Jump to content

Zepsuta ladowarka


lukas

Recommended Posts

Witam.Mam jakąs ładowarkę no name ,za 60 zł ,lipol, z balanserem.Na poczatku łądowała dobrze,chociaz juz przy pierwszych ładowaniach przestawała nieraz swiecic zielona lampka ,ktora oznacza chyba ,jak sie pakiet podlączy do ładowarki.

Ostatnimi czasy wogole przestała ładowac,nieraz swiecą sie lampki na przemian,nie swieci się czerwona, mimo podłączenia do zasilacza ,a za to swieci się zielona ,chociaż nie jest podłączona do pakietu...

Nieraz wogole żadna lampka się nie swieci.Jeszcze nei dawno po podlączeniu pakietu tak 'bzyczała' ,ale się pakiet mimo tego nie ładował,teraz nawet nie bzyczy.

Czy mial moze ktos cos takiego ?

Pytam ,bo nie wiem,moze da sie to jakoś naprawic ,bo potrzebuje ładowarkę jakąs ,a narazie mam inne wydatki.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tata wziął ładowarkę do znajomego elektryka z pracy,obiecał naprawic za darmo.Wsumie to leżało to u niego 2 tyg ,niby naładowany pakiet jest,ale ładowarka zachowuje się tak jak dawniej.

Tyle,ze wczesniej ledwo ruszał serwami i silnik tylko drgnał i tyle,bo nie było juz mocy w pakiecie.

Teraz wszystko niby git,serwami ruszałem z 20minut ,czyli tak jak by był naładowany,regulator daje sygnał dzwiękowy po podlączeniu do pakietu,tylko ,ze teraz silnik nawet nie drgie,a wczesniej mimo nienaładowanego pakietu,delikatnie sie poruszył.

Ten elektryk patrzył na napięcie paietu,to wychodzi ok 3.6 .

Pakiet ma 7.4 ,ma 2 cele ,czyli powinno to być 3.6*2= około tych 7.4 ?czy raczej to 3.6 to jest napięcie razem na 2 celach ???

 

Proszę o odpowiedz,jak z tym napieciem powinno być,bo teraz zarobiłem troche pieniedzy,to akurat może by mi starczyło na jakiegos nowego li-polka wrazie czego.

Link to comment
Share on other sites

Tak wygląda oszczędzanie na sprzęcie. No-name pracuje ni-jak.

Dziwne z tymi napięciami. Według mnie gość zmierzył napięcie jednej celi. No chyba, że ten pakiet to już taka padaka (przez tą cholerną ładowarkę).

Pakiety Li-Po są delikatne i potrzebują ładowarki z kontrolą napięć. Jeżeli ta twoja np. przeładowała pakiet to masz pozamiatane.

 

Tyle że kupowanie nowego i ładowanie tą samą ładowarką to nieporozumienie.

Moim zdaniem kup lepiej porządną (to nie oznacza że drogą) ładowarkę z komputerkiem i balancerem w środku, a pakiet pożyje ze dwa-trzy lata.

W tej chwili jest tyle firm w Polsce, które mają w ofercie na prawdę dobry sprzęt.

 

Nie wiem do czego używasz akku, ale można nawet kupić coś takiego:

 

http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=175&products_id=4135

http://helishop.pl/index.php?a=opis&k=39&id=2259

 

Zasilanie z zasilacza do laptopa w zupełności wystarczy.

I jeszcze jedno - LiPo-le nie mogą być rozładowane poniżej 3 V na jedną celę. Poniżej 2,8 V następuje śmierć kliniczna ogniwa. W praktyce albo regulator w modelu daje znać, że napięcie już siada, albo jakikolwiek biiiper monitorujący akku w modelu, podpinany do złącza balancera w akku, a do kupienia też w sklepach.

Po lądowaniu typowe napięcie rozładowanego akku to 3,5..3,7 V /celę (bo bez obciążenia jest wyższe).

Link to comment
Share on other sites

Dziwne z tymi napięciami. Według mnie gość zmierzył napięcie jednej celi. No chyba, że ten pakiet to już taka padaka (przez tą cholerną ładowarkę).

Nic nie jest dziwne, te ładowarki tak pracują. Ładują do napięcia 4,2V, cyklicznie przełączając się co kilka sekund z celi na celę. Jest o tych tanich ładowarkach obszerny wątek.

Link to comment
Share on other sites

Ok,to dozbieram i kupie jakąs droższą.Dzisiaj jeszcze probowałem cos z tym robic,ale silnik nawet nie zakreci,tylko co chwila regulator piszczy ,tzn tak 'pika' i tyle.

Z droższą to wsumie będzie problem,jakąs uzywaną chyba będe musiał kupic,zobacze jeszcze w giełdzie ,albo na allegro.

