CezaryK Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Nie mogę dojść co głupiego przestawiłem na mojej MX 12 bo silnik włącza się jedynie na moment i to bez mocy w pozycji około 60 %. Zaś po wyłączeniu aparatury przez chwilę jeszcze pracuje. Sądziłem, że padł potencjometr.Zmieniałem więc kolejno mode i w każdej pozycji było podobnie. Z instrukcji niewiele można się dowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smootny Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 A nie prościej dodać kolejny model i zacząć ustawiać wszystko od początku ?? Może regulator źle zaprogramowany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2010 ja bym zresetowal tą pamiec tego modelu i powinno byc dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Niestety wszelkie kombinacje nie zdały się na nic. Bydlę dalej nie pozwala ruszyć silnikowi. Dla pewności wypróbowałem inny model na innym miejscu i efekt jest taki sam. Niby instrukcja po polsku a jakoś tak mało zrozumiała :roll: Pierwszy raz cieszę się ze złej pogody :wink: bo z latania nici. Kupując Graupnera liczyłem na lepszą jakość i współpracę :twisted: Odpuściłem żalenie się na baterię, która nie wytrzymuje godziny użytkowania. Wiem, że czeka mnie wydatek na nową i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidgdynia Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 A jaki pakiet do regla jest podłączony, Li-pol czy NiMH? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 1 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Li-pol. To coś w ustawieniach, bo do tej pory model latał w tej konfiguracji. Otwierając ustawienia zapewne coś przestawiłem. Obrazy ustawień są identyczne z obrazami w instrukcji oczywiście poza odwróceniem działania sterów. Model to Tofik, czyli skrzydło ze sterolotkami ale to chyba nie stanowi problemu, bo inne silnikowe modele mają to samo: silnik działa tylko po nieznacznym przesunięciu drąga a potem obcina i dalej już tylko cisza :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 ale to wygląda na problem z pakietem, regulatrem lub silnikiem a nie nadajnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 1 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2010 Jeśli masz jakikolwiek pakiet 4,8V, odłącz regulator, podłącz pakiet 4,8V a w miejsce regla jakiekolwiek serwo i zobacz, czy będzie się zachowywać identycznie. Jeśli będzie działać poprawnie, sprawdź czy przy funkcji Stick Mode nie jest ustawione Throttle Reverse. W takim wypadku przy drążku ustawionym na minimum regulator może głupieć. Sprawdź też OSTROŻNIE, jak się zachowa przy włączeniu odbiornika przy drążku gazu wychylonym na maksymalne obroty. A tak nawiasem - co ma oznaczać to zdanie: "Zaś po wyłączeniu aparatury przez chwilę jeszcze pracuje." Czy to oznacza wyłączenie nadajnika bez wyłączania odbiornika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Po podłączeniu pakietu 4,8 i serwa okazuje się, że serwo pracuje normalnie. W ustawieniach Stick Mode Throttle jest normal. Po włączeniu odbiornika przy gazie na max - zero reakcji. Zdarza mi się wcześniej wyłączyć nadajnik przed odbiornikiem i nigdy nie było takiej reakcji aby silnik szlał samowolnie. Zdaję sobie sprawę, że taka pomoc na odległość jest kłopotliwa bo jak masz nadajnik w ręce to sprawa jest prosta a tak to jest jak z wróżeniem z fusów . Mam nieodparte wrażenie, że mogłem sam coś pokopać albo... inaczej niż to przyjęte podłączyć serwa i regler do odbiornika. Gubię się w tym, bo co odbiornik i serwo to inne oznaczenia i trzeba za każdym razem kombinować co gdzie i jak wetknąć :? . Cóż nic się nie dzieje, poczekam aż skończy się przerwa i wróci ktoś z okolicy kto ma Mx 12 i nieco cierpliwości :wink: bo przestawianie reversu przy skrzydle ze sterolotkami daje cudaczne rezultaty a w ustawieniu normal, powoduje odwrotne działanie lotek. Cóż, braki w wykształceniu wychodzą dopiero na starość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Test wykazał, że z nadajnikiem i odbiornikiem wszystko OK. Winy należy szukać w regulatorze, silniku lub pakiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Straszny bałagan w twojej wypowiedzi. nie wiadomo co ci działa a co nie. ogólnie podejrzewam że coś że podłączyłeś bo jakim cudem rewers na gazie