mati1988k Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Mam regulator przy mojej turbinie i przez jakiś czas jeden z kabli idących z regulatora do silnika nie łączył (rozlutował się) silnik pracował tylko na 2 fazach. I strasznie się grzał (dopiero po jakimś czasie doszliśmy do tego co jest nie tak) Silnik działa wydaje mi się dobrze ale z regulatorem jest coś nie tak. Mianowicie gdy dam połowę gazu silnik pracuje już dość szybko a potem im więcej gazu tym wolniej zaczyna sie on kręcić wydaje przy tym dziwny dźwięk tak jakby go coś hamowało, ale nie mechanicznego (nie trze nigdzie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Zpecyficzny gwizd jakby pociąg hamował??? Masz zły tryming ,pobaw się programowaniem regla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 A no i teraz jeszcze mi sie regulator grzeje :| Ehhh nie mogli tego prostrzego zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Wtedy skazani byllibyśmy tylko na jeden rodzaj silników 3-f ,czyli np 6 ramienne i wolne 12 by sie nie kręciły. A tak trochę pi bi i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 A możliwe jest, że jedna faza w silniku sie spaliła (nie wiem czy faza to profesjonalne określenie ale chyba wiadomo o co chodzi ) skoro silnik przez jakiś czas działał tylko na 2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 A z regla idzie swąd ? Poza tym możesz podpiąć inny silnik i sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati1988k Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Nie mam i nie idzie swąd tylko się grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 27 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2007 Może masz po prostu uszkodzony silnik, lub regulator? Nie mierzyłeś prądu, baterie siadały momentalnie, kto zgadnie jakie tam prądy płyneły. Na odległość trudno ocenić co tam u Ciebie jest. Jeżeli masz ochotę na elektryki na pewno potrzebujesz przyrządu uniwersalnego. Na razie zmierz uzwojenia silnika, wartość nie ma znaczenia powinny być 3 jednakowe wskazania oporności. Nie może być zwarcia żadnego z uzwojeń do obudowy silnika. A teraz jeszcze inna sprawa. Jak już kiedyś wspomniałem w wątku o Twoim Grippenie, masz bardzo wysokoobrotowy silnik zbudowany jako outrunner (prawdopodobnie stator 12 ramienny). Nie wiem, jak jest nawinięty, ale istnieje możliwość że Twój regulator nie da rady czegoś takiego prawidłowo sterować (może np nie nadąża z wytworzeniem tak szybko zmiennego pola, albo w jakiś inny sposób się "gubi"). Tak więc żeby wykluczyć, czy coś jest nie tak z dopasowaniem, dobrze byłoby sprawdzić silnik na innym regulatorze, a regulator na innym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.