Skocz do zawartości

Nowy projekt , model na niedziele


kankrz

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jako ze loty Spitem byly dla mnie troche stresujace, zakupilem cos do niedzielnego latania. Wybralem wlasnie ten model bo naogladalem sie go w powietrzu i spodobal sie. Klamoty odziedziczyl po Piperze ktory polegl ( jak orzekla komisja na wskutek rozpiecia sie baterii).

Model udalo sie poskladac w kilka godzin ale nie polecam takiego tempa.

serva : C5077

silnik : MAgnum 52XL

prop : 11/7 APC

Tx , Rx : MC19 , R16 scan

 

Duzo olowiu na dziob i za slaby silnik - to tak w skrocie. Poza tym model lata bardzo ladnie ,robi petle i beczki, laduje powoli. Zrobilem dwa loty i szczescie ze tylko dwa bo zaraz potem odpadla lotka od wysokosci :)

Ogromne tempo budowy nie sprzyja dokladnosci wiec bo oblocie musialem model rozebrac doslownie do stanu wyjsciowego. Przesunalem silnik do przodu , zamontowalem cowl'a, poprawilem wiele rzeczy. Jutro wystartuje z nowym smiglem 12/6 K-master.

Model zrobiony jest bardzo lekko , jest bardzo delikatny - doslownie wydmuszka.

Jakosc wykonania i materialy uzyte do budowy oceniam na srednie minus.

 

A tutaj kilka zdjec :

 

link

Opublikowano

odpadla lotka od wysokosci :)

Zaraz Karol będzie krzyczał :wink:

 

 

 

Hehe, no fajny samolocik - czekamy na jakieś fotki/film z powietrza :)

 

P.S Fajniej by było, gdybyś fotki wstawiał bezpośrednio.

Opublikowano

Lotka juz doklejona ( na zywice wiec pewnie) i model polecial dzisiaj. Nie bylo specjalnie czasu ale jeden lot sie odbyl. Niestety z nowym smiglem nadal brakuje ciagu. Magnum 52 nawet na 30% nitro nie daje rady. Latanie typowo makietowe, figury trzeba robic z rozpedu, ale ogolnie jest bardzo przyjemnie. Przyda sie takie doswiadczenie do Spita.

Model lata jak trener i laduje na 'parasolke' wiec z czystym sumieniem polecam poczatkujacym.

Ogromny tlok mielismy dzisiaj na lotnisku , mnostwo duzych heli ktorych sie zwyczajnie boje. Powinni tego zabronic :)

Co do zdjec to zwyczajnie robie jak umiem :)

Filmu raczej nie bedzie. Model jest tej klasy co depron - niewarty kamery. Nastepny film to raczej ze Spitem albo K84 lub Pitts'em (next model gdy wygram aukcje na FT160) :)

 

PS Model zrobil dzisiaj cztery loty. Niestety trzeba kupic mu mocniejszy silnik. Teraz mam problem , 2T or 4T.

Myslicie ze 60-tka 4T pociagnie ? Czy potrzeba czegos jeszcze wiekszego ?

 

pozdro

Opublikowano

Ludzie błagam, używajcie fachowego słownictwa. Co to jest LOTKA OD WYSOKOŚCI :evil:

Czy prowadząc samochód skręcamy kołami za pomocą koła do kierowania? :roll:

W samolocie nie ma aż tak wiele powierzchni sterowych i ich fachowe nazywanie nie powinno stanowić problemu.

Opublikowano

Witaj!

 

Niestety z nowym smiglem nadal brakuje ciagu. Magnum 52 nawet na 30% nitro nie daje rady.

Do dwu suwów nie dawaj takiej ilości nitrometanu - nie wiem czy dałeś podkładki pod głowicę ale jeżeli nie to zajeździsz ten silnik. Nitrometan nie jest od dodawania mocy silnikowi!

 

Niestety trzeba kupic mu mocniejszy silnik. Teraz mam problem , 2T or 4T.

Myslicie ze 60-tka 4T pociagnie ? Czy potrzeba czegos jeszcze wiekszego ?

Jeżeli 2-suw 52 nie wystarcza Ci do tego modelu to 4-suw 60 będzie się zachowywał jeszcze gorzej. Moj znajomy latał taką bosanową z saito 80.

Zanim zaczniesz szukać silnika sróbuj założyć śmigło APC 12,25" x 3,75". I z nitro zejdź na 10 - 12 %.

 

Powodzenia.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Model lata coraz lepiej , silnik wypalil banke paliwa (tej nieszczesnej 30-tki)i coraz lepiej kreci. Mysle ze przy nim zostane. Mialem kupic nowy silnik i kupilem. Teraz zastanawiam sie jaki do tego dobrac model bo do bossanovy napewno nie wejdzie - Saito 182 TD.

Jest kilka fajnych akro ok 1.8m i Pitts 1.6m (zakladam ze to odpowiedni rozmiar do tego silnika). Chcialbym aby model byl w miare mocny, nie latal zbyt szybko (spit jest za szybki) i aby silnik schowal sie pod maske . Co byscie polecili ? I jeszcze jedno , czy jakies super serva beda potrzebne ?

 

pozdro - KK

Opublikowano

Witaj kankrz

 

 

Piękny model Spita, aż dziwię się że zamieniłeś go na coś takiego. :(

 

Nie twierdzę, że ten który zmontowałeś co widać na zdjęciach w bardzo miłym towarzystwie :) Jednak wolał bym trenować Spitem do momentu kiedy loty będą już spokojne i opanowane. No ale może się nie znam.

 

Chciał bym abyś powiedział mi dlaczego spitem lata Ci się nerwowo. Też ciągle staram się rozwijać i uparcie dążę do myśliwców i każda rada na pewno mi się przyda.

 

 

Eski

Opublikowano

 

Chciał bym abyś powiedział mi dlaczego spitem lata Ci się nerwowo. T

 

Eski

Jest kilka powodow . Model lata szybko. Musze pokombinowac ze smiglem albo zwyczajnie z gazem. JAk dotad nie bylo okazji sie pobawic. Nowe radio , patrze za przelacznikami zamiast zwyczajnie pamietac. Ostatnio nawet nie zamkalem podwozia. Cisnienie tego ze to najlepszy model jaki mam tez nie pomaga. Do tego wszystkie ponoc spity wala sie kora bez silnika. Jak narazie 3 razy ladowalem bez silnika. Ciagle cos poprawiam w nadajniku, dzisiaj np walczylem z miksowaniem wysokosc do klap i dalej to nie to co chcialem. Poprawilem tez expo na wysokosci i lotkach. I ostatnia wazna rzecz : slabo go widze, szczegolnie na tle drzew. Kamuflkaz dziala znakomicie :)

Dlatego wlasnie latam sobie bossanova cwiczac rozne dziwne sytuacje w powietrzu , ladowania awaryjne , podst akrobacje itp.

Chcialbym aby nastepny model ( z saito 182TD) byl czyms pomiedzy bossanowa a spitem. Narazie sklaniam sie ku Pitts Special (Black Horse) ale moze koledzy podpowiedza cos sprawdzonego i rownie ciekawego.

 

Pozdro

Opublikowano

Piekny ptak , bardzo delikatny , no i czy silnik wejdzie. Pisza ze 4-takt 120 , moj jest 180. Nie za duzy na ten model ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.