Skocz do zawartości

Yak 54 25% GW/AXAR


Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiony w extra sklepie, czyli w eF3M.pl, pozdrowienia dla Jakuba Kowalskiego :D

 

Parę drobnych szczegółów:

 

178cm, waga do lotu 3,6-3,8kg.

Pusty model z akcesoriami (bez łoża silnika i baniaka na paliwo) waży 2,3kg.

W środku:

Axi 4130-16

18x10 APC

CC 80A

CC BEC 20A Pro

6S3700 rhino

Serwa - ?? Jakieś cyfrowe po 10kg, jeszcze się zastanawiam.

 

Wrażenia: wszystko ślicznie pięknie, składa się jak puzzle z tą różnicą, że nie trzeba szukać elementów bo wszystko jest opisane w instrukcji. Jedyny dostrzegalny minus to pomarszczona folia, z którą trzeba się sporo pobawić.

 

Dalsza część relacji jak zdobędę serwa albo kurs dolara spadnie:)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba gratuję szczególnie ze to elektryk - tak jak namawiałem :jupi:

 

tylko dlaczego tak mało celi? silnik wytrzymuje 8. Wystarczy mocy? :? jaki ciąg na 6s ma silnik?

 

jaka wagę do lotu obstawiasz?

 

ty chyba zakochałes sie w yaczkach

 

kiedy oblot - muszę tam być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkulator był prosty: mam silnik który do 3D najlepszym wyborem nie jest, więc trzeba zrobić najbardziej wydajny układ o odpowiednim ciągu. Ten zestaw wg moto calculatora daje ponad 6kg ciągu, 70A, przy wydajności 75%, no i mam w grubo ponad 1 kW.

Dlaczego nie 8 cel? Bo automatycznie trzeba założyć małe śmigło, które się nie nadaje, po za tym masa niepotrzebnie wzrasta.

 

Paweł:

Czy się zakochałem? Wątpię, kupiłem extra model za naprawdę małe pieniądze.

Oblot - ?? Wiem tyle co Ty, czyli nie wiem nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sugerując ci 8cel patrzyłem na osiągi silnika w sklepie

 

Silnik np. do elektroszybowca (6000g), trenera (5500g) lub acro (4000g).

 

DANE TECHNICZNE:

- ilość ogniw zasilających: 5-8 Li-Pol

- obroty / Volt: 385

- maksymalna sprawność: 88 %

- pobór prądu: 18-40 A

- rozmiary (średnica, długość) : 49,8 x 65,5 mm

- waga (z kablami zasilającymi ): 409 g

- średnica wału: 6 mm

 

i myślałem ze maksymalne parametry są podane dla najwyższego napięcia

 

nie wiem czy to ten sam silnik ale taka nazwę podałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie ten silnik na 6S lipo wypada najlepiej tzn stosunek ciagu do wagi napędu.Z smigłem 18x10 18x8 dmuchnie w granicach 5,5kg czyli tak jak podaje producent max wage modelu trainer.Powinno to wystarczyc jesli model wyjdzie 3,6kg.Lepszym rozwiązaniem byłby axi 5320/18 z 6S i smigłem 20x8 wtedy nadmiar mocy poteżny jednak czy jest potrzebna az taka moc to juz zalezy od upodobań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jan z modelmotors napisał mi:

 

"AXI 4130/16 with 6s lipols is more suitable for Aerobatic model up to 4000g or Saiplane up to 6000g.

In case you want to use this motor for 3D I suggest to use AXI 4130/16 with light electric prop 16x8 and 3500-3800g model.

Please do not use higher capacity lipols than 4000mAh not to current and heat overlaod the motor.

Please use 18x10 prop at your own risk."

 

 

Tak więc wszystko na własne ryzyko robię, ale myślę, że będzie petarda!!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dalej wiadomo niedużo :lol:

 

jeżeli dmuchnie 5.5 kilo to spokojnie będziesz 3d kręcił ciekawe jakie będą temp silnika i regla

 

zobaczymy jak będzie na żywo latał, trzymam kciuki :jupi:

 

pamiętasz jak mówiłeś ze nie zrobisz go na elektryka? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób lata na silnikach z serii 50-65. Na rc-network.de jest obszerny wątek o tym modelu.

