Jump to content

Czy się nada??


Rekrut:)

Recommended Posts

Witam!

Chce sobie zakupić silnik z hobbycity do motoszybowca o rozpiętości 2m i wadze bez silnika z pakietem i resztą 1000g około.Niestety w hobbycity słabo z silnikami bo są na minusie dopatrzyłem tylko taki:

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8503

Nada się??Jeśli macie inne propozycje z tej stronki mile ich wysłucham.

Proszę o pomoc z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Coś tu Chińczyk pokręcił z parametrami.

Wymairy silnika 2632, a na zdjęciu jest 3632. Parametry nie wiadomo czego dotyczą, ale na pewno nie tego motorka.

Ja bym nie brał, bo nie wiadomo, co Ci przyślą. Poczytaj też komentarze.

 

Nie wiem co konkretnie Ci polecić, bo to, że szybowic 1kg, to trochę mało szczegółowo.

- Jaka maksymalna średnica silnika (miejsce w kadłubie)

- Jaka średnica ośki (może masz już kołpak, dobrze gdyby pasował)

- Czy zależy Ci na takich obrotach (kv 1500) - zależy od ilości cel w pakiecie i przekłada się na prędkość, ale tylko wtedy gdy model jest w sanie z taką prędkością polecieć.

- Jak ma się szybowic wznosić: czy ma mu starczać mocy na styk (myślę o ciągu 70% wagi - wtedy model będzie najlżejszy, albo będzie najdłużej latał na silniku),

czy ma wyrywać do góry pionowo (są zwolennicy takiego latania i ma to swoje zalety)

- przewidujesz jakieś chłodzenie dla silnika? - szybowcu ciężko to wykonać, a wtedy trza by większy silnik, żeby się nie przegrzał.

 

Jak odpowiesz choć na kilka pytań, to chętnie Ci pomogę, a nawet samemu łatwiej znajdziesz.

 

Z drugiej strony, jesli chcesz kupić cokolwiek, byle by uciągnął, to bezpiecznie będzie wylosować taki, który ma kv ok 1000 (zasilanie 11.1V) i maksymalny prąd ok. 25A.

Link to comment
Share on other sites

No właśnie dlatego zapytałem gdyż choć nie rozumie do końca komentarzy to wchodząc a inny silnim miał on takie same parametry.postaram sie odpowiedzieć na kilka pytań:

-maksymalna średnica około 35mm

-średnica ośki bez różnicy dopiero będzie dokupywany kołpak,nie posiadam żadnego na stanie

-szybowiec no wolałbym żeby się wznosił choć pod kątem ~40 stopni,pakiet chcę użyć 11,1V a

-chłodzenia dodatkowego nie przewiduje,myślę że jak się w miarę szybko wzniosę i zacznę szybować to silnik się ewentualnie nie zdąży nagrzać

 

ja sam bym poszukała le nie wiem na co mam zwracać uwagę przy silnikach gdzie w opisie nie ma napisanego jaki ma ciąg...

 

EDIT

 

Na allegro znalazłem taki silnik zapewne z hobbycity:

http://allegro.pl/item1008252301_slinik_turnigy_c35_36b_1300kv_bezszczotkowy.html

 

W sumie jakbym go samego chciał ściągnąć to koszt około 67pln a tutaj 79 i z parametrów wynika że dobry będzie.Paczkę i tak zamówię ale kupie same pakiety i najwyżej się sprzeda jeden i różnica się zwróci(choć znając życie i siebie...tak nie sprzedam :wink: )

Więc jeśli możecie doradźcie czy kupić ten na allegro czy jakiś z hobbycity choć ja tam nie widzę jakiegoś rozsądnego silnika który będzie się nadawać...

Link to comment
Share on other sites

Rekrut:), Szymon z tego co jest na stanie w HC to mógłbym polecić następujące opcje http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5112&Product_Name=Brushless_Outrunner_TowerPro2409-18_1000kv_/_180W

najprostszy dzwonek, tani ok. 9$, przełożyć ośkę będzie trzeba, chyba, że planujesz dać silnik przed wręgą, kolejna mocniejsza propozycja to ten silnik http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7992&Product_Name=Turnigy2836_brushless_Outrunner_1200kv dwa razy droższy od pierwszego i sporo mocniejszy. Na pierwszym powinieneś mieć wznoszenie pod kątem 40-50 stopni, przy prądzie ok. 20A, na drugim to już prawie pionowo, przy prądzie 30-35A, nie wiem ile wytrzyma twój regulator. Jest sporo innych silników, ale na chwilę obecną wszystkie pasujące do tego napędu wybyły. Silnik 300W powinien ważyć z 70-80g, a nie 50g, wtedy 300W to ściema. Odpowiednie silniki, ale ich nie ma to by były np. takie http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5244&Product_Name=Turnigy_C35-30_1400kv_Bell_Motor_30A - tani i mocny,

http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5690&Product_Name=Turnigy_2217_16turn_1050kv_23A_Outrunner - nie za drogi i dosyć przyzwoity.