 

EDIT,

Kuuurdeeee pytałem taty ,co ten elektryk robił jeszcze z tym pakietem ( bo tylko łądowarka byla zepsuta ) ,to mowił,ze ...podłaczał żarówkę zeby go rozładowac maxymalnie i potem probować ładowac....

Czyli można powiedziec,ze załatwił mi pakiet,no nie >?....

 

 

a własie,bo wyżej Pan cobra napisal,ze te ładowarki łądują do 4.2 ,czyli taką ładowarką nie naładuję pakietu do pełna ????

Link to comment
Share on other sites

Aha ,ok,juz rozumiem,poprostu źle przeczytałem,myslałem,że łącznie cały pakiet do 4.2

Bo własnie po tym rozładowywaniu jest niby na pakiecie teraz 3.6 ,tylko ,ze wczesniej jak był słabo nałądowany pakiet,serwa ledwo drgały,to silnik też sie poruszal deliaktnie.Teraz serwami ruszalem z 15 minut,a regulator tylko piszczy co jakis czas( zawsze piszczal tylko przy wlaczaniu) a silnik ani drgie..

Link to comment
Share on other sites

No własnie sam nie wiem,bo ja meirnika nie mam ,tylko ten 'elektryk'( chyba tylko z zawodu ;) ) mowi ,ze nei wie gdzie,poprostu podlaczal chyba do pakietu miernik i tyle mu wyszło.

Link to comment
Share on other sites

No narazie i tak kupuje nowy pakiet,co do ładowarki,to przeliczyłem moje fundusze i na kupienie łądowarki i akumulatora mam tylko 100 zł,wiec nie kupie czegos dobrego za taką cenę..

ładowarkę biore chyba narazie najtansza( jak w wakacje zarobie troche wiecej,to kupie lepsza,ta tylko zastepczo ) http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=12935&osCsid=d74bfdf62e0f5e096e90efc371fdcec1

 

i pakiet taki http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6228 ,tylko czy pakiet będzie pasował do tamtej ładowarki ? Pytam,bo wsumie nie interesuje sie takimi sprzetami,raz kupilem tamto wyposazenie i latałem dopuki sie nie zepsulo.

Link to comment
Share on other sites

Nic nie jest dziwne, te ładowarki tak pracują. Ładują do napięcia 4,2V, cyklicznie przełączając się co kilka sekund z celi na celę. Jest o tych tanich ładowarkach obszerny wątek.

Cobra, mówiłem o pomiarach tego gościa. Podejrzewam, że pierwszy raz w życiu widział lipola a tu jeszcze sterczą jakieś kabelki z małą wtyczką... Chłop zgłupiał i nie wiedział, co mierzy ;)

 

Lukas, tak na przyszłość - zobacz kolego ile zbędnych postów w wątku, gdy informacja jest niepełna. Tak każdy cię skubie po jakiś szczegół.

 

Co do akku i ładowarki - zauważ, że w opisie jest podane do ilu cel w akku może ładować.

 

# stabilizowany zasilacz sieciowy min. 10A)

# Ilość obsługiwanych cel LiPo: 1 - 4 cele (3,7V - 14,8V) (4 celowe pakiety ustawiane manualnie)

# Automatyczne wykrywanie : od 1 do 3 cel LiPo

# Prąd ładowania: 100 mA - 5A

 

Bezpiecznym standardem jest ładowanie akku prądem takim, jak pojemność, czyli w twoim przypadku akku ma 1500 mAh i możesz je łądować prądem 1500 mA, czyli 1,5 A.

Uważaj na niego, to chińska taniocha, przewody balancera szybko się ukręcają, a pakiet lubi puchnąć, jak się go przeciąża. Ma niby 15A, ale praktycznie da 12A.

Link to comment
Share on other sites

Ok,dzieki,wiem,czytałem dane ładowarki i niby było ok,ale wolałęm się upewnic.

a mam jeszcze pytanie,bo ten pakiet ma inną wtyczkę od podlączania do regulatora,tzn ja mam jakis zwykly regulator i inna wtyczka tam siedzi.

Link to comment
Share on other sites

Od razu przepraszam,ze nie edytowalem powyższego postu,ale takto data by była tamta i nikt by nie czytał,a nowego tematu nie chciałem zakładac.

Zamowilem pakiet taki jak wyzej,tylko 1800 mah i ladowarke ,tyle ze pan dzwonil i mowi ,ze da podobna ,tylko cena mniejsza i takto git.

Przyszła paczka ,patrze.... ładowarka taka zwykla jak do telefonu i nie ma wejscia na wtyczke balansera,tylko taka jak w tym pakiecie ,tylko ze jak ja mam to naładowac ,jak ja przelutowywuje wtyczke taka jak w regulatorze...

