Luki_1232 Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Opublikowano 21 Maja 2007 A na stronie zenoah i w instrukcji pod tym silnikiem jest podane 1:25 http://www.zenoah.net/ a jak bym go zalał 1:40 to wogle by chyba pochodził 10 min ... Jak teraz nawet jak odpalałem go na tej drugiej wyczyszczonej świecy, to po tych 5 minutach jak przewracam motor do góry kołami .. to olej z paliwem wylewa się przez gwint świecy w cylindrze ... i przez tłumnik ...
olo Opublikowano 21 Maja 2007 Opublikowano 21 Maja 2007 Przez tłumik to jakieś resztki mogą ew. wypłynąć ale przez gwint świecy ?{dokręcasz świecę palcami ?}
Luki_1232 Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 Sorrka źle się wyraziłem ... Przez gwint świecy jak świeca jest wykręcona ... Wykręciłem ostatnio świece ... I przewróciłem gada do góry kołami ... Szarpnołem kilka razy szarpanką i wylała sie doś taka spora plama paliwa i olejem ...
MarekJ Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Po prostu zalewasz silnik. Sprawdź regulację gaźnika i ustaw właściwie zapłon. 1:25 to miała Syrenka na mixolu. Ten silnik też będzie chodził poprawnie na takim paliwie, ale gaźnik musi być wyregulowany. Pamiętam, jak docierałem swojego ZDZ. Zaufałem producentowi, który napisał, że gaźnik jest fabrycznie ustawiny. Silnik odpalił bez problemu, ładnie pracował choć trochę pluł nie spalonym olejem. Po 20 min. pracy stanął i nie chciał więcej odpalić. Nawet do głowy mi nie przyszło, że może być zalany. Sprawdziłem zapłon i już brałem się za rozkręcanie gaźnika. Postanowiłem jednak sprawdzić świecę, była taka ja Twoja - całkowicie zapluta olejem. Okazało się, że jedna z iglic w gaźniku była dwukrotnie więcej odkręcona, niż to przeciętnie się robi. Po wypaleniu świecy nad gazem (stary sposób czyszczenia i osuszania zalanej świecy) i wyregulowaniu gaźnika, silnik pracuje do dzisiaj idealnie i nigdy nie sprawiał żadnych kłopotów.
Luki_1232 Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Opublikowano 22 Maja 2007 Czyli trzeba wyregulować gaźnik ... A jak to zrobić .. ???? Bo do na ustawienia fabryczne mogę go ustawić ... Tylko że jak znowu będzie sie zalewał ... To jak go ustawiać ...
olo Opublikowano 22 Maja 2007 Opublikowano 22 Maja 2007 Wejdź na stronę http://nastik.pl/instrukcje.php zobacz jak to się robi z silnikami benzynowymi do modeli latających powinno Ci to pomóc.
Luki_1232 Opublikowano 23 Maja 2007 Autor Opublikowano 23 Maja 2007 ok ... No są dwie instrukcje ... ale tylko pisze jak ustawić silniki przy dotarciu ... I ustawienia początkowe ...
olo Opublikowano 23 Maja 2007 Opublikowano 23 Maja 2007 Powinna Ci taka wiedza wystarczyć niektórzy nawet tego nie czytali żeby prawidłowo wyregulować swoje motorki. Na forum samochodowym w styczniu napisałeś że zmienisz olej i jego ilość w paliwie Co z tego wyszło ?
Luki_1232 Opublikowano 23 Maja 2007 Autor Opublikowano 23 Maja 2007 Na rcauto ... Tak też tam szukałem pomocy i nic ... Ilość oleju zmniejszyłem na 1:30 i też nic nie dało .. ale jakoś oleju nie zmieniałem bo silnik pojechał na gwarancję i nie zdążyłem zmienić ...
olo Opublikowano 23 Maja 2007 Opublikowano 23 Maja 2007 Czytając głównie to co tam napisałeś to muszę się poddać nie mam pojęcia co temu silnikowi dolega. Myślałem że przetestujesz mieszanką mieszankę 1:40 . Możesz i piszę to na poważnie zgłosić się do jakiegoś serwisu od pił spalinowych i tam na miejscu zapytać się co może temu silnikowi dolegać a regulację gaźnika na pewno zrobią .
