bajer0 Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Mój pierwszy lot RWD5 by skazoo. Wcześniej raz pilotowałem kolegi pitsa, przez pół minuty Lądowanie też można zaliczyć do udanych, tylko na koniec samolot zrobił hop na plecy przez śmigło Pozdrawiam
Qbatus Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 tylko na koniec samolot zrobił hop na plecy przez śmigło To się nazywa kapotaż No locik fajny tylko może kolega wstawił by krótki opis modelu?
bajer0 Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Opublikowano 13 Maja 2010