stypio Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Witam, jako świeżo upieczony "modelarz" a raczej posiadacz sprzętu jak w temacie śpieszę poinformować innych forumowiczów -głównie początkujących- o wyposażeniu tego sprzętu które jest inne niż można było się spodziewać z informacji przedsprzedażowych. W tym miejscu trzeba stwierdzić że sprzedawca częściowo zrekompensował błędny opis samolotu w przedsprzedaży (choć jeszcze złożyłem reklamację w tej sprawie). Wyposażenie najlepiej zobrazują zdjęcia które zamieściłem na http://picasaweb.google.pl/PiotrStyburski/Wingdragon3# Samolot jest 3 kanałowy, silnik bezszczotkowy, aku NI-MH 1000mAh. Pływaki znajdują sie w dodatkowym wyposażeniu. Nadajnik i odbiornik podobno 4 kanałowy. I tu pierwsze pytanie - czy przy pomocy tego co widać na zdjęciach można sprawdzić czy faktycznie działa 4-ty kanał? Drugie pytanie dotyczy regulatora obrotów silnika - czy faktycznie nie można do niego zastosować akumulatora li-po (bo pisze że jest tylko do Ni-MH) , dlaczego? Trzecie pytanie- czy do nadajnika można zastosować akumulatorki w liczbie 10sztx1,2V=12V czyli tyle ile wyniosłoby napięcie z 8szt baterii 1,5v? Czy zastosować po prostu 8 akumulatorków i nie ma to większego wpływu na zasięg? Testy latania jeszcze się nie odbyły gdyż na symulatorze ciągle łapiemy krety. Gdy się odbędą -napisze o wrażeniach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kisiel Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 1. Tak przełóż wtyczkę jednego z serw na inny kanał w odbiorniku (spróbuj na RUNDO lub jak nie będzie działać na GEAR) 2. Niby niemożna ale mógł byś do niego włożyć 2s lipola nic się niestanie tyle że niemożna wtedy latać do odcięcia silnika przez regulator, ponieważ możesz rozładować go poniżej 3V co może prowadzić do uszkodzenia go. Tylko nie dawaj 3s bo może momentalnie spalić regulator. 3.Zastosuj normalnie 8szt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stypio Posted April 19, 2010 Author Share Posted April 19, 2010 1. faktycznie czwarty kanał działa 2. mam dylemat - czy upierać się i koniecznie zmieniać Ni-MH na LI-PO w ramach reklamacji? W zasadzie ni-mh mają ta zaletę że będziemy też mieli model terenówki na te same aku co w samolocie i ona mogła by nam uszkodzić lipole. Waga ni-mh też jest do uniesienia przez wingdragona a na osiągach nam nie zależy. Jaką jeszcze zaletę mają li-po nad ni-mh? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kisiel Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Przy zmianie na li-pola o większej pojemności i o tej samej wadze co wodorki uzyskasz dłuższy czas lotu, A także dłuższy czas jazdy. Terenówka lipola nie uszkodzi o ile będzie on dobrany odpowiednio pod względem pobieranego prądu. Możesz też wrzucić jakiegoś lżejszego lipola od wodorków a i tak powinieneś uzyskać lepsze osiągi. A na dodatek jeśli kupisz lipola którego można ładować prądem 2C. To odpowiednią ładowarką naładujesz go w 30min. A to jest ogromna zaleta na lotnisku :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MironRC Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 czy upierać się i koniecznie zmieniać Ni-MH na LI-PO w ramach reklamacji? tak zamień na lipola. Będziesz zadowolony, tylko, że będzie ciężko tą ładowarką naładować LiPola :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
stypio Posted April 30, 2010 Author Share Posted April 30, 2010 Ha - ostatecznie wyszło inne rozwiązanie. otóż okazało się że model jest znacznie niedoważony z przodu i trzeba tam włożyć spory ciężarek albo - drugi NiMh. Wybrałem drugie rozwiązanie, reklamacja też przebiegła sprawnie bo sprzedawca dysponował NiMh i się dogadaliśmy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.