Jump to content

Ki-61 II Hien


fitter

Recommended Posts

Tak się mnie spodobały te latadełka, ze również postanowiłem się zaopatrzyć w jeden z nich.

Zgodnie z zasadą: każdy ma swojego ESA mam i ja!

Trzy dni zabawy, łapki farbą upaprane, brak pewności że poleci ale jest.

Na początek zdjęcia jak na komisariacie a następnie kilka szczegółów przestępcy.

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

Na dniach powinienem go ulotnić - zobaczymy co to będzie - jak na razie walczę bowiem z RWD-5 by skazoo i ASW-28 (właśnie dotarł nowy kadłub;) Jedny słowem d..pa nie pilot ale zabawy po pachy - a to najważniejsze :)

Link to comment
Share on other sites

Model prezentuje się świetnie! :D

 

Tylko tak... nie jestem specem co do RC, ale warto chyba jakoś zabezpieczyć serwo lotek przed uszkodzeniami (lądowanie). Kawałek EPP wklejony przed serwem powinien pomóc - ale tu niech już wypowie się ekspert, nie chcę niepotrzebnie wprowadzać w błąd. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Wstaw tam kawałek niby zaczepu pod zbiornik paliwa, albo cały zbiornik jak ja zrobiłem w swoim Zero.

Pięknie pomalowany, że też wam się chce robić te linie podziału.

I tak nie widać tego w locie hehe.

Żal rozbijać tak zrobiony model.

Link to comment
Share on other sites

Nie żal rozbijać ..... tylko przyjemnie nim zwyciężać :-)

 

- zauważyłem, że silnik mocowany jest "przez" wręgę (chyba że tylko został wsunięty do zdjęcia) Jeżeli kręcony jest od tyłu to nie masz możliwości regulacji skłonu i wykłonu a to może uniemożliwić prawidłowe loty.

 

ms

Link to comment
Share on other sites

- zauważyłem, że silnik mocowany jest "przez" wręgę (chyba że tylko został wsunięty do zdjęcia) Jeżeli kręcony jest od tyłu to nie masz możliwości regulacji skłonu i wykłonu a to może uniemożliwić prawidłowe loty.

Podaj jaki silnik masz i jak jest mocowany (na krzyżak, czy bezpośrednio do sklejki) bo tak jak powiedział mirolek możesz nie mieć możliwości regulacji kątów i może demontażu silnika. Ja mam wszystkie silniki tak mocowane ale zawsze zostawiam metodę na regulację i łatwy demontaż. Malowanie super :) i powtórzę: daj kawałek EPP przed serwem lotek. Co do latania, nie przejmuj się. Jak byś zobaczył moje latanie to byś się uśmiał.

Link to comment
Share on other sites

Podaj jaki silnik masz i jak jest mocowany (na krzyżak, czy bezpośrednio do sklejki)

Patrząc na zdjęcia obstawiem, że jest to TowerPro 2406-**T, tylko kwestia kv nie znana.

W zestawie z tym silnikiem nie ma krzyżaka, więc czuję, że fitter przymocował go do wręgi, a potem ją wkleił do modelu...

 

Miałem ten silnik o KV 1650 w kombacie (też KI-61) ze śmigłem 8x4 i szału nie było.

Ponadto ten silnik powinien być zamontowany "za wręgą", a nie "przed" gdyż nie ma blokady osi i po odpaleniu silnika część z magnesami (stator?) zaczyna się wysuwać do przodu.

 

Aczkolwiek przez kilka tygodni latałem z tym silnikiem (czekałem aż moja KD A22-10S wróci z gwarancji).

 

 

A wizualnie modelik ładnie się prezentuje :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli dobrze pamiętam to jest właśnie 2406-32T - początkowo miał być przy RWD-5 by Skazoo ale nie za bardzo był wydolny więc trafił tutaj. Ciągnąc RWD nie zleciał "ze stojana" więc przy tak lekkim modelu też się tego nie obawiam.

