Jump to content

Recommended Posts

Witam

 

Jako że rozpoczynamy prace nad naszym kadłubem dla klasy RG-65 pragnąc pochwalić się postępami przedstawiam

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Model jest na etapie ostatnich przygotowań do wykonania formy. Inny kolega zajmuje się żaglami. Walczymy z formami do balastów. Namierzyliśmy już linki kevlarowe na olinowanie, maszty oraz płetwy można powiedzieć że są.

 

przepisy

 

zawody

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

W moim JIF2 po zmianie żagli na panelowe musiałem przesunąć maszt do przodu o kolejną dziurkę poza projektowe. Inaczej mówiąc jacht stał się nawietrzny bez możliwości regulacji w istniejącym gnieździe masztu.

 

RGB

Link to comment
Share on other sites

O co chodzi z panelowymi ?

 

Kopyto się glancuje jeszcze, pierwsze próby pokładu zrobione, czekamy na materiały. Mamy już rurki na maszty, materiał na żagle, taśmy, serwa, płetwy, ołów na balasty [czekamy na forme do balastów].

 

W przyszłym tygodniu mam nadzieje ściągnąć formę z kadłuba.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Witam, jako że pierwszy model zawsze nie jest idealny, ciągle coś się w nim poprawia pogoniłem jeden aby zobaczyć jak to chodzi, co trzeba zmienić itd.

 

Jest kilka rzeczy które mi nie pasują ale da się to poprawić w następnych modelach, na pewno będą inne luki - zaklejane na taśme - 15g do przodu a do tego lepsze dojście wszędzie.

 

Ale może od początku:

 

Kadłuby powstają z 4 warstw tkaniny szklanej, pierwsza 25g aby wychodziły gładkie a i żeby pierwsza warstwa nie zaciągała bezsensu żywicy. Kolejne 3 warstwy to tkanina szklana 80g tkana skośnie [2/2]. Obie tkaniny to aeroglass - przesączają się znakomicie, do wykonania kadłuba zużywamy mniej niż 100g żywicy, na razie jeszcze poliestrowej. Pokład wykonany z depronu 3mm laminowanego epoksydową żywicą obustronnie na szybie tkaniną 80g splot prosty, pokład waży bez niczego ok. 25g. Pod pokładem znajdują się gniazda śrub - kawałki laminatu elektronicznego z zalutowanymi nakrętkami, maszt trzyma się na kawałku duraluminium postawionym na pokładzie. Uchwyty want - blaszka aluminiowa 1mm wklejona do burt, odciągi z węgla.

 

Dołączona grafika

 

Płetwa z płaskownika duralowego 40x2mm, dlugosc ok. 32cm, balast ok. 500g, skrzynka laminowany depron owinięty kevlarowym rowingiem, prędzej wyrwę kawałek kadłuba niż ta skrzynka pęknie.

 

Ster balsowy na rurce węglowej, maszt [27g] i bomy węglowe, haki stalowe, linki kevlarowe, ściągacze z polistyrenu.

 

Prezentuje się to tak

 

Dołączona grafika

 

W modelu dwa serwa SG5010 oraz 5 paluszków AAA - waga RTS - ok. 1kg z balastem, z czego balast to ponad 500g, docelowo ster na 16g serwie i accu 2s500mah co pozwoli zaoszczędzić jakieś 60g, doliczamy luk, troche uszczuplimy balast i spokojnie zjedziemy poniżej 900g.

 

Przy następnych modelach postaram się pokazać etapy pośrednie, modeli powstaje kilka jak widać a cały czas klepiemy nowe. Modele będą malowane ale dopiero po ostatecznym ustawieniu całego osprzętu, w tym tygodniu powinien powstać następny model. Chłopaki w rozjazdach - wakacje - a więc większość pracy wykonujemy na zmiany, kto akurat jest na miejscu ten przychodzi i przygotowuje komplety elementów dla wszystkich z tego co mamy.

 

PS. filmik :wink:

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.