MironRC Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Witam! Zabrałem się za montaż silnika do Cessny i jak zwykle: "zawsze coś" :wink: , miejsce na tłumik jest za male. Silnik to MDS 11ccm, jego tlumik sklada sie z kilku części, przyszło mi do głowy i nawet to by pasowało, ze gdybym wyjął środkową cześć z tłumika to było by to idealnie. Po prostu bym go skrócił jakieś 4-5 cm. Teraz pytanie czy praca silnika się nie zmieni?nie straci na mocy?ciśnienie będzie,ale czy nie za duże, jak myślicie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karlem Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Nie powinno nic złego sie stać. Przedłużenie jest generalnie po to, zeby wyciszyć bardziej silnik; często spotyka się tłumiki w wersji 'standard' i 'long' z przeznaczeniem do tych samych silników. Mogę się jednak mylić, bo żadnych prób nie przeprowadzałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 tzn wyczytałem ze są nawet dwie wersje tego tłumika i własnie cześć, która chce wyjąc jest wyraźnie inna, wiec intuicyjnie nadaje się do modyfikacji ale czuje, ze trzeba będzie odpalić i sprawdzić jak się zachowuje silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarekRG Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Zgadza się. Trzeba poeksperymentować ponieważ zmiana tłumika ma wpływ na kompresję. Dla tego na pewno trzeba wyregulować silnik na nowo. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 .........ponieważ zmiana tłumika ma wpływ na kompresję........Proszę o wytłumaczenie tej śmiałej tezy bo przyznam się, że nie rozumiem o czym piszesz :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest slawekmod Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Robiłem kiedyś próbę z MDS 40 , po wywaleniu wewnętrznej przegrody z tłumika obroty wzrosły o prawie 1000. Nie próbowałem usuwać tej aluminiowej tulejki z tłumika bo mi się nie chciało. Śmigło z tego co pamiętam to APC 10x5 .Próby na hamowni. Ciągu nie mierzyłem. PS: Bez przegrody wyraźnie głośniej "pierdział" Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarekRG Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Proszę o wytłumaczenie tej śmiałej tezy bo przyznam się, że nie rozumiem o czym piszeszPrzepraszam. Strzeliłem pierdołę. Chciałem napisać, że rodzaj tłumika ma wpływ na szybkość opróżnienia komory spalania z gazów po spalaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted March 11, 2010 Author Share Posted March 11, 2010 w sobote odbędą się tajne testy z krótszym tłumikiem, powiadomię o ewentualnych zmianach w pracy silnika dzięki za zainteresowanie! 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 MironRC, i jak tam silniczek??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 MironRC, i jak tam silniczek??? chodzi poprawnie, nie widać żadnych zmian w pracy silnika :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.