HubertFab Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Witam. Mój problem polega na tym, że przepaliłem 2 silniki TP2410-08 oraz TP2408-21. Czy mogę jakoś przewinąć uzwojenie aby przywrócić go do życia? Jaki drut kupić / gdzie / i za ile ?? Proszę o odpowiedzi i z góry dziękuję. :oops:
Maciej Ritmann Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Powiem ci na własnym przykładzie, że ciężko jest przewinąć silnik. Jeśli dwa silniki spaliłeś może zmień regiel? TP są tanie więc ...?
HubertFab Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Regiel też spaliłem więc na pewno zmienię. Muszę je przewinąć i tyle. Tylko muszę się dowiedzieć jakim drutem. itp. Dzięki za zainteresowanie się tematem. :roll:
cobra Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Przewinięcie "dzwonka" nie jest trudne. Drut 0,4 - 0,5 mm. Ale czy warto? "Dzwonek" kosztuje koło 30 zł.
baxter12 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Jeśli dwa silniki spaliłeś może zmień regiel? Może raczej zmień śmigło na mniejsze. Zmiana reglera to raczej uratuje ten ostatni...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Ja osobiście silnik TP2408-21 nawijałem drutem 0,25mm. Drut ten nabyłem w firmie, gdzie nawijają duże silniki elektryczne lub w hurtowni.
hubert_tata Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Mój problem polega na tym, że przepaliłem 2 silniki TP2410-08 oraz TP2408-21.Zrób sobie bocznik do pomiaru prądu (albo kup coś w tym stylu), bo modelarz "elektryczny" bez tej najprostszej wiedzy - o przepływającym prądzie - jest jak .... jest bezradny
HubertFab Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Wiem ile pobierają prądu. Sorry, ale tego : TP2410-08 to w sumie nie spaliłem tylko urwał się kabel tak blisko, że nie jestem w stanie go przylutować. A ten TP2408-21 został spalony przez moją głupotę. Popsuł mi się regiel, chciałem sprawdzić po wymianie 1 MOSFETA ale czerwony kabel silnika był zwarty z + zasilania, po przesunięciu drążka na max mosfety od czarnego kabla się otworzyły i silnik zaczął obficie dymić. Bałem się, że lipo 3S za chwilę się zapali na szczęście możliwie szybko go odłączyłem. PS: Ten czerwony kabel był zwarty, ponieważ 2 MOSFETY się nie zamknęły... Co do tego drutu to ma być to zwykły nawojowy w emalii izolacyjnej ? I gdzie znajdę jakąś instrukcję jak go nawinąć ? Pozdrawiam.
pawel66 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 drut zwykły nawojowy w emalii izolacyjnej
cobra Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Bardzo dużo danych na ten temat znajdziesz tu: http://forumrc.alexba.eu/ To naprawdę sporo czytania.
karambolis8 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 A gdzie można poczytać o przezwajaniu szczotkowców? Za pomocą Google nic nie znalazłem. Ma ktoś pod ręką jakąś stronę?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.