Skocz do zawartości

F5B, czym latacie ?


stan

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

F5b to klasa chyba elektoszybowców. Mam elektoszybowca ale podobnie jak kolega wyżej służy do zabawy i na zawody nie jeżdżę. Składam teraz falcona 2m po kraksie ;-)

Opublikowano
F5b to klasa chyba elektoszybowców. Mam elektoszybowca ale podobnie jak kolega wyżej służy do zabawy i na zawody nie jeżdżę. Składam teraz falcona 2m po kraksie ;-)

 

A kto powiedział ze modelem zawodniczym nie można latać relaksacyjnie :-P

 

Nawet bardzo relaksacyjnie problemem są tylko koszty :(

Opublikowano

Rafał, jeśli mały motoszybowiec leci w ustalonym locie szybowym z prędkością 15m/s lub więcej to w porównaniu z modelem F-15 napędznym solidną turbiną można to rzeczywiście nazwać rekreacją - wszystko jest względne. W każdym razie, ceny napędów z pewnością nie są już rekreacyjne :D

Opublikowano
Rafał, jeśli mały motoszybowiec leci w ustalonym locie szybowym z prędkością 15m/s lub więcej to w porównaniu z modelem F-15 napędznym solidną turbiną można to rzeczywiście nazwać rekreacją - wszystko jest względne. W każdym razie, ceny napędów z pewnością nie są już rekreacyjne :D

 

Fakt Marku ale niektórzy właśnie to lubią a i Stan lubi to co szybkie :-)

 

W przypadku F5B większe ceny są za akku które zużywają się szybko.

Opublikowano

 

Fakt Marku ale niektórzy właśnie to lubią a i Stan lubi to co szybkie :-)

 

W przypadku F5B większe ceny są za akku które zużywają się szybko.

 

szybkie to zawsze dobre :P

 

ceny w F5B są duże, ale myślę ze jak lata się oszczędnie to akku tez długo mogą wytrzymać.

 

Kolega ma 2m Kwarciński, chyba Starling, i miałem takiego kopić, ale kopiłem colta :)

Opublikowano
Maciej co się stało że rozbiłeś Falcona ?

 

Za duże emocje ,wiatr koło 8-10m/s .Chwila nieuwagi przy stracie. Górę wzieły emocje i nie spojrzałem przed startem na wstążkę anteny.

 

Gaz na full i strat bokiem do wiatru, podwiane skrzydło i 2sek.puźniej ostry kret po przewaleniu modelu na prawy płat.

 

Efekt taki że z płatów nie było co zbierać (no tylko serwa bo kupiłem hs 81 mg i po krecie byłem wdzęczny ,że mnie na nie na mówiliście. Chyba wiecie dlaczego :wink: ) , kadłub do poklejenia i ogólnie załamka była :lol:

 

Ot taki głupi błąd pilota ,który już mam nadzieje się nie :mrgreen: zdarzy

 

Model się ceglasty wydawał i myślałem że on z ręki niepoleci. Jakież było moje ździwienie przy oblocie gdzie z ręki przeleciał całkiem stabilnie z 40m bez silnika.

 

Obecnie już się za niego zabrałem.

Kadłub poklejony , płaty nowe mam już , teraz to składam , i za 3-4 dni ponowne obloty :mrgreen:

 

Brakuje mi takiego modelu i tego świstu. Jak sobie oglądam jak faalconik chodził na filmach to żal :ass: ściska że go rozbiłem. Tymbardziejze napęd leży bez urzytecznie i się marnuje.

 

Miałem problemy z lądowaniami: wysokość 10m , ograniczone pole lądowania ,schodze niżej , a on się rozpędza i lata i lata. Trudno mi się był do tego przyzwyczaić i ocenić miejsce lądowania.

 

Po konsultacjach z posiadaczami takich maszyn będe próbowal lądować (tzn.uczyc się lądować) na lotkach wyjechanych 45 stopni w górę i mam nadzieje że to z czasem opanuje.

 

Puki co latać będe na łące o wym 2km na 2km aż sie troche wlatam. Model ma 42-44g/dm2 gdzie mój najcieższy 1,5m miał max 30g/dm2 i tu tkwi tróżnica w polotarzu która musze opanować.

 

 

Jak falcon przezyje ponowne obloty i loty treningowe zrobię napewno foto relację i jakis film też sie napewno znajdzie.

 

Więc przestroga na koniec dla innych. Zawsze warto mieć wsążkę na antenie aby orientować wiatr i należy z niej korzystać.

 

STARTUJEMY i lądujemy ZAWSZE gdy to jest możliwe pod WIATR.