Luki_1232 Opublikowano 24 Maja 2007 Autor Opublikowano 24 Maja 2007 A wiec tak ... Dziś dostałem nową świecę ... wziołem i ustawiłem gaźnik na ustawienia fabryczne ... Iglice H na 1,50 obrotu a iglice L na 1,1/4 obrotu. odpalam motor ... zapala od pierwszego razu ... Chodził na trochę wyszych obrotach ... ale poczekałam myśląc że jak się zagrzeje to spadną mu obroty .., Po 2 minutach obroty nie spadały .. No wiec odkręciłem jeszcze trochę iglice L tak ok: pół obrotu z 1/4 i bardzo ładnie chodził ... Miał równą prace silnika .. Nie dławił się na wolnych obrotach ... Jedynie co na razie zaobserwowałem to że jak na wolnych obrotach ... dam mu pełny gaz ... To go przydławia (nie gaśnie) ale tak jak by miał jakieś obory w raścięciu obrotów ... Nie wiem czy to tak zastawić czy jeszcze regulować ... Zawsze świeca padało po ok: 30 min ... Dziś postanowiłem pojeździć połowę z tego ... 15min ... I o to jak wygląda świeca ... Przód świecy >> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6e174a948ecc93a3.html Lewy Tył >> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/01f3acef95aa3aff.html Prawy Tył >> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0bb113d18fe48632.html Przód świecy wygląda bardzo ładnie ... Brązowy izolator, bak jakiegoś spalonego nagaru ... natomiast Prawy i lewy tył wygląda trochę nie ciekawie ... Czarna spalona sadza osadzona ... na izolatorze ... Iskra jest koloru fioletowego ... czasami wpada w biały blask ... Co o tym powiecie ... Jak to oceniacie ... ?????
MarekJ Opublikowano 25 Maja 2007 Opublikowano 25 Maja 2007 No wiec odkręciłem jeszcze trochę iglice L tak ok: pół obrotu z 1/4 i bardzo ładnie chodził Po co ? Tą iglicą regulujemy właśnie przejście z wolnych do wysokich obrotów. Z Twojego opisu wynika, że na wolnych masz zbyt bogatą mieszankę i przejście na wysokie obroty nie jest płynne. Regulację robi się co 1/8 obrotu i sprawdza. Skok o 1/2 obrotu może być zbyt duży. Jesteś na dobrej drodze, pobawisz się jeszcze trochę i zaskoczysz całkowicie w temacie regulacji swojego silniczka.
Luki_1232 Opublikowano 25 Maja 2007 Autor Opublikowano 25 Maja 2007 Nie zrobiłem 1/2 obrotu ... Tylko połowę z 1/4 tak jak bym ten obrót 1/4 podzieli jeszcze na dwa ... czyli można powiedzieć że tak właśnie z 1/8 obrotu. A jeśli źle to że to ruszyłem .. to jak inaczej zmniejszyć mu obroty ... ??
MarekJ Opublikowano 25 Maja 2007 Opublikowano 25 Maja 2007 Obroty biegu jałowego zmniejsza się przepustnicą. Powinna być trzecia śrubka, która ustawia przepustnicę w żądanym położeniu dla biegu jałowego.
Luki_1232 Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Opublikowano 26 Maja 2007 A cha ... no jest taka zaraz pod przepustnicą ... A pytanko ... Jak będzie go dalej zalewać to jaką iglica go regulować ... ??? Czy tą od wysokich obrotów czy od niskich ... ????
