Skocz do zawartości

Wingdragon 3 z Art Tech - informacje i pytania


stypio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako świeżo upieczony "modelarz" a raczej posiadacz sprzętu jak w temacie śpieszę poinformować innych forumowiczów -głównie początkujących- o wyposażeniu tego sprzętu które jest inne niż można było się spodziewać z informacji przedsprzedażowych. W tym miejscu trzeba stwierdzić że sprzedawca częściowo zrekompensował błędny opis samolotu w przedsprzedaży (choć jeszcze złożyłem reklamację w tej sprawie).

Wyposażenie najlepiej zobrazują zdjęcia które zamieściłem na

http://picasaweb.google.pl/PiotrStyburski/Wingdragon3#

 

Samolot jest 3 kanałowy, silnik bezszczotkowy, aku NI-MH 1000mAh. Pływaki znajdują sie w dodatkowym wyposażeniu. Nadajnik i odbiornik podobno 4 kanałowy.

I tu pierwsze pytanie - czy przy pomocy tego co widać na zdjęciach można sprawdzić czy faktycznie działa 4-ty kanał?

Drugie pytanie dotyczy regulatora obrotów silnika - czy faktycznie nie można do niego zastosować akumulatora li-po (bo pisze że jest tylko do Ni-MH) , dlaczego?

Trzecie pytanie- czy do nadajnika można zastosować akumulatorki w liczbie 10sztx1,2V=12V czyli tyle ile wyniosłoby napięcie z 8szt baterii 1,5v? Czy zastosować po prostu 8 akumulatorków i nie ma to większego wpływu na zasięg?

 

Testy latania jeszcze się nie odbyły gdyż na symulatorze ciągle łapiemy krety. Gdy się odbędą -napisze o wrażeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak przełóż wtyczkę jednego z serw na inny kanał w odbiorniku (spróbuj na RUNDO lub jak nie będzie działać na GEAR)

2. Niby niemożna ale mógł byś do niego włożyć 2s lipola nic się niestanie tyle że niemożna wtedy latać do odcięcia silnika przez regulator, ponieważ możesz rozładować go poniżej 3V co może prowadzić do uszkodzenia go. Tylko nie dawaj 3s bo może momentalnie spalić regulator.

3.Zastosuj normalnie 8szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. faktycznie czwarty kanał działa

2. mam dylemat - czy upierać się i koniecznie zmieniać Ni-MH na LI-PO w ramach reklamacji? W zasadzie ni-mh mają ta zaletę że będziemy też mieli model terenówki na te same aku co w samolocie i ona mogła by nam uszkodzić lipole. Waga ni-mh też jest do uniesienia przez wingdragona a na osiągach nam nie zależy. Jaką jeszcze zaletę mają li-po nad ni-mh?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie na li-pola o większej pojemności i o tej samej wadze co wodorki uzyskasz dłuższy czas lotu, A także dłuższy czas jazdy. Terenówka lipola nie uszkodzi o ile będzie on dobrany odpowiednio pod względem pobieranego prądu. Możesz też wrzucić jakiegoś lżejszego lipola od wodorków a i tak powinieneś uzyskać lepsze osiągi.

A na dodatek jeśli kupisz lipola którego można ładować prądem 2C. To odpowiednią ładowarką naładujesz go w 30min. A to jest ogromna zaleta na lotnisku :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ha - ostatecznie wyszło inne rozwiązanie. otóż okazało się że model jest znacznie niedoważony z przodu i trzeba tam włożyć spory ciężarek albo - drugi NiMh. Wybrałem drugie rozwiązanie, reklamacja też przebiegła sprawnie bo sprzedawca dysponował NiMh i się dogadaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.