Skocz do zawartości

Proszę o pomoc w weryfikacji napędu.


otp2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Do tej pory latałem swoim szybowcem startując z holu gumowego. Jednak w mojej okolicy ciężko znaleźć choć kawałek łąki przeważnie są pola uprawne. Nie chcąc niszczyć upraw biegając po polu z holem chciałbym w tym roku przejść na napęd elektryczny. Dość dużo czytałem o napędach na forum jednak im więcej czytam tym większy mętlik mam w głowie, stąd pytanie czy wyposażenie które wybrałem będzie dobre ?

 

silnik http://abc-rc.pl/p/9/1120/silnik_c2822;27_kv1200-silniki_elektryczne.html

 

prop saver http://abc-rc.pl/p/34/971/piasta_prop_saver_317_mm;_4mm_i_55mm_-_dwustronna-piasty_i_ko%C5%82paki-akcesoria_do_modeli.html

 

Smigło http://abc-rc.pl/p/10/595/%C5%9Bmig%C5%82o_ep-8040_%288x4%29-%C5%9Bmig%C5%82a-akcesoria_do_modeli.html

 

Pakiet - http://www.allegro.pl/item957082030_lipol_1300mah_3s_20c_30c_selekcjonowany_turnigy.html

 

Regulator posiadam TowerPro 30A

 

Szybowiec to "Jerry 400"

Rozpiętość 1610mm

Profil Eppler 193

Powierzchnia płata 25,6dm2

Masa w wersji szybowcowej 510g

 

Śmigło na początek stałe (w przyszłości składane) tylko czy to śmigło Gws będzie pasowało na tę piastę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet i silnik może być, chociaż silnik proponowałbym trochę większy i o mniejszym kv do pakietu 3S, na przykład ten: http://abc-rc.pl/p/9/526/silnik_c2826;18_kv1000-silniki_elektryczne.html . Masa modelu na pewno trochę się zwiększy i lepiej mieć mocniejszy silnik kręcący większym śmigiełkiem, niż wysokoobrotowy odkurzacz, to dziwnie w szybowcu wygląda. Najważniejsze jednak, daruj sobie stałe śmigło, z takim hamulcem szybowiec zbyt dużo straci ze swych parametrów lotu szybowego. Wiem, że kołpak i łopatki są dość drogie u nas, ale może ktoś w okolicy będzie robił zakupy w HK, postaraj się kupić przynajmniej takie: http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7843&Product_Name=Folding_Propeller_8x4_W/_Alloy_hub_35mm_/_3.2mm_shaft , a na pewno model się odwdzięczy lepszym lotem. Silnik koniecznie montuj za wręgą, nie rób potworka z wiszącym przed dziobem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście silnik mam zamiar zamontować za wręgą. Masa modelu gotowego do lotu w tej chwili to 510g w tym balast na dziobie około 50g , więc po zamontowaniu napędu masa aż tak bardzo nie urośnie, Dojdzie pakiet li-pol 115g zamiast pakietu 4,8v -100g, regler 30g silnik ze śmigłem zamiast balastu. Ten silnik który zaproponowałeś nie zamocny 220w orginalnie model lata na speed 400. A może ten będzie lepszy niższe KV 35g wagi http://abc-rc.pl/p/9/842/silnik_c2822;25_kv1000_outrunner-silniki_elektryczne.html

Smigło składane kupię napewno jak tylko bedzie przypływ gotówki, narazie jednak będę sie musiał zadowolić tanim śmigłem stałym. Czyli silnik 1000 KV, pakiet 3s i do tego śmigło 8x4 będzie dobre czy wziąć jakieś większe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem jeszcze trochę wątki dotyczące napędów na forum. Zdecydowałem że jednak wezmę ten mocniejszy silnik który Andych zaproponowałeś, raz że zrobiłem wstępne przymiarki w modelu i z tym silnikiem lepiej mi się wszystko wyważy a drugie wiadomo lepiej mieć zapas mocy. A śmigło jednak będzie składane nie ma co kombinować. I jeszcze jedno pytanko mam ile takie składane śmigiełko w rozmiarze 8x4 z kołpakiem może ważyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.