Janosik72 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Jeżeli chodzi o moje doświadczenie to muszę Ci przyznać rację, że jest takie jak u osoby, która wybudowała już 15 lub więcej modeli latających. 15 a 150 to duuuuuza roznica przy 100 powiesz sobie : cos kumam , przy 150 :lumam i wiem :mrgreen: Jakos Twoje argumenty do mnie nie trafiaja , ze masz jakis przedmiot i sie uczysz , Ja do dzis nie wiem szczegolow projektowania konstrukcji drewnianych , a jak Boga kocham maialem to na wykladach Ale mniejsza z tym ... Zycze powodzenia w budowie , i mam nadzieje na skonczona relacje z budowy i oblotu ! w przeciwnym razie dla mnie to kolejny "lotniskowiec" Jan
tomek1993 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Nie męczcie się już tym tematem dźwigar obliczyłem tak jak się oblicz w normalnych szybowcach, dużo było liczenia ale sobie poradziłem. Wyszło mi, że każdy z pasów dźwigara ma mieć pole przekroju 24 mm kwadratowe, przy założeniu, że marginesu bezpieczeństwa ziołem 300%. Materiałem z jakiego będzie zrobiony dźwigar jest rowing węglowy+żywica, będzie on miał konstrukcję skrzynkową. Dźwigar pomocniczy będzie wykonany także z węgla- pole przekroju jednego pasa będzie wynosiło 15 mm kwadratowych. Dzięki za rady, upomnienia, czasami nawet wyśmiania, ale sam sobie poradziłem z tym głupim dźwigarem. Na relacje z budowy poczekacie pewnie trochę bo pierwsze muszę zrobić jego plan. Dzięki za wszystko.
Czaro Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Z szybkich szacunków wychodzi mi, że przy 24mm przekroju skrzydło wytrzymuje jedynie 8g. Generalnie model może wygenerować coś około 10g, więc jak dla mnie to nie masz marginesu bezpieczeństwa 300%, a -20%.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.