Silnik przykręcony bezpośrednio do wręgi a wręga wsunięta w wycięcia - jeszcze nie wklejona. Wszelkie poprawki więc możliwe - tyle, że najbliższy sklep modelarski RC to wyprawa ponad 70km więc większość zakupów robię przez "okienko na świat" a w takim przypadku musi się uzbierać trochę rupieci do kupienia.

Link to comment
Share on other sites

Fitter, zamiast krzyżaka, zrób druga wręgę ze sklejki 2 - 2,5mm i do niej przykręć silnik. A potem tą wręge przykręc do tej (3-3,5mm) wklejonej w kadłub. Gruba, żeby śruby miały czego trzymać.

Ten silnik śmiało może pracować w tym ustawieniu. Nic nie powino się wysuwać. Chyba, że śrubki nie trzymają. Ja miałem taki i pracował w obu ustawieniach. Nic się nie działo.

Ja preferuję jednak emaxy 2822. Świetne do montażu bez żadnych dodatkowych krzyżaków.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli dobrze pamiętam to jest właśnie 2406-32T - początkowo miał być przy RWD-5 by Skazoo ale nie za bardzo był wydolny więc trafił tutaj. Ciągnąc RWD nie zleciał "ze stojana"

Zlecieć, to nie zleci...

Ale na pewno nie będzie pracował w takich warunkach do jakich został stworzony.

zaur: śrubka jest jedna, do przykręcenia osi. Z tego co pamiętam, to w osi nawet nie ma oryginalnie wcięcia do zablokowania jej w pozycji jak jest teraz na zdjęciu

 

Silnik przykręcony bezpośrednio do wręgi a wręga wsunięta w wycięcia - jeszcze nie wklejona. Wszelkie poprawki więc możliwe - tyle, że najbliższy sklep modelarski RC to wyprawa ponad 70km

Więc nie jedź do sklepu, tylko zrób jak Ci zaurradzi z drugą wręgą.

Chociaż ja osobiście bym się pokusił o przestawienie ośki w silniku na oryginalne ustawienie i przyklejenie wręgi na przodzie (np. w szczelinie około 7 mm za dziobem modelu)

Link to comment
Share on other sites

Wręga na przodzie kadłuba strasznie "topornie" wygląda ale ten silnik TP 2406/32T jest przeznaczony do montażu za wręgą i Jacek ma rację, co do sposobu jego montażu i ryzyka takiej zmiany.

 

ms

Link to comment
Share on other sites

Pogoda dzisiaj dopisała więc i oblot został wykonany. Na pakiecie 2S 1100mAh (od ASW-28 który czeka na wymianę kadłuba) i zamontowanym przed wręgą silniczku TP2406/32T oraz GWS 8x4 (EP-8040) modelik lata ładnie lecz jak na warbirda zbyt dostojnie. Z tą prędkością nadawał by się do I wś a nie II wś - jednym słowem czeka go wymiana, tym bardziej, że przy jednym z kretobić jednak zrewało go "ze stojana". I tu pytanie do Kolegów : co zakupić aby latał jak powinien? Z tego co na forum wyczytałem to popularny i niedrogi jest TP Black, a może jeszcze coś innego by się nadawało?

Co do wyważenia nie mogę narzekać - nie trzeba było nic trymować a SC jest usadowiony 4-5cm od krawędzi natarcia.

A jako, że pilot początkujący to było około 10 lotów (z których najdłuższy trwał ponad 1 min!), stracone 3 śmigła (pomimo prop-savera) i masa radochy, że TO LECI!

Pakiet znów naładowany więc po południu powtórka - w zapasie mam jeszcze 6 śmigieł ;)

A oto fotki na dowód, że się udało - mój kochany fotograf nie opanował jeszcze sztuki "strzelania" w samolot więc są jakie są :)

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

 

I popołudniowa seria lotów - poszło lepiej: straty własne jedno śmigło i nie wytrzymała wręga zrobiona ze sklejki ze skrzynki po owocach :) Sam samolot wytrzymał wszystko - ESA to naprawdę świetne maszyny do nauki latania ;)

Kilka fotek - na ostatnim zdjęciu są dwa samoloty - jeden aeroklubowy :)

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.