awot Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Witam. Mam następujące pytanie. Kupiłem w sklepie modelarskim taki oto zestaw napędowy i mam problem. Moim zdaniem coś jest tu nie tak. Sześciokątny otwór w śmigle jest za mały w stosunku do pierścienia na tulejce osadzonej na osi silnika. Poza tym wydaje mi się, że kawałek osi powinien wystawać by wejść w śmigło. Moim zdaniem po założeniu śmigła na taki zestaw i przymocowaniu go oringiem jest niemal pewne, że śmigło nie zachowa prawidłowej pozycji podczas pracy. Poradźcie mi co w tym zestawie jest nie tak i co trzeba zmienić. Pozdrawiam. AWOT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Cześć. To śmigło jest raczej do napędu z przekładnią, ale to nic. Może lekko rozwiercisz(tylko dokładnie,równo)? Masz może gdzieś niedaleko siebie kogoś co ma skrawarkę, obrabiarkę , tokarkę? Jak nie to kup śmigło do napędu bezpośredniego np. takie: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=266 Tutaj otwory są większe. A jaka jest do tego silnika zalecana wielkość śmigła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janosik72 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Os nie musi przechodzic przez smiglo , wystarczy jak propsaver (to ta piasta) wejdzie ciasno na smiglo , jesli nie wchodzi to moze go obroc o 180 stopni ,z drugiej strony moze byc inna srednica , wystarczy jak wejdzie 1mm , gumka i tak docisnie smiglo do piasty Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barlu Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 A ja się tylko nie zgodzę z kolegą Działeczka To jest po prostu śmigło SF, do lotów wolniejszych, z silnikiem o niskim kV (co to za silnik? Bo może rzeczywiście wejść na za wysokie obroty i rozerwać śmigło) A po za tym, jak już musisz to rozwierć, a potem wyważ śmigło Link to comment Share on other sites More sharing options...
awot Posted April 8, 2010 Author Share Posted April 8, 2010 Ten zestaw ma być przeznaczony do napędu TOTO-7 i był konsultowany ze sprzedawcą w sklepie modelarskim. W przesyłce zabrakło owej tulejki do mocowania śmigła. Została dosłana później i stąd pewnie pomyłka sprzedawcy. Na obydwu końcach tulejki jest taka sama średnica. Pomyślałem, że może najprościej by było przetoczyć końcówkę tulejki dopasowując ją do gniazda w śmigle. Co o tym sądzicie? AWOT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Spokojnie możesz to przetoczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janosik72 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Przykrec do czegos stabilnego silnik , podlacz do zasilania , i wlacz , wez pilnik (maly) i masz malenka tokarke nie mozesz trzymac w jednym miejscu pilnika tylko przesuwac bo sie grzeje punktowo.Pilnik to iglak ,Ja tak juz podtaczalem propsavera i wyszlo dobrze Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Na moje oko jeżeli ten silnik jest wysokoobrotowy ,to na tym śmigle pójdą z silnika siwe dymy .Napisz może z kim to konsultowałeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janosik72 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Na moje oko jeżeli ten silnik jest wysokoobrotowyNapisz mi prosze na co mam patrzec by po fotce ocenic czy silnik jest wysokoobrotowy, przyda mi sie Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Janku napisłem "jeżeli ten silnik jest wysokoobrotowy " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janosik72 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 No umklo mi to jedno slowo , a juz myslalem o co moze chodzic z tym rozpoznawaniem :oops: Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callab Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Nie ma potrzeby niczego toczyć. Weź wiertło o takiej średnicy jak przetoczenie piasty mające wchodzić w śmigło i rozwierć (sfazuj) otwór w śmigle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ładziak Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Tyle postów o zwykłe rozwiercenie otworka... awot, podaj symbol silnika i będzie jasne, czy śmigło jest prawidłowo dobrane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Jest to raczej : Silnik elektryczny bezszczotkowy BM2408-21T Black. Zalecanym śmigłem dla tego silnika przy napięciu 11,1V to 8x4 cala, lecz przy zasilaniu 7,4V jest to 9x4 do 10x4,7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wojtass_nt Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 8x4 ale nie slow fly bo silnik ma za dużo obrotów i śmigło będzie pięknie brzęczeć. To najnowszy model dzwonka 2408-21 używany w kombatach ESA Link to comment Share on other sites More sharing options...
awot Posted April 10, 2010 Author Share Posted April 10, 2010 Mam mały problem z internetem zatem dopiero dziś mogę uzupełnić wątek. Oto silnik a to śmigło Skompletował to sprzedawca, ja jestem laikiem w tej dziedzinie. Tak jak wspominałem napęd ten ma być użyty w TOTO 7. Pozdrawiam Awot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callab Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Ten silnik ma 1400 rpm/V. Jak będziesz używał pakietu 2S to śmigło jest OK. Przy pakiecie 3S to śmigło może wpadać we flatter - jest za miękkie. Lepsze byłoby takie: Jest sztywniejsze i przy większych obrotach ma lepszą sprawność. Niemniej jednak możesz spróbować na tym, które masz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.