bzik4 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Witam! Dwa tygodnie temu zamówiłem sobie z ciekawości silniczek na ebay-u firmy rc-timer byłem przekonany że jest to silnik bardzo lipnej konstrukcji bo co mażna dostać za 23 złote z przesyłką z Chin. Jakże mocno się zdziwiłem gdy wziąłem wczoraj do ręki to cacko, jest to klon silników e-max cf2812 z tym że jest pozbawiony większości wad e-maxa a należą do nich po pierwsze górne łożysko, jest o wiele większe, przez co prawdopodobnie trwalsze, przewody zasilające są w koszulkach silikonowych i wyglądają dużo solidniej, wirnik w e-max-ie jest osadzony na trzech "szprychach które w po krecie potrafią się zgiąć czyniąc silnik bezużytecznym, tu jest na sześciu ramionach i wygląda dużo solidniej. Przesyłka szła do mnie od momentu zamówienia do dostarczenia 2 tygodnie czyli szybciej niż z HK. Postaram się wsadzić ten silnik do jakiegoś latadła i napisać coś więcej. TU jest link bezpośredni do aukcji a jeśli się skończy to trzeba szukać czegoś takiego: RC Timer 2812-14 1534KV Outrunner Brushless Motor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 no i mnie namowiles wlasnie zamowilem dwa silniki tej firmy Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StoQ Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 Dobra a ja mam przy okazji pytanie bo widzę ze ten sprzedający ma całą masę tych silników i to wszystkie w niskich cenach z wysyłką gratis Jak Wy patrzycie na te oznaczenia silników. Bo ja tam dostaje oczopląsu! ja wiem ze ma podane np 1200kv. czyli na każdy 1V baterii tyle się kreci śmigło. 2s czyli 7,2V, 3s 11,1V itd ale skąd wiecie jaki silnik dobrać do jakiego modelu. jak np. model jeden waży 300gram, drugi 600g a trzeci 1kg to nie lepiej brać ten co ma uciąg 1kg i po prostu go używać na pół gwizdka? czy np taki o mocy 300W dużo więcej prądu weźmie skręcony niż taki 120W używany na pełny gaz.. są jakiś obliczenia do tego? albo np. gdzieś to jest ładnie wytłumaczone.. bo przeczytałem ten temat i zacząłem szukać ale nic znaleźć nie mogę! Help.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Chodzi o masę modelu. Większy silnik jest większy, przez co jest też cięższy - po co latać na pół gwizdka i wozić takiego metalowego klocka, skoro można założyć lekki silnik, przez co spada masa modelu i obciążenie powierzchni nośnej a co za tym idzie, poprawiają się jego właściwości lotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 czy do modelu co ma 200 gram zalozysz silnik co ma 200 gram i aku co ma 300 g? czyli w skrocie do wagi modelu dobierasz silnik ze smiglem a teraz dalej idac to moze byc np 1kg trenerek, szybowiec ,akro, czy tez bardzo szybki jakis jet zaleznie od modelu rozne silniki np szybowiec potrzebuje malego kv aby krecic duzym smiglem a taki jet odwrotni, wysokie kv do malego smigielka by dostac predkosc modelu i tak dalej i tak dalej na forum masz cala wiedze tajemna, trzeba tylko dokladnie poczytac Pozdrawiam Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
StoQ Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 No dobra Panowie jak na razie dla mnie to czarna magia co mówicie jak skończę robić model i będę znać końcową masę to sobie zamówię. a jak na razie tak jak mówicie. Będę czytać i pogłębiać swoją wiedzę choć przez ostatnie 2 tygodnie jak tutaj czytam i czytam to mam jej aż nadto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 Poszukaj programu -> MotoCalc. Tam wstawiasz jakiś silnik podobny do tego który chcesz kupić i podajesz śmigło -> wymiary jakie w specyfikacji silnika ( podobnie zasilanie ) i masz wynik w postaci ciągu oraz prędkości zaśmigłowej powietrza. Na podstawie tego wiesz czy wybór był odpowiedni czy nie... Z jednej strony - akrobat 3D - Duży ciąg a mała prędkośc, pylonik ( wyścigówka ) - odwrotnie szybko a ciąg nie musi być oszałamiający, motoszybowiec raczej ciąg, prędkośc mniej istotna, istotniejszy czas pracy na danych bateriach ... To tak w BARDZO dużym skrócie ... a dalej -> szukaj, szukaj, szukaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 no i jak testy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 no i jak testy ? trochę brakuje mi czasu, ale wczoraj postanowiłem założyć do silnika śmigło i się okazało że piasta ma więcej niż 3mm, nie mam w domu suwmiarki ale stawiam że ma rozmiar 3,17mm. Dziś jak znajdę chwilę to rozwięrcę propsawera i pokręcę sobie śmigiełkiem :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Zmierz jak możesz obroty na śmigle 8x4 i pakiecie 3S, porównamy do emaxa 2812. Emax kręcił na pakiecie 3S 1000mAh stabilnie ok. 11500 obrotów(śmigło GWS). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Bzik masz moze jakiegos emaxa na stanie zeby porownac gabarytowo? Zrobic wspolna fotke? Czy mocowania silnika są takie same, montaż pasuje do emaxa? Jaka waga tego rc-timera? Zamowilem z ciekawosci tez jeden silnik z ich oferty. Fioletowy 1000kv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Dopiero dziś udało mi się zrobić zdjęcia i to nie najlepszej jakości, ale są prawie jak bliźniacy 8) Niestety nie mam obrotomierza i nie jestem w stanie zmierzyć obrotów ale polatałem sobie trochę na tym silniku i według mojej subiektywnej oceny, ten silnik jest mocniejszy od e-maxa, latałem deltą ze śmigłem 7x6 i pakietem 1,5Ah z reglem 18A i lecąc pionowo w górę po ok 5-7 sekundach musiałem zaprzestać wznoszenia do traciłem orientację gdzie i jak leci mój trójkąt :wink: Po nieco twardszym lądowaniu ujawnił się słaby punkt silnika, a jest nim mocowanie wirnika do wału który jest zablokowany przez mikro śrubeczkę na imbusa 1mm a na dodatek w wale brakuje "wgniecenia" o które zablokowała by się śrubeczka. Nie jest to straszna wada ale potrafi nieźle wnerwić na lotnisku :evil: jutro ją rozwiercę i przegwintuję na 3mm i wyszlifuję dołek na wałku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 12 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2010 Może ktoś coś więcej napisać o tym 2822? Do emaxa cf2822 zalecają śmigło 9-10cali na pakiecie 3s. Miałem takie silniki i wiem co prezentują. Do tego rctimera ne ebay'u podają 2s i śmigło 8cali mimo że ma taki sam kv co emax więc gdzies tu jest znaczna różnica. Pisza również że prąd 18A co daje 130-140W a w opisie 300W. Więc opis mocno mija się z prawdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.