CezaryK Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Nie mogę dojść co głupiego przestawiłem na mojej MX 12 bo silnik włącza się jedynie na moment i to bez mocy w pozycji około 60 %. Zaś po wyłączeniu aparatury przez chwilę jeszcze pracuje. Sądziłem, że padł potencjometr.Zmieniałem więc kolejno mode i w każdej pozycji było podobnie. Z instrukcji niewiele można się dowiedzieć.
smootny Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 A nie prościej dodać kolejny model i zacząć ustawiać wszystko od początku ?? Może regulator źle zaprogramowany...
robraf Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Opublikowano 29 Kwietnia 2010 ja bym zresetowal tą pamiec tego modelu i powinno byc dobrze
CezaryK Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Opublikowano 1 Maja 2010 Niestety wszelkie kombinacje nie zdały się na nic. Bydlę dalej nie pozwala ruszyć silnikowi. Dla pewności wypróbowałem inny model na innym miejscu i efekt jest taki sam. Niby instrukcja po polsku a jakoś tak mało zrozumiała :roll: Pierwszy raz cieszę się ze złej pogody :wink: bo z latania nici. Kupując Graupnera liczyłem na lepszą jakość i współpracę :twisted: Odpuściłem żalenie się na baterię, która nie wytrzymuje godziny użytkowania. Wiem, że czeka mnie wydatek na nową i tyle.
dawidgdynia Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 A jaki pakiet do regla jest podłączony, Li-pol czy NiMH?
CezaryK Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Opublikowano 1 Maja 2010 Li-pol. To coś w ustawieniach, bo do tej pory model latał w tej konfiguracji. Otwierając ustawienia zapewne coś przestawiłem. Obrazy ustawień są identyczne z obrazami w instrukcji oczywiście poza odwróceniem działania sterów. Model to Tofik, czyli skrzydło ze sterolotkami ale to chyba nie stanowi problemu, bo inne silnikowe modele mają to samo: silnik działa tylko po nieznacznym przesunięciu drąga a potem obcina i dalej już tylko cisza :wink:
slawko_k Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 ale to wygląda na problem z pakietem, regulatrem lub silnikiem a nie nadajnikiem.
andrzej_t Opublikowano 1 Maja 2010 Opublikowano 1 Maja 2010 Jeśli masz jakikolwiek pakiet 4,8V, odłącz regulator, podłącz pakiet 4,8V a w miejsce regla jakiekolwiek serwo i zobacz, czy będzie się zachowywać identycznie. Jeśli będzie działać poprawnie, sprawdź czy przy funkcji Stick Mode nie jest ustawione Throttle Reverse. W takim wypadku przy drążku ustawionym na minimum regulator może głupieć. Sprawdź też OSTROŻNIE, jak się zachowa przy włączeniu odbiornika przy drążku gazu wychylonym na maksymalne obroty. A tak nawiasem - co ma oznaczać to zdanie: "Zaś po wyłączeniu aparatury przez chwilę jeszcze pracuje." Czy to oznacza wyłączenie nadajnika bez wyłączania odbiornika?
CezaryK Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Opublikowano 2 Maja 2010 Po podłączeniu pakietu 4,8 i serwa okazuje się, że serwo pracuje normalnie. W ustawieniach Stick Mode Throttle jest normal. Po włączeniu odbiornika przy gazie na max - zero reakcji. Zdarza mi się wcześniej wyłączyć nadajnik przed odbiornikiem i nigdy nie było takiej reakcji aby silnik szlał samowolnie. Zdaję sobie sprawę, że taka pomoc na odległość jest kłopotliwa bo jak masz nadajnik w ręce to sprawa jest prosta a tak to jest jak z wróżeniem z fusów . Mam nieodparte wrażenie, że mogłem sam coś pokopać albo... inaczej niż to przyjęte podłączyć serwa i regler do odbiornika. Gubię się w tym, bo co odbiornik i serwo to inne oznaczenia i trzeba za każdym razem kombinować co gdzie i jak wetknąć :? . Cóż nic się nie dzieje, poczekam aż skończy się przerwa i wróci ktoś z okolicy kto ma Mx 12 i nieco cierpliwości :wink: bo przestawianie reversu przy skrzydle ze sterolotkami daje cudaczne rezultaty a w ustawieniu normal, powoduje odwrotne działanie lotek. Cóż, braki w wykształceniu wychodzą dopiero na starość
zzradek Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Test wykazał, że z nadajnikiem i odbiornikiem wszystko OK. Winy należy szukać w regulatorze, silniku lub pakiecie.