 

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Opublikowano

Witam. Tez mam ten model jeszcze w fazie uzbrajania,i tu mam pytanie jaki silnik zastosowac do szybkiego polatania.Mam silnik Flyware Max650-F6 i tu problem bo wazy 315g i jest problem z wywazeniem. :cry: Co byscie doradzili?Pozdrawiam Jacek

Opublikowano

CHcesz tym modelaem latać możliwie długo na silniku czy wyciągać tylko w górę?

 

Mój napęd do latania na silniku się nienadaje. Ja tylko robie wyjazdy w górę i szybowanie potem.

 

Żeby szybko latał wystarczy go odpowiednio wytrymować i chodzi po niebie jak strzała z miłymi świstami.

Opublikowano

Chcial bym aby model w locie silnikowym byl dynamiczny(najlepiej pionowego startu)Latanie w termice trszke mi zbrzydlo i teraz czs na akrobacje. :D

Opublikowano
Mój silnik(samoróbka) ma ciągu statycznego ok 1.1 kg i chwyta 18 A .Model waży do lotu 1,5 kg .I to zupełnie mi wystarcza

 

Pogadałem sobie troszkę z ludźmi z F5B i powiem że troszku długo zbierałem szczękę jak mi mówią że im silnik bierze tylko 240 A :D:D:D

Opublikowano

ILeee??? Chyba za dużo o jedno zero ? 24 A to spox , nawet ciut mało. Słyszałem o 60A w f5b ale 240 A to kable tam mają jak od spawarki chyba , a aku i regle to sobie jakoś niewyobrażam.

 

Rafał czy te 240A to prawda?

Opublikowano

140 A poboru widziałem na własne oczy, ale o 240 nawet nie słyszałem. No cóż, postęp techniczny w tej dziedzinie jest niezwykle szybki, może już tyle biorą...

Opublikowano

Napisałem do znajomego by dokładnie mi opisał co i jak w F5B.

Na razie sam w ramach poszukiwań znalazłem regulator jeti spin do 200 A.

 

Pobór prądu na pewno jest duży skoro model o rozpiętości 1,7 metra wadze 2 kg na prawie wyładowanych akku i na 1/3 gazu idzie pionowo do góry :-)

Pakiety jakie stosują to 16 ogniw lub więcej.

 

 

Jak coś się dowiem to opisze.

 

 

EDIT:

A więc prądy nie są takie jak napisałem :oops: prądy dochodzą do 250 A :P

Regulator firmy MGM ma 220 A prądu ciągłego a chwilowo może i brać 425 A.

Śmigła jakie się stosuje to nawet i 18x25.

Silniki różnych firm obowiązkowo z przekładniami.

 

Nio to tyle w tym temacie :D

Opublikowano

Wtam .Troszki mnie kręcą elektryczki nie tylko F5B.Mój plettenberg staruszek ma jakieś 4 lata teoretycznie był na 90A z przekładnią 7/1 24cele, zmieniłem przekładnie na 5/1 na 16cel smiga 16"/16" na starych celach 130A na nowych160A na postoju w locie deko ponad 10%mniej .Oczywiście mowa o akumulatorach SELEKCJONOWANYCH nie fabrycznych, fabryczne trzeba ,,naprawić" żeby dobrze dawały prąd.REGULATORY JetiHacker195A wytrzymuje 225 A 15sekund z tym że po 5sekundach prawie modelu niewidać.Regulatory topowe to regulatory Szulcego drugie stosowane to JetiHacker no a trzecie to MGM.Teraz jak ktoś nema 200z małym ,,hakiem "to skazuje się na dalsze pozycje.Prąd hwilowy to prąd rozruch stojącego napędu na stojance ,,z ręki"trwa on najwyrzej 2sekundy gdy model w locie prąd rozruchowy nie jest jusz taki wysoki wręcz nawet niższy niż prąd pracy pomaga temu ,,niższemu" energjia kinetyczna lecącego z dużą prędkością modelu .Regulator JetiSpin 200A to regulator wysokonapięciowy do samolotów akrobacyjnch całkowicie nie nadający się doF5B. W zawodach F5B od 2005r stosuje się 16 cel wcześniej było ich 24cele a wcześniej 27cel oczywiście mniejszych pojemności ale zawsze Selekcjonowane.W tym roku czołówka światowa napewno będzie ciągła z accu około 260A w locie ,,lub więcej" dzięki nowym akumulatorom NIMH GPjest to całkiem możliwe.Silniki kture zwyciężają od wielu lat to Plettenberg od 2 lat niezwyciężony model to 22/37/1 ale nie silniki wygrywają tylko piloci.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.