lub więcej" dzięki nowym akumulatorom NIMH GPjest to całkiem możliwe.Silniki kture zwyciężają od wielu lat to Plettenberg od 2 lat niezwyciężony model to 22/37/1 ale nie silniki wygrywają tylko piloci.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.