Osobiście wybrałbym Turnigy2836_brushless_Outrunner_1200kv - czyli drugą propozycję, a w oszczędnościowej wersji Turnigy_C35-30_1400kv_Bell_Motor_30A, tylko na niego trzeba poczekać, a jeśli już i tanio to pierwsza propozycja - czyli dzwonek.

Link to comment
Share on other sites

To już trochę wiemy

 

Ten z Allegro się nada (TG 3536/1300). On będzie miał ponad kilo ciągu. Łopaty 9x5 lub 9x6. Regulator 40A. Model będzie leciał prawie pionowo, co pozwoli go szybko i bez walki wywindować na sporą wysokość.

Możesz jeszcze poszukać wersji tego silnika o obrotach 1000 obr/V, albo serii SK, która ma większą deklarowaną moc przy tej samej wielkości. Chociaż przy słabym chłodzeniu liczy się przede wszystki masa silnika, która decyduje jak szybko się nagrzeje.

 

Numer mniejszy silnik (np 3530) będzie też dobry, ale na styk, trzeba będzie sprawdzać czy się nie grzeje i generalnie ostożnie. Ale wystarczy regulator 30A. Ja kiedyś użyłem takiego do napędu szybowca 1.5kg. Też dawał radę. Pełna moc przez 2 minuty. Wytrzymał 4 loty :ble:

 

edit:

Wyszło, że w porównaniu do Tomka, jestem fanem mocy :)

Link to comment
Share on other sites

Też myślalem o turnigy 35/36, ale srednica silnika, nie wiem czy w takim szybowcu zmieści się silnik o średnicy 35mm. Obok wirującego silnika muszą się zmieścić przewody do silnika, ja mialem problem z podobnej średnicy silnikiem w szybowcu 2,6m rozpiętości.

 

edit

Radek, bardzo słuszne są twoje zapędy, aby mieć duużo mocy w szybowcu, najbardziej ekonomiczna droga do góry jest po najkrótszej lini - czyli pionowo do góry, a więc ciągu powinno być sporo więcej niż wagi modelu, tak z 1,5-1,8 wagi modelu, wtedy szybowiec szybciutko podąża do góry, daje się nim po drodze sterować i wszystko jest OK. Tylko musi to wytrzymać cały napęd, silnik, regulator i akumulatory. Przy modelu o wadze 1150-1200g (1000g model wyposażony bez silnika + 120-180g silnik z śmigłem) ciąg powinien być na poziomie 1800-2000g i odpowiedni PitchSpeed, W praktyce to powinien być silnik ok. 450-600W, akumulatory minimum 2200mAh 3S25C i regulator 60A i silnik np. Turnigy SK 3542-1000 http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7125&Product_Name=TGY_AerodriveXp_25_SK_Series_35-42_1000Kv_/_605w do tego śmigło 12-13''. Tylko czy taki napęd się zmieści, czy posiadane akumulatory to wytrzymają, czy jest odpowiedni regulator ?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy w takim szybowcu zmieści się silnik o średnicy 35mm

Szymon napisał, że się taki zmieści, więc się zasugerowałem.

 

W praktyce to powinien być silnik ok. 450-600W, akumulatory minimum 2200mAh 3S25C i regulator 60A i silnik np. Turnigy SK 3542-1000 http://www.hobbycity.com/...2_1000Kv_/_605w do tego śmigło 12-13''

Taki dokładnie napęd uciągnie szybowca 1.4-1.5kg pionowo w górę ze słuszną prędkością - sprawdzone.

 

Ale żeby było jasne, nie jestem zwolennikiem ładowania takiej elektrowni do szybowców. Sam napędzam EG silnikiem, który ciągnie maksymalnie 8A, a jak nie ma wiatru to idzie do góry na 2/3 gazu.

 

Znowu wybierając napęd do Cobry (1.5kg wagi) użyłem dużego (400W) silnika, ale poprzez zmniejszenie śmigła, napęd ma 280W. Chodziło o: wyważenie, zapas mocy przy braku odpowiedniego chłodzenia i pewien zapas jakby się okazało, że kilo ciągu to za mało - wtedy tylko zwiększę śmigło.

 

Jednak z takim napędem nie jestem w stanie w sensownym czasie wywindować szybowca powyżej 200m. A to z powodu słabej widoczności modelu na takiej wysokości i dokładnej oceny kąta pod jakim się wspina do góry.

Z tego wniosek, że dobór napędu zależy nie tylko od wagi, ale też przeznaczenia modelu.

 

najbardziej ekonomiczna droga do góry jest po najkrótszej lini - czyli pionowo do góry,

Droga tak, wtedy jest najmniej strat spowodowanych oporami, ale licząc cały napęd, okzauje się, że największe sprawności uzyskuje się właśnie minimalizując moc. A więc, jeśli chciałbym zmaksymalizować czas lotu na jednym pakiecie, a nie interesowały by mnie duże pułapy, dobrał bym napęd o ciągu 800g a nawet niżej. Oczywiście w uproszczeniu, bo trzeba przecież dobrać również prędkość.

 

Szymon, zdradzisz nam co to za szybowiec?

I czy te 35mm to ma mieć silnik czy cała przestrzeń w dziobie?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.