slawko_k Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Straszny bałagan w twojej wypowiedzi. nie wiadomo co ci działa a co nie. ogólnie podejrzewam że coś że podłączyłeś bo jakim cudem rewers na gazie powoduje u ciebie rewers na lotkach. Gubię się w tym, bo co odbiornik i serwo to inne oznaczenia i trzeba za każdym razem kombinować co gdzie i jak wetknąć no gubić to ty się faktycznie gubisz. na odbiornikach przeważnie pisze ch1, ch2, ch3 itd a na serwach nie pisze nic więc nie wiem w czym tu się pogubić można nie mam mx-12 ale zgodnie z instrukcją: - kanał 1 - gaz - kanał 2 - lotki - kanał 3 - wysokość - kanał 4 - kierunek - kanał 5 - podwozie - kanał 6 - klapy więc podłącz swój pakiecik 4,8V do kanału 5 lub 6 i 4 serwa do kanałów 1-4. wyresetuj nadajnik i sprawdź każdy drążek i wtedy napisz co ci nie działa
CezaryK Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Opublikowano 2 Maja 2010 Twoje informacje Sławku spowodowały, że nareszcie wiem co i gdzie prawidłowo wetknąć :wink: Do tej pory bowiem upychałem wszystko dowolnie do momentu aż byłem zadowolony z uzyskanego efektu.Dzięki temu i odrobinie odwagi pogrzebałem w ustawieniach i nareszcie wszystko jest OK! Pozostaje jednak nadal kwestia silnika. Za waszymi radami dokonałem kilku eksperymentów lecz nic nie dały. Jak pisałem podłączone na miejscu reglera serwo pracuje ale... podłączony w tym miejscu inny silnik z osobnym reglerem i innym pakietem też nie działa a jedynie drga po przesunięciu drążka gazu. Ten sam eksperyment powtórzyłem podłączając inny odbiornik - 6 ch coronę i :ass: Muszę znaleźć inny nadajnik i powtórzyć wszystko od nowa . Innej drogi nie widzę. Sam jak widać mam mdłe wyobrażenie o elektronice ale...wytrwale się uczę. Myślę, że aparatura i reszta powinny zostać podłączone do jakiegoś komputera dla pełnej diagnozy.
slawko_k Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 ale nie szukaj innego nadajnika. skoro serwo na tym kanale dizała ci prawidłowo to nadajnik i odbiornik masz sprawny. uszkodzony masz silnik lub szybciej regulator lub pakiet
andrzej_t Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Popatrz jeszcze na ustawienia wolnych mikserów. Coś może być z tym nie tak, skoro rewers na gazie ma wpływ na inne ustawienia.
mikon Opublikowano 2 Maja 2010 Opublikowano 2 Maja 2010 Pozostaje jednak nadal kwestia silnika. Za waszymi radami dokonałem kilku eksperymentów lecz nic nie dały. Jak pisałem podłączone na miejscu reglera serwo pracuje ale... podłączony w tym miejscu inny silnik z osobnym reglerem i innym pakietem też nie działa a jedynie drga po przesunięciu drążka gazu. Ten sam eksperyment powtórzyłem podłączając inny odbiornik - 6 ch coronę i :ass: Zejdź jeszcze z trymerem gazu na "sam dół" (najmniejsze obroty). Niektóre regulatory wymagają do "uzbrojenia" sygnału odpowiadającego skrajnie minimalnemu położeniu drąga który osiągnięty być może jedynie przy "trymie w dół". Pozdr., Michał
CezaryK Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Opublikowano 3 Maja 2010 Po odespaniu nocki przeczytałem właśnie Wasze uwagi zastosowałem się do nich i po powtórnym sprawdzeniu wszystkich elementów doszedłem do wniosku, że problem tkwi najprawdopodobniej w elektrycznych połączeniach obu silników, regulatorów i ewentualnie baterii. Problem polega na tym, że są to lutowane wtyczki gold (banany) i gdzieś mógł wystąpić "uraz wewnętrzny" :wink: Nie jest to elektronika nawet ze średniej półki tylko TP więc to prawdopodobne. Na dowód moich przemyśleń jeden z kabelków od nowego silnika pozostał w mojej dłoni. :evil: Muszę więc wszystko spokojnie sprawdzić i polutować od nowa. Tymczasem dziękuję za zainteresowanie i trafne podpowiedzi. Jako autor tematu pozwoliłem sobie kliknąć kilka razy "pomógł". Jeżeli coś się zmieni odezwę się.
CezaryK Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Opublikowano 9 Maja 2010 Przepraszam za post pod poprzednim ale już się wszystko wyjaśniło. Przyczyną całego zamieszania była niesprawność obu posiadanych przeze mnie silników TP. Mogłem podejrzewać o niesprawność silnik, który dostał już kilka razy glebą ale nie mogłem przypuszczać, że nowy silnik ma urwany wewnątrz jeden z kabli zasilania :oops: Tak więc całość skończyła się dobrze. Na szczęście nie sprawdziły się moje przypuszczenia o awarii aparatury. Kolega polutował oba motory i wzmocnił klejem. Teraz śmigają aż miło. Dziękuję wszystkim kolegom za zainteresowanie i pomoc. Sporo się od Was nauczyłem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.