Janosik72 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Jeżeli chodzi o moje doświadczenie to muszę Ci przyznać rację, że jest takie jak u osoby, która wybudowała już 15 lub więcej modeli latających. 15 a 150 to duuuuuza roznica przy 100 powiesz sobie : cos kumam , przy 150 :lumam i wiem :mrgreen: Jakos Twoje argumenty do mnie nie trafiaja , ze masz jakis przedmiot i sie uczysz , Ja do dzis nie wiem szczegolow projektowania konstrukcji drewnianych , a jak Boga kocham maialem to na wykladach Ale mniejsza z tym ... Zycze powodzenia w budowie , i mam nadzieje na skonczona relacje z budowy i oblotu ! w przeciwnym razie dla mnie to kolejny "lotniskowiec" Jan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek1993 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Nie męczcie się już tym tematem dźwigar obliczyłem tak jak się oblicz w normalnych szybowcach, dużo było liczenia ale sobie poradziłem. Wyszło mi, że każdy z pasów dźwigara ma mieć pole przekroju 24 mm kwadratowe, przy założeniu, że marginesu bezpieczeństwa ziołem 300%. Materiałem z jakiego będzie zrobiony dźwigar jest rowing węglowy+żywica, będzie on miał konstrukcję skrzynkową. Dźwigar pomocniczy będzie wykonany także z węgla- pole przekroju jednego pasa będzie wynosiło 15 mm kwadratowych. Dzięki za rady, upomnienia, czasami nawet wyśmiania, ale sam sobie poradziłem z tym głupim dźwigarem. Na relacje z budowy poczekacie pewnie trochę bo pierwsze muszę zrobić jego plan. Dzięki za wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Z szybkich szacunków wychodzi mi, że przy 24mm przekroju skrzydło wytrzymuje jedynie 8g. Generalnie model może wygenerować coś około 10g, więc jak dla mnie to nie masz marginesu bezpieczeństwa 300%, a -20%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.