ładowarka nazywa sie lipo-charger 2....

 

jak bym miał 2 takie wtyczki,jak przy regulatorze,to by nie było problemu,tylko ,ze mam tylko jedna ,ktora moge wlutowac do pakietu,a jak będe w takim razie ładował akumulator ???

Link to comment
Share on other sites

Oj chłopie jeszcze dużo musisz się nauczyć. Rozumiem, że nie masz kasy, ale to w końcu twoje pieniądze i w sumie masz coś, czego nie chciałeś.

Sprzedawca nie musi mieć pojęcia o towarze, bo to naturalne (choć tak nie powinno być) że się nie zna na tym, co sprzedaje.

To co kupiłeś nie ma balancera, to faktycznie najprostsza chyba ładowarka świata.

Czego tu się spodziewać za 25 zł?

 

Jeżeli będziesz tym ładował będziesz tylko miał kontrolę napięcia (w ładowarce). Nic poza tym. Do obecnych zastosowań powinno wystarczyć, tyle że pakiet będzie się chyba ładował z 10 godzin.

Link to comment
Share on other sites

Akurat i mnie dopadło nieszczęście i prawdopodobnie popsuła się moja ładowarka. Niby nie droga ale to taki Graupner http://www.auta-rc.pl/graupner-lipo-charger-p-112.html Do tej pory ładował normalnie ale ostatnio jest coś nie tak bo przerywa ładowanie nowego pakietu Kokam 1250 mAh po 10 minutach a po podłączeniu do modelu bateria daje w efekcie 2 minuty pracy. Jestem w rozpaczy, bo po ładowarce z chińskiego zestawu kupiłem już wydawało by się coś lepszego. Dla jasności muszę dodać, że ładowarka jest zasilana przez odpowiedni zasilacz bo w oryginale ma tylko krokodylki do samochodowego akumulatora.

Link to comment
Share on other sites

Cezary, a masz może inny pakiet żeby się upewnić?

Poza tym zmierz czymkolwiek napięcia na poszczególnych celach na wtyczce balancera.

Istnieje możliwość, że rozładowałeś nadmiernie którąś z cel tego akku? Minimalne napięcie powinno oscylować wokół 3,2V, 2,8V to śmierć chemiczna danej celi.

 

Poza tym proponuję zmierzyć napięcie na celach po wyłączeniu się ładowarki. Wtedy będzie można też coś bliżej powiedzieć o przyczynie takiego ładowania.

Kokam cholera to dobra firma...

 

Jeżeli możesz to podaj wyniki pomiarów, pomyślimy.

 

PS. Prywatnie jestem przeciwny ładowarkom, w których nie mam tak na prawdę nad niczym kontroli. Wolę sam dobierać napięcie, a już szczególnie prąd ładowania. Aż szkoda męczyć ten pakiet takim badziewiem, bo nigdy dobrze go nie zbalansujesz.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie wróciłem z roboty po ciężkim dniu więc jutro z samego rana pomierzę co trzeba jeżeli dam radę bo słaby w te klocki jestem :oops:

Druga bateria KDS 800 mAh po 15 minutach ładowania padła po minucie lotu Tofika co wskazuje na usterkę ładowarkibo ta minuta to lot na pełnych obrotach podobnie jak z Kokam 1250 mAh. Sporo ostatnio (jak na mnie) wydałem kasy więc awaria ostatniej ładowarki mnie dobiła. Perspektywa wydania następnych 150 zł poraża ale trzeba iść do przodu. Muszę sprzedać FF 200 z silnikiem i żyrkiem to jakoś odetchnę i zainwestuję w jedną z proponowanych przez Ciebie ładowarek. Jutro pomiary...jak dam radę :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Chwilowo oddałem ładowarkę do "przeglądu" koledze więc się nie odzywałem. Podobno "padła" ale kumpel zasugerował mi, że zasilacz ma chyba za małe napięcie do ładowania 3s.

Po powrocie do domu zmierzyłem napięcia w obu bateriach 3s jak poleciłeś. Wyniki oscylują w granicach 3,1-3,2 V a więc jest dobrze. Mój Graupner w oryginale powinien być zasilany z akumulatora bo na wejściu miał tylko krokodylki. Kiedy padła mi ładowarka E-sky wykorzystałem jej zasilacz i podpiąłem do Graupnera. Do tej pory nie było problemów.

Dzisiaj poprawiłem połączenie kabli i ponownie spróbowałem ładowania. Okazuje się, że baterie 2s ładują się prawidłowo jednak już 3 s tylko około 20 minut czyli :ass:

Jak wspominałem mam na ten temat raczej blade pojęcie :oops:

Pozostaje chyba kupno nowej ładowarki. Jeżeli nie teraz to przynajmniej w najbliższej przyszłości.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.