 

A tutaj filik z identycznym yakiem w roli głównej

 

Edit:

 

Dziś dostałem CC BECa Pro. Wrażenia pozytywne, choć na razie nie mam możliwości przetestowania w powietrzu. Po podłączeniu do komputera można ustawić napięcie wyjściowe w granicach 4,8-12,5V, sprawdziłem działa:) Pozytywne jest także to, że do odbiornika wychodzą dwa oddzielne przewody zasilające cały układ.

Jedyne negatywne zaskoczenie to waga: aż 47g, producent podaje wagę 29 g bez kabli.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pamiętasz jak mówiłeś ze nie zrobisz go na elektryka? :P

To nie ten model, o którym myślisz. Ten może być tylko elektryczny!!

ektrykę

 

Moim zdaniem nie możesz zrażać, zwolenników silników spalinowych. Mam ten płatowiec napędzany MVVS 26 IFS z rezonansem i mocy z pewnością mu nie brakuje. MVVS daje ciąg statyczny na wadze około 7,5 kg. Waga mojego modelu do lotu to 4,9 kg. Ciekaw jestem jaką wagę ma Twoj ELEKTRYK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Mellon-68, przecież równie dobrze mógłbym zarzucić Tobie, że Twój jest spalinowy i w ten sposób zrażasz mnie do elektryków!! :D Na szczęście nie to zraża mnie do spalin, także nie ma się o co kłócić, cieszę się że jesteś zadowolony ze swojego modelu, tak trzymać :jupi:

 

MVVS daje ciąg statyczny na wadze około 7,5 kg. Waga mojego modelu do lotu to 4,9 kg. Ciekaw jestem jaką wagę ma Twoj ELEKTRYK ?

Budując model wychodzę z założenia, że ma latać jak najlepiej a silnik super hiper o ciągu 2x większym niż masa modelu to rzecz drugorzędna, mile widziana:). Model do 3D lata dobrze kiedy jest lekki. Mój waży (będzie ważył) 3,7kg a silnik wykręca 6,5kg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Mój waży (będzie ważył) 3,7kg a silnik wykręca 6,5kg :D

Silnik SK 50-65 380kv w mojej Extrze 1,8 m z GW ze śmigłem APC E 20x8 i pakietem 6S 4000 ciągnie 7,3kg przy 67A. Waga modelu ok. 3,8kg. Na brak mocy nie można narzekać więc Twój Yaczek również powienien śmigać bardzo ładnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Mój waży (będzie ważył) 3,7kg a silnik wykręca 6,5kg :D

Silnik SK 50-65 380kv w mojej Extrze 1,8 m z GW ze śmigłem APC E 20x8 i pakietem 6S 4000 ciągnie 7,3kg przy 67A. Waga modelu ok. 3,8kg. Na brak mocy nie można narzekać więc Twój Yaczek również powienien śmigać bardzo ładnie :)

Już gdzies pisałem chyba, że ten axi najlepszym wyborem do 3D do tego samolotu nie jest, ale i tak powinno byc ok, nawet bardzo ok:)

 

A co do pytania M@vericka to Jan z ModelMotors napisał do mnie kiedyś, żebym przypadkiem nie stosował większego pakietu niż 4000mah (6s) bo to jest bardzo niedobre dla tego silnika. Ale nie dopytywałem dlaczego. Może ktoś z Was wie?

Czasu lotu narazie nie określę, bo przecież jeszcze latałem:) (szacunkowo stawiam na jakieś 7 -8 minut).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile min lotu masz z takim pakietem ? Bo ja do tego silnika kupilem pakiety 6S 5000 mAh gdyz balem sie, ze z 4 Ah bedą zbyt krotkie loty.

Timer mam ustawiony na 7min. ale po lataniu w pakiet nie wchodzi więcej jak 2,5 Ah. Można polatać ok. 8 min. i jeszcze zostanie rezerwa. Pakiet 5000 jest wg mnie mocno przesadzony. Opierałem się na opisach podobnych modeli na forum niemieckim i pakiety 4000 to już były spore - dają nawet w okolicach 2600. Wybrałem kompromis pomiędzy czasem lotu i wagą pakietu :)

 

EDIT: Jako uzupełnienie - podany czas to oczywiście w locie akrobacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.