Skocz do zawartości

Szybkie skrzydełko z napędem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od pewnego czasu przymierzam się do zbudowania skrzydełka. Założenia są takie że model ma być jak najszybszy :wink: Skrzydło będzie wycięte ze styroduru. Docelowo ma być wykonane metodą vacuum (ale to już po maturach). Na razie pierwsza sztuka dla próby będzie tylko oklejona taśmą pakową. Profil na który się zdecydowałem to MH60.

 

Planowane wyposażenie:

- silnik inrunner 3900kV - silnik

- regulator turnigy 60A

- pakiety 3s 2200mah 25C

 

Masa samego wyposażenia to około 400 gram. Jeśli chodzi o wymiary skrzydełka to zakładam rozpiętość 90cm, cięciwa 25cm na środku, 15cm na końcówkach. Profil na brzegu będzie cofnięty o około 15-20 cm.

 

Czy przy takich założeniach stosować zwichrzenie płata? Wiadomo że wprowadza to dodatkowy opór a model ma być głównie do szybkiego latania. Czy nadać skrzydłom lekki wznios (górna powierzchnia płaska, dolna tworzy kąt rozwarty) czy skrzydło ma się zwężać symetrycznie?

 

To na razie takie główne wątpliwości ale w razie czego liczę na Waszą pomoc :wink:

W miarę postępu projektu dodam fotki

Bartek

Opublikowano

rozpiętość 90cm, cięciwa 25cm na środku, 15cm na końcówkach.

ja bym celował w 30x15x110cm

 

silnik fajny, skrzydełko będzie miało niezłego kopa :)

 

Nie zapomnij unieść końcówki skrzydła o 6-7mm do góry. To konieczność w takich konstrukcjach.

Opublikowano

Nie zapomnij unieść końcówki skrzydła o 6-7mm do góry. To konieczność w takich konstrukcjach.

Się to zwie " zwichrzenie aerodynamiczne " - 3-4 stopnie do góry - w profili jest taka funkcja

Opublikowano

zawsze się zastanawiałem co daje to że śmigło jest jedno-łopatowe a z drugiej strony ma tylko odważnik. Może mi ktoś wytłumaczy :?: :wink:

Opublikowano

Insomniac fajny model ale stawiam na napęd pchający. Natomiast jeśli chodzi o zwichrzenie aerodynamiczne to odnalazłem w profili funkcję "template" gdzie mogę wprowadzić kąt i powinien wyjść gotowy wzornik. Niestety mam niezarejestrowaną wersję profili i po wprowadzeniu kąta na ekranie nic się nie zmienia.

Poza tym jak ma wyglądać to zwichrzenie? Czy tak że natarcie idzie w linii prostej natomiast spływ jest uniesiony względem natarcia na samej końcówce?

 

Jeśli chodzi o śmigło jedno łopatkowe to ma większą sprawność. :wink:

Opublikowano

Poza tym jak ma wyglądać to zwichrzenie? Czy tak że natarcie idzie w linii prostej natomiast spływ jest uniesiony względem natarcia na samej końcówce?

ten rysunek to wyjaśnia

 

Dołączona grafika

Opublikowano

 

Się to zwie " zwichrzenie aerodynamiczne " - 3-4 stopnie do góry - w profili jest taka funkcja

Chyba geometryczne. Aerodynamiczne to zmiana profilu a nie kąta natarcia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.