MarekJ Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 Dobrą zasadą jest czytanie instrukcji każdego urządzenia przed jego użyciem. Jestem pewien, że takową posiadasz. Jeśli nie, to zwróć się do producenta aby ją dostarczył - to jego obowiązek. Można też znaleźć w sieci mnóstwo informacji na ten temat. W końcu silniki beznynowe są bardzo popularne w modelarstwie i wszystkie wyposażone są w podobne gaźniki, które reguluje się w taki sam sposób. Uzyskałeś juz sporo pomocnych informacji. Teraz zadaj sobie nieco trudu i dowiedz się reszty samemu. Modelarz musi być otwarty na wiedzę i mieć chęć ją zdobywać. Jeśli nie, to d... nie modelarz.
Luki_1232 Opublikowano 27 Maja 2007 Autor Opublikowano 27 Maja 2007 Ok Dziś byłem z modelem na torze ... aby zobaczyć i wyregulować gada ... I zabawa zaczęła się tak .. Normalnie odpaliłem silnik na tej świecy co przedtem pisałem ... Silnik pochodził może z 5 minut ... brrr padła świeca. Gaźnik był ustawiony na ustawieniach fabrycznych FG (producent modelu). Wziołem i z ciekawości ustawiłem teraz gaźnik na ustawienia producenta silnika czyli zenona. Różnica polega na odkręceniu jeszcze o 1/4 obrotu obydwóch iglic. Miałem też orginalną nową świecę. Wsadziłem, odpaliłem i jazda ... Normanie i szalejąc jeździłem przez 10 min ... Zrobiłem sobię przerwę ... i z ciekawości zerknąłem na świecę ... BIAŁY IZOLATOR :shock: świeca jak nowa ... Ok ... wsadziłem i dalej jazda ... Po 15 min ... kolejna przerwa ... i znowu lukam na świecę .. Tylko dół izolatora (nie tutaj przy elektrodzie) tylko u góry taki kolor kawy z mlekiem (trochę ciemniej) .. a dół przy elektrodzie biały ... Ok to dalej jedziłem jakieś 10-15min ... i padł mi aku w aparaturze ... Wróciłem do domku ... znowu zerkam na świecę i co ... BIAŁA ... bez nagaru .. ani na izolatorze, ani na elektrodzie ...
Luki_1232 Opublikowano 29 Maja 2007 Autor Opublikowano 29 Maja 2007 Witam ... Chciałbym się znowu podzielić z wami wiadomościami ... Otóż dziś znowu byłem z modelem na torze ... I ... DZIAŁA ... Wypaliłem cały zbiornik ... Jeździłem półtorej godziny ... z mała 10 min przerwą ... Po całej jeździe na pół gazie ... (czasami z małymi podgazowaniami) a pełnym gazie ... Świeca jest BIAŁA ... Model pali bez problemu ... Smiga jak szalony ... bardzo ładnie się zbiera ... Tak że udało się .. :) Zauważyłem tylko że jak model postał trochę na wolnych obrotach ... ok (5 min) świeca była mokra ... Myślałem że znowu są jakieś jaja .. Ale wsadziłem i jeździłem ... jeździłem ... aż do końca paliwa ... Pod koniec właśnie wyciągam świece ... i paliwo znikło ... i Świeca jest biała ... Tak że jest OK Chciałbym bardzo PODZIĘKOWAĆ ... Wszystkim którzy udzielali się i pomagali mi ... a szczególnie "MarekJ" i "olo" DZIĘKI :wink: Naprawdę są na Tym forum sami doświadczeni i pomocni Modelarze DZIĘKI :wink: :*
Irek M Opublikowano 29 Maja 2007 Opublikowano 29 Maja 2007 Luki - jak tak dalej pójdzie to zamiast ciągle wykrecać świecę - wytnij w cylindrze taki wziernik by sprawdzać świecę :lol2: W końcu zerwiesz gwint i znowu będziesz miał problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.