powoduje u ciebie rewers na lotkach. Gubię się w tym, bo co odbiornik i serwo to inne oznaczenia i trzeba za każdym razem kombinować co gdzie i jak wetknąć no gubić to ty się faktycznie gubisz. na odbiornikach przeważnie pisze ch1, ch2, ch3 itd a na serwach nie pisze nic więc nie wiem w czym tu się pogubić można nie mam mx-12 ale zgodnie z instrukcją: - kanał 1 - gaz - kanał 2 - lotki - kanał 3 - wysokość - kanał 4 - kierunek - kanał 5 - podwozie - kanał 6 - klapy więc podłącz swój pakiecik 4,8V do kanału 5 lub 6 i 4 serwa do kanałów 1-4. wyresetuj nadajnik i sprawdź każdy drążek i wtedy napisz co ci nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Twoje informacje Sławku spowodowały, że nareszcie wiem co i gdzie prawidłowo wetknąć :wink: Do tej pory bowiem upychałem wszystko dowolnie do momentu aż byłem zadowolony z uzyskanego efektu.Dzięki temu i odrobinie odwagi pogrzebałem w ustawieniach i nareszcie wszystko jest OK! Pozostaje jednak nadal kwestia silnika. Za waszymi radami dokonałem kilku eksperymentów lecz nic nie dały. Jak pisałem podłączone na miejscu reglera serwo pracuje ale... podłączony w tym miejscu inny silnik z osobnym reglerem i innym pakietem też nie działa a jedynie drga po przesunięciu drążka gazu. Ten sam eksperyment powtórzyłem podłączając inny odbiornik - 6 ch coronę i :ass: Muszę znaleźć inny nadajnik i powtórzyć wszystko od nowa . Innej drogi nie widzę. Sam jak widać mam mdłe wyobrażenie o elektronice ale...wytrwale się uczę. Myślę, że aparatura i reszta powinny zostać podłączone do jakiegoś komputera dla pełnej diagnozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 ale nie szukaj innego nadajnika. skoro serwo na tym kanale dizała ci prawidłowo to nadajnik i odbiornik masz sprawny. uszkodzony masz silnik lub szybciej regulator lub pakiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Popatrz jeszcze na ustawienia wolnych mikserów. Coś może być z tym nie tak, skoro rewers na gazie ma wpływ na inne ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikon Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Pozostaje jednak nadal kwestia silnika. Za waszymi radami dokonałem kilku eksperymentów lecz nic nie dały. Jak pisałem podłączone na miejscu reglera serwo pracuje ale... podłączony w tym miejscu inny silnik z osobnym reglerem i innym pakietem też nie działa a jedynie drga po przesunięciu drążka gazu. Ten sam eksperyment powtórzyłem podłączając inny odbiornik - 6 ch coronę i :ass: Zejdź jeszcze z trymerem gazu na "sam dół" (najmniejsze obroty). Niektóre regulatory wymagają do "uzbrojenia" sygnału odpowiadającego skrajnie minimalnemu położeniu drąga który osiągnięty być może jedynie przy "trymie w dół". Pozdr., Michał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Po odespaniu nocki przeczytałem właśnie Wasze uwagi zastosowałem się do nich i po powtórnym sprawdzeniu wszystkich elementów doszedłem do wniosku, że problem tkwi najprawdopodobniej w elektrycznych połączeniach obu silników, regulatorów i ewentualnie baterii. Problem polega na tym, że są to lutowane wtyczki gold (banany) i gdzieś mógł wystąpić "uraz wewnętrzny" :wink: Nie jest to elektronika nawet ze średniej półki tylko TP więc to prawdopodobne. Na dowód moich przemyśleń jeden z kabelków od nowego silnika pozostał w mojej dłoni. :evil: Muszę więc wszystko spokojnie sprawdzić i polutować od nowa. Tymczasem dziękuję za zainteresowanie i trafne podpowiedzi. Jako autor tematu pozwoliłem sobie kliknąć kilka razy "pomógł". Jeżeli coś się zmieni odezwę się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CezaryK Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 Przepraszam za post pod poprzednim ale już się wszystko wyjaśniło. Przyczyną całego zamieszania była niesprawność obu posiadanych przeze mnie silników TP. Mogłem podejrzewać o niesprawność silnik, który dostał już kilka razy glebą ale nie mogłem przypuszczać, że nowy silnik ma urwany wewnątrz jeden z kabli zasilania :oops: Tak więc całość skończyła się dobrze. Na szczęście nie sprawdziły się moje przypuszczenia o awarii aparatury. Kolega polutował oba motory i wzmocnił klejem. Teraz śmigają aż miło. Dziękuję wszystkim kolegom za zainteresowanie i pomoc. Sporo się od Was nauczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.