Skocz do zawartości

MX-2 - poszukuje


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Ostatnio bardzo wciągnęło mnie modelarstwo i rozglądam się za jakimś modelem elektrycznym do latania 3D.

Poszukuje modelu pełno profilowego ( nie decholota!!! ). Miałem chrapkę na MX-2 - http://www.rc-ikar.pl/towar/komis/f12/f12.html - kupionego na rc-ikar i sprzedawanego na rc-fpv. Niestety ktoś mnie wyprzedził.Ale trudno ,czasem się zdarza ,a bardzo mi się podobał.

Piszę wiec do was z pytaniem : Czy ktoś z was miałby na sprzedaż model MX-2 (lub podobny) w rozsądnej cenie . Jeśli nie to doradźcie jaki wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Bartku :)

 

A wiec tak. Jeśli interesuje Cię jakiś fajny model do nauki latania 3D to może zwróć uwagę na ofertę modelu firmy RC Factory, Free Air lub VA Models. Modele te latają BDB i są wykonane z EPP. Oto przykładowe z nich:

http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=976

http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1618

 

Sam latałem przez jeden sezon modelem do Freestylu 3D ze stajni Free Air i lata się bardzo fajnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

380g do lotu? :crazy:

 

I tu właśnie pojawia się zasadnicza różnica i przewaga MX-2 który ważył prawie 1000g. Dzięki temu nawet mocny wiatr nie utrudniał latania.

 

380g przy 100cm rozpiętości to przecież waży tyle co wydmuszka. Byle wiaterek będzie tym miotał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

380g do lotu? :crazy:

 

I tu właśnie pojawia się zasadnicza różnica i przewaga MX-2 który ważył prawie 1000g. Dzięki temu nawet mocny wiatr nie utrudniał latania.

 

380g przy 100cm rozpiętości to przecież waży tyle co wydmuszka. Byle wiaterek będzie tym miotał.

Wojtass_nt do latania we wietrze kup sobie latawiec nie zapominaj, że jestesmy w dziale 3D, a nie wicherki i i wicherkopodobne. Tu nie chodzi o to kto ma wiekszą cegłe na wiatr.Jeżeli mówimy o modelu 3D to wage stawia sie na 1 miejscu szczególnie, że to są malutkie modele.

 

1000g dla mx 2 przy 120cm to także jest gazeta.Mam model balsowy 120cm waży 1200g i tak samo cieżko nim latać we wietrze.Kolejny model jaki moge wymienić to mój yak 2,2m 8kg do lotu.Przy wietrze także cieżko sie lata i modelem miota na wszystkie strony.Modele 2,6 i wieksze tak samo zle znoszą wiatr i dodatkowo ich reakcja na stery nie jest tak błyskawiczna jak w małych samolotach.

 

Albo rybki albo akwarium, Gee Bee można nabyć wszedzie, ale tutaj nie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pominę fakt, że te modele z linków powyżej są brzydkie jak noc!!

 

MX-2 ma o wiele więcej zastosowań i możliwości niż tylko latanie akrobacji. Ma potężny silnik o ciągu około 1800. Pancerne podwozie i niezniszczalne skrzydła.

 

Za 250zł to nieraz ciężko kupić samą elektronikę do takiego modelu o baterii nie wspominając.

 

To, że kolega napisał, że chce model do 3D to nie znaczy od razu że ma zamiar wozić się po zawodach. Ja przez pojęcie 3D rozumiem że chce model który będzie robił fikuśne wygibasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fikusne wygibasy robią niemowlaki.Modele wykonują akrobacje poczytaj troche i wróc za jakiś czas do tego działu. Na razie mówisz o modelach jakbyś chciał nimi pole orać.Mocne skrzydła mocne podwozie, to są cechy ważne dla kogoś kto uczy sie latać..Ten dział jest poswięcony tym którzy opanowali już podstawowe akrobacji i chcą czegoś więcej.Dla takich ludzi duża masa modelu czy mocne odporne na krety skrzydła i podwozie nie jest ważne.Model ma być lekki i znosic akrobacje w powietrzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fikusne wygibasy robią niemowlaki.Modele wykonują akrobacje poczytaj troche i wróc za jakiś czas do tego działu. Na razie mówisz o modelach jakbyś chciał nimi pore orać.Mocne skrzydła mocne podwozie, to są cechy ważne dla kogoś kto uszczy sie latać.Do.Ten dział jest poswięcony tym którzy opanowali już podstawowe akrobacji i chcą czegoś więcej.Dla takich ludzi duża masa modelu czy mocne odporne na krety skrzydła i podwozie n ie jest ważne.Model ma być lekki i znosic akrbacje w powietrzu

Kończ waść swoje doktorskie wywody i wstydu oszczędź.

 

Do widzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja się wtrącę.

Każdy z nas ma swoje poglądy. Ja się zgadzam i z Radkiem i z Wojtkiem bo piorę pod uwagę początkującego który wcześniej latał trenerkami u chce spróbować czegoś więcej.

To prawda że lekki model to połowa sukcesu ale dla początkującego to mam drugorzędne znaczenie bo w nauce 3D nie raz przywali się np. przy harrieru tuż nad ziemią czy też mixerze.

 

Co do tego że te modele są "brzydkie jak noc". Wojtek, miej swoje zdanie. Dla mnie te modele są ładne i wyglądają jak prawdziwe samoloty. No bo czy Yak 55 wygląda inaczej niż ten z linku :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga tez swoje robi przy krecie, myślę, ze modelem ważącym 380g spotkanie z ziemia będzie przyjemniejsze niż jakimś 700g z pancernymi skrzydłami i podwoziem. Śmiem twierdzić, ze uszkodzenia będą takie same jak nie mniejsze. Czy nie lepiej uczyć się latać na lekkim, latającym jak po sznurku modelu oszczędzając parę futrzaków??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użytkuje mx-2 hype i jestem zadowolony

 

hype ma bardzo słabe podwozie które każdy normalny modelarsz wzmacnia we własnym zakresie

 

co do jego wytrzymałosci miałem kilka kretów i model łamie sie za skrzydłem gdzie bardzo latwo sie go skleja

 

przy supermocnym pionowym krecie z wysokości duzej topoli(przeciągnięcie) połamałem przód ale ten model to chyba mistrz klejenia, trochę kleju polimerowego nowa wręga i tego samego dnia oblot :jupi:

 

niezniszczalne skrzydła.

skrzydła są naprawdę mocne ale zawsze znajdzie sie ktoś kto nie wie ze coś jest niezniszczalne i zniszczy - poległy w super krecie wraz z serwem i naprawiły sie :P

 

co do wrażliwości na wiatr - latałem a właściwie walczyłem z wiatrem na oko 10m/s, 20m/s w porywach, w każdym razie wiało niemiłosiernie model na pełnym ciągu ledwo wracał. Wylądowałem bez strat! :shock:

 

co do zmian to sam byl wyjął serwa i przykleił na skrzydłach bo przy max wychyleniach lotki ida w dól mocniej niz do dolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy przesadzam ale na pełnym ciągu ledwo leciał pod wiatr

kiedy zaciągnąłem wysokość strzelił do tyłu i widziałem jak skrzydła się gięły

koledze czapkę zwiało

 

bo to było tak ze wystartowałem przy sporym wietrze a jak byłem w powietrzu to zaczęło sie "piekło" :mrgreen: a potem była burza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.