awot Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Witam. Mam następujące pytanie. Kupiłem w sklepie modelarskim taki oto zestaw napędowy i mam problem. Moim zdaniem coś jest tu nie tak. Sześciokątny otwór w śmigle jest za mały w stosunku do pierścienia na tulejce osadzonej na osi silnika. Poza tym wydaje mi się, że kawałek osi powinien wystawać by wejść w śmigło. Moim zdaniem po założeniu śmigła na taki zestaw i przymocowaniu go oringiem jest niemal pewne, że śmigło nie zachowa prawidłowej pozycji podczas pracy. Poradźcie mi co w tym zestawie jest nie tak i co trzeba zmienić. Pozdrawiam. AWOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Cześć. To śmigło jest raczej do napędu z przekładnią, ale to nic. Może lekko rozwiercisz(tylko dokładnie,równo)? Masz może gdzieś niedaleko siebie kogoś co ma skrawarkę, obrabiarkę , tokarkę? Jak nie to kup śmigło do napędu bezpośredniego np. takie: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=266 Tutaj otwory są większe. A jaka jest do tego silnika zalecana wielkość śmigła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Os nie musi przechodzic przez smiglo , wystarczy jak propsaver (to ta piasta) wejdzie ciasno na smiglo , jesli nie wchodzi to moze go obroc o 180 stopni ,z drugiej strony moze byc inna srednica , wystarczy jak wejdzie 1mm , gumka i tak docisnie smiglo do piasty Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 A ja się tylko nie zgodzę z kolegą Działeczka To jest po prostu śmigło SF, do lotów wolniejszych, z silnikiem o niskim kV (co to za silnik? Bo może rzeczywiście wejść na za wysokie obroty i rozerwać śmigło) A po za tym, jak już musisz to rozwierć, a potem wyważ śmigło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awot Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Ten zestaw ma być przeznaczony do napędu TOTO-7 i był konsultowany ze sprzedawcą w sklepie modelarskim. W przesyłce zabrakło owej tulejki do mocowania śmigła. Została dosłana później i stąd pewnie pomyłka sprzedawcy. Na obydwu końcach tulejki jest taka sama średnica. Pomyślałem, że może najprościej by było przetoczyć końcówkę tulejki dopasowując ją do gniazda w śmigle. Co o tym sądzicie? AWOT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Spokojnie możesz to przetoczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Przykrec do czegos stabilnego silnik , podlacz do zasilania , i wlacz , wez pilnik (maly) i masz malenka tokarke nie mozesz trzymac w jednym miejscu pilnika tylko przesuwac bo sie grzeje punktowo.Pilnik to iglak ,Ja tak juz podtaczalem propsavera i wyszlo dobrze Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Na moje oko jeżeli ten silnik jest wysokoobrotowy ,to na tym śmigle pójdą z silnika siwe dymy .Napisz może z kim to konsultowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Na moje oko jeżeli ten silnik jest wysokoobrotowyNapisz mi prosze na co mam patrzec by po fotce ocenic czy silnik jest wysokoobrotowy, przyda mi sie Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Janku napisłem "jeżeli ten silnik jest wysokoobrotowy " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 No umklo mi to jedno slowo , a juz myslalem o co moze chodzic z tym rozpoznawaniem :oops: Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Nie ma potrzeby niczego toczyć. Weź wiertło o takiej średnicy jak przetoczenie piasty mające wchodzić w śmigło i rozwierć (sfazuj) otwór w śmigle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Tyle postów o zwykłe rozwiercenie otworka... awot, podaj symbol silnika i będzie jasne, czy śmigło jest prawidłowo dobrane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Jest to raczej : Silnik elektryczny bezszczotkowy BM2408-21T Black. Zalecanym śmigłem dla tego silnika przy napięciu 11,1V to 8x4 cala, lecz przy zasilaniu 7,4V jest to 9x4 do 10x4,7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 8x4 ale nie slow fly bo silnik ma za dużo obrotów i śmigło będzie pięknie brzęczeć. To najnowszy model dzwonka 2408-21 używany w kombatach ESA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awot Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Mam mały problem z internetem zatem dopiero dziś mogę uzupełnić wątek. Oto silnik a to śmigło Skompletował to sprzedawca, ja jestem laikiem w tej dziedzinie. Tak jak wspominałem napęd ten ma być użyty w TOTO 7. Pozdrawiam Awot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2010 Ten silnik ma 1400 rpm/V. Jak będziesz używał pakietu 2S to śmigło jest OK. Przy pakiecie 3S to śmigło może wpadać we flatter - jest za miękkie. Lepsze byłoby takie: Jest sztywniejsze i przy większych obrotach ma lepszą sprawność. Niemniej jednak możesz spróbować na tym, które masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.