Karol93 Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Witam Części z HC w końcu dotarły... zajęło im to miesiąc :|. Teraz mam ciągle wątpliwości, jaki model będzie najlepszy . Byłby to mój pierwszy shockowaty model. Wyposażenie mam takie: regiel TP 12A 9g serwa 5gr i 9gr z TP (do wyboru) silnik to A2204-14 19g pakiet rhino 2S 360mah 23g odbirnik Corona 4ch 40mhz 5g Razem mamy ~71g Na rcgropus znalazłem taki oto model: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=964237 W wersji z EPP 9 i 6mm wychodziły im modele o wadze ~160g. Niestety nie znalazłem u nas EPP 9mm. Czy stosując 8mm bardzo zmniejszy sie sztywność ? Myślałem ciężko nad depronami - ale szkoda mi tego modelu, a latać to ja latam jak narazie raczej kiepsko
Meloonik Opublikowano 3 Marca 2010 Opublikowano 3 Marca 2010 Sztywnośc troszkę się zmniejszy ale nie mocno mam EPP 6mm i nie jest mocno gietkie wiec jak zrobisz z 8mm i dasz rurki weglowe na wzmocniena bedzie ok wyposazenie masz ok serwa zastosuj 5g tam 9g nie sa potrzebne. Edit: ten model co znalazłeś na rcgroups to jest Yak 55 a nie 54
Karol93 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 Niestety... Przeglądałem własnie kwarce dołączone do mojej corony i okazuje sie, że mojego, 83ego kanału nie ma.... Teraz pytanie - Jak łączyć kwarce, żeby działały ? Słyszałem, że graupnerowski nadajniki potrzebują "swoich" kwarcy. Czy w takim razie lepiej, żebym kupił mini kwarc (jeśli takie graupner w ogóle robi) na 83 kanał i sie tego trzymał, czy lepiej kupić nowy kwarc do nadajnika na jakiś wybrany - już dozwolony kanał do latania ? Pytanie - czy wtedy wszystko będzie grać i buczeć jak nalezy
Karol93 Opublikowano 4 Marca 2010 Autor Opublikowano 4 Marca 2010 ale teraz żartujesz, czy serio mówisz ? Nigdy sie z tym nie bawiłem ani interesowałem tym, zawsze uzywałem tego samego zestawu - takiego jak kupiłem. czyli MC10 + R700 i 83ch - nigdy nic nie zmieniałem, tylko do innych modeli przekładałem .
Kwasiu Opublikowano 4 Marca 2010 Opublikowano 4 Marca 2010 Mówię całkowicie serio, kwarce mikro a normalne niczym się nie różnią tylko wielkością
Karol93 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Opublikowano 8 Marca 2010 Sprawa kwarcu załatwiona - kupiłem sobie nadawczego na kanał 55 . Teraz pytanie - czy EPP 8 a 9 mm to duża różnica ? 9mm nie potrafie znaleźć, natomist 8mm jest. Będzie dużo mniej sztywne, niż jakby miał ten milimetr więcej ?
Gość Anonymous Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 ... dużo mniej...Hm... ciekawie to brzmi.Nie powinno być jakiś dużych kłopotów z powodu tego 1 mm.
Karol93 Opublikowano 8 Marca 2010 Autor Opublikowano 8 Marca 2010 Wiem, że EPP można malować wszystkim. Jednak jaki rodzaj farby będzie najtanszy a jednoczesniej najlepszy ? . Chce mieć tylko jakieś najprostsze malowania - byleby odróżnić góre od dołu...
Karol93 Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Opublikowano 11 Marca 2010 W przedziale silnikowym, na planach jest narysowane, że wkleić należy profil węglowy (kwadrat). Czy z braku takiego, można wkleić 4pręty 2mm w każdy róg ?
f-150 Opublikowano 11 Marca 2010 Opublikowano 11 Marca 2010 najtańsze malowanie EPP barwnik do farb+sidolux
Karol93 Opublikowano 11 Marca 2010 Autor Opublikowano 11 Marca 2010 czyli nawet bez kupowania sie obędzie - obie rzeczy w domu mam A jak z tym usztywnieniem kadłuba ?
Karol93 Opublikowano 12 Marca 2010 Autor Opublikowano 12 Marca 2010 No, model wczoraj powycinany, dzisiaj troche posklejany - mam tylko pytanie, jak grzać EPP, żeby można go było wyprostować ? skrzydło mam troche zwichrowane (chyba przez to, że pręt węglowy był za ciasno, przegięło je w drugą strone) i trzeba by to naprawic .
Karol93 Opublikowano 13 Marca 2010 Autor Opublikowano 13 Marca 2010 No, to by było na tyle: Farba to lakier akrylowy + barwniki (tylko to miałem). Kolory wyszły super - niestety z racji takiej, a nie innej farby - przesiąkło delikatnie na drugą strone... ((. Wygląda troszke (z bliska) jakby brudny był... no ale co zrobić . Popychacze to węgiel 2mm - przy serwie Zetka przyklejona na CA a z drugiej strony termokurczka. Teraz zostało mi już tylko przykręcić silnik, przykleić rzepy na akumulator i można latać .
Karol93 Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 Wcześniej zauważyłem tylko, że popychacze są za miękkie - to zmieniłem. Teraz zauważyłem inny problem - lotki nie wychylają sie równocześnie o tyle samo. Do góry idzie o 3cm, to druga o 2cm w dół (w drugą strone to samo). Orczyki z prętu węglowego w lotkach są zamontowane pod kątem, tak żeby wypadł nad osią obrotu. Połączone termokurczką. Co tutaj jeszcze można poprawić ? PS. A co jeszcze dziwniejsze... wychylenia w dół kończą sie na 2,5cm. W góre 6,5cm.
Malker Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Na którym oczku masz na orczyku serwa zamocowany popychacz ? I tak samo na którym oczku przy sterze? Być może to jest powodem. Napisz potem napiszę Ci co dalej robić. Sprawdzałeś czy popychacze są równe? Czy odległość od krawędzi lotki do zawiasu jest taka sama? Może któreś masz wklejone pod innym kątem i dlatego tak się dzieje. Ale moim zdaniem wina leży po stronie mocowania na orczykach. Czekam na odpowiedz. P.S: Wychylenia masz takie same na aparaturze ustawione?
Gość Anonymous Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Może masz w aparaturze ustawione coś takiego jak "nieliniowość"?
zzradek Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Co tutaj jeszcze można poprawić ?Wyszło Ci niechcący różnicowe wychylenie lotek.Można zniwelować ustawieniami aparatury, albo przesuń otwory w orczyku serwa bardziej do przodu, albo orczyki w lotkach do tyłu. To piewsze będzie chyba łatwiejsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.