kakis_cro Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Moim zdaniem (i nie tylko moim) nauka latania na Sky Lady, na standardowym napędzie to naprawdę ciężki kawałek chleba. Napęd szczotkowy jest tak slaby że naprawdę niewiele potrzeba aby przeciągnąć i zaliczyć kreta. Nosek Podniebnej pani jest ścięty w prawo, po kilku kretach wykłon się pogłębia a i skłon ulega zmianie. I wtedy latanie staje się naprawdę wk********. Samolot nie dość że skręca w prawo to jeszcze na włączonym silniku leci do góry i sam się przeciąga. Niektórzy piszą że można rozgrzać kadłub i wtedy jakoś tam prostować, ja próbowałem korygować za pomocą ściętych na ukos wręg silnikowych. Ale ciężko zrobić taką wręgę która by jednocześnie korygowała skłon i wykłon. Po rozkretowaniu 2 kadłubów dałem sobie spokój z tym modelem i stwierdziłem że na takim napędzie nie da się latać. Potem przez moje ręce przeszły 2 motoszybowce na napędzie bezszczotkowym ASW-28 i ASW-15 Robbe. Naprawdę miło się latało. Po wielu godzinach lotów i czytania forum nabrałem trochę doświadczenia i postanowiłem wskrzesić zakurzoną Sky Lady. Postanowienie: przerobić na napęd bezszczotkowy. Łatwo można włożyć silniki typu RAY inrunner albo MIG AC 400 ale są one drogie, to koszt rzędu ponad 100 zł, nie wspominając już o regulatorze. I do tego musiał bym dokupić nowy kadłub bo w starych jest popie**** wykłon i skłon. Z kolei jakby zainstalować tańszego outrunnera przed wręgą, będzie on nieosłonięty, pochylony w duł i wydaje mi się że będzie 'dostawał' przy każdym lądowaniu. I będzie wyglądać nieestetycznie - Podniebna Pani z takim 'ryjem'? Więc w mojej głowie narodził się pomysł :idea: , usunąć starą wręgę i dorobić nową wewnątrz. Tylko jak to zrobić? Pewien użytkownik pisał że jest to karkołomne bo kadłub SL wykonany jest z tworzywa którego nie wiąże prawie każdy klej. Pewnego razu tnąc szwecką blachę dachową, wpadłem na pomysł żeby z niej wykonąć wręgę. Wyciąłem coś w rodzaju 3 ramiennego krzyża z pozaginanymi ramionami Blacha jest dość twarda ale dla pewności dałem 2 warstwy i dodatkowo zagiąłem górną krawędź pod kontem 90', dzięki temu nie ma opcji żeby wręga się odkształciła We wrędze wywierciłem podłużne otworki, dzięki temu mogę precyzyjnie wyregulować położenie silnika, skłon i wykłon. Ramiona wręgi będą przykręcone do ścianek 3 śrubami M3 z łepkiem w kształcie podkładki, powinno to zapewnić solidne trzymanie. Na zdjęciu brakuje jeszcze 3 śruby na dolnym ramieniu. Kształt blachy zapewnia dobry przepływ powietrza. A tak to wygląda na zewnątrz, estetycznie. Silnik na zdjęciach jest uszkodzony, właśnie zamawiam Emax CF 2822, jak dotrze to zdam relację z lotów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barlu Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Pomysł dobry. Doważać zapewne nie będzie trzeba, bo blacha swoje waży. Mało estetycznie wykonałeś to mocowanie, ale z zewnątrz wygląda już lepiej. I popraw trochę słownictwo, mimo cenzury, nieprzyjemnie się to czyta, i niektóre błędy ortograficzne też dobijają. Powodzenia w oblocie. Ps. Jakie zamierzasz zamontować śmigło? Składane czy stałe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Brawo! To najlepszy pomysł na Tuning SkyLady, jaki widziałem. Będzie problem z wyważeniem, ale latać będzie na pewno lepiej niż ASW 28. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Barlu, trochę mi głupio że błędy wytyka mi osoba młodsza, mam 21 lat i już się nie nauczę pisać bez błędów. A czy się miło czyta czy niemiło to kwestia gustu. Wręga nie musi być piękna bo i tak będzie ukryta, ważne aby spełniała swoją rolę. zzradek miło że ktoś docenił mój pomysł Założyłem kołpak MP-Jet i łopatki składane 8x6 bo po prostu takie miałem na stanie. Pozostałe wyposażenie to regulator Super Simple 18 lub 15A(sam nie wiem) i pakiet Li-Pol 1500Mah o wadze 120g. Dla wyważenia musiałem dać na dziób 4 baterie paluszki. Dzisiaj był pierwszy oblot, muszę powiedzieć żę prawie zapomniałem jak lata się Sky Lady. Model nareszcie idzie prosto na włączonym silniku :jupi:, i jest dość szybki. Zalecane śmigło do CF2822 to 10x5 ,na takim może będzie wolniej latał. Muszę jeszcze wywiercić otworek na trzecią dolną śrubę i będzie git. http://img180.imageshack.us/i/skylady.jpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janosik72 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 trochę mi głupio że błędy wytyka mi osoba młodsza,i slusznie , bo mozesz uzywac firefox ,ma slownik pl i zakresla bledne slowa np: dul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Wręga nie musi być piękna bo i tak będzie ukryta, ważne aby spełniała swoją rolę.Majtki też mogą obs....ne , skarpetki mogą być dziurawe, nie widać ich wszak, ważne by swą rolę spełniły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Barlu, trochę mi głupio że błędy wytyka mi osoba młodsza, mam 21 lat i już się nie nauczę pisać bez błędów Gdybyś napisał wiek w swoim profilu to by było wiadomoile masz lat. Zdaje się że nie tylko z pisaniem masz problemy. Czytanie tez nie najlepiej Ci idzie. Zajrzyj może w regulamin. A na przyszłość kiedy ktoś Ci zwróci uwagę to podziękuj za zainteresowanie. Bartek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azala Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2010 super modyfikacja i całkowicie zgadzam się z opinią o sky lady ( po skasowaniu pary silników, śmigieł od tego wynalazku ;( ) teraz przesiadłem się na easy stara ))) polecam wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 ok, panowie dziękuję za naprowadzenie mnie na właściwe tory. Zajrzałem w regulamin i uzupełniłem co trzeba. Jest to jeden z moich pierwszych tematów w którym piszę więcej niż kilka słów, więc wiadomo że noga może się podwinąć. A co do pierwszego lotu, to nie było idealnie. Model na wyłączonym silniku nie leciał płynnie tylko robił pompki. Mimo że statecznik poziomy był wytrybowany. Może trzeba poeksperymentować z dociążeniem. Na razie więcej lotów nie będzie, dostałem silnik ze skrzywionym wałem :/ i odsyłam go do reklamacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek66 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Witam. Nic nie dociążaj. Pokombinuj lepiej z umiejscowieniem pakietu, powinno wystarczec. SL i tak jest cięzka. (nowy silnik ze skrzywionym walem? dziwne conajmniej)Pozdrawiam!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 co do tej relacji z lotów której nigdy nie opisałem... Montaż tej dolnej śruby nie wchodzi w grę, ponieważ musiała by ona przechodzić przez spojenie kadłuba, które by po prostu pękło od mocnego skręcenia. Choćby niewiem jak mocno skręcił te 2 boczne śruby mocujące wręgę, i tak wręga przstawi się ku górze zmieniając skłon silnika, jak nie podczs lotu to podczas lądowania w trudniejszych warunkach. Trzeba by pomyśleć nad innym zamocowaniem wręgi. Ten model leży od długiego czasu na szafie zakurzony i chyba wyląduje w piecu bo przeżyłem z nim same (nie)miłe chwile, a nie chcę pamiętać w jakich bólach zaczynała się moja przygoda z modelami RC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 To wzmocnij żywicą (może nawet z kawałkiem taśmy) to miejsce pod 3 śrubę i nie pęknie. Nie ma nic gorszego niż niestabilny silnik. Uziemi Ci prędzej czy później model, bo nie wiadomo czego się spodziewać, a regulacja wygląda wtedy jak postawienie kulki na jajku. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 tyle że żywica, nie bedzie trzymać się tego tworzywa. Wiem bo sprawdzałem poxipolem. Ale można by jakos pokombinować z zalaniem płozy na brzuchu, do tego śruby, Ale ja już tym się nie będę bawił, ten model po prostu mnie zmęczył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Poksipol to poksipol,ma wypełniacz, a żywica to żywica. jak zmatujesz i odtłuścisz porządnie podłoże i dasz matę, to nie ma prawa puścić zwłaszcza jak się zrobi kilka malutkich otworków przelotowych aby obie strony związały razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 matę znaczy się taśmę sazklaną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Na moje w tym modelu nie ma co inwestować złamanej złotówki. Ten model to totalny badziew. Kałub do bani, naped do bani, skrzydła i ogon do bani. Kumpel taki miał i totalna porażka. Lepiej kupić eg pro i w niego wsadzić ten napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.