ertman_176 Opublikowano 7 Maja 2010 Opublikowano 7 Maja 2010 Witam Jako że rozpoczynamy prace nad naszym kadłubem dla klasy RG-65 pragnąc pochwalić się postępami przedstawiam Model jest na etapie ostatnich przygotowań do wykonania formy. Inny kolega zajmuje się żaglami. Walczymy z formami do balastów. Namierzyliśmy już linki kevlarowe na olinowanie, maszty oraz płetwy można powiedzieć że są. przepisy zawody
ECO400 Opublikowano 14 Maja 2010 Opublikowano 14 Maja 2010 Jak prace nad modelem :?: Bo kopyto na kadłub ładniutkie
rgblot Opublikowano 3 Czerwca 2010 Opublikowano 3 Czerwca 2010 W moim JIF2 po zmianie żagli na panelowe musiałem przesunąć maszt do przodu o kolejną dziurkę poza projektowe. Inaczej mówiąc jacht stał się nawietrzny bez możliwości regulacji w istniejącym gnieździe masztu. RGB
ertman_176 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2010 O co chodzi z panelowymi ? Kopyto się glancuje jeszcze, pierwsze próby pokładu zrobione, czekamy na materiały. Mamy już rurki na maszty, materiał na żagle, taśmy, serwa, płetwy, ołów na balasty [czekamy na forme do balastów]. W przyszłym tygodniu mam nadzieje ściągnąć formę z kadłuba.
ertman_176 Opublikowano 19 Lipca 2010 Autor Opublikowano 19 Lipca 2010 Witam, jako że pierwszy model zawsze nie jest idealny, ciągle coś się w nim poprawia pogoniłem jeden aby zobaczyć jak to chodzi, co trzeba zmienić itd. Jest kilka rzeczy które mi nie pasują ale da się to poprawić w następnych modelach, na pewno będą inne luki - zaklejane na taśme - 15g do przodu a do tego lepsze dojście wszędzie. Ale może od początku: Kadłuby powstają z 4 warstw tkaniny szklanej, pierwsza 25g aby wychodziły gładkie a i żeby pierwsza warstwa nie zaciągała bezsensu żywicy. Kolejne 3 warstwy to tkanina szklana 80g tkana skośnie [2/2]. Obie tkaniny to aeroglass - przesączają się znakomicie, do wykonania kadłuba zużywamy mniej niż 100g żywicy, na razie jeszcze poliestrowej. Pokład wykonany z depronu 3mm laminowanego epoksydową żywicą obustronnie na szybie tkaniną 80g splot prosty, pokład waży bez niczego ok. 25g. Pod pokładem znajdują się gniazda śrub - kawałki laminatu elektronicznego z zalutowanymi nakrętkami, maszt trzyma się na kawałku duraluminium postawionym na pokładzie. Uchwyty want - blaszka aluminiowa 1mm wklejona do burt, odciągi z węgla. Płetwa z płaskownika duralowego 40x2mm, dlugosc ok. 32cm, balast ok. 500g, skrzynka laminowany depron owinięty kevlarowym rowingiem, prędzej wyrwę kawałek kadłuba niż ta skrzynka pęknie. Ster balsowy na rurce węglowej, maszt [27g] i bomy węglowe, haki stalowe, linki kevlarowe, ściągacze z polistyrenu. Prezentuje się to tak W modelu dwa serwa SG5010 oraz 5 paluszków AAA - waga RTS - ok. 1kg z balastem, z czego balast to ponad 500g, docelowo ster na 16g serwie i accu 2s500mah co pozwoli zaoszczędzić jakieś 60g, doliczamy luk, troche uszczuplimy balast i spokojnie zjedziemy poniżej 900g. Przy następnych modelach postaram się pokazać etapy pośrednie, modeli powstaje kilka jak widać a cały czas klepiemy nowe. Modele będą malowane ale dopiero po ostatecznym ustawieniu całego osprzętu, w tym tygodniu powinien powstać następny model. Chłopaki w rozjazdach - wakacje - a więc większość pracy wykonujemy na zmiany, kto akurat jest na miejscu ten przychodzi i przygotowuje komplety elementów dla wszystkich z tego co mamy. PS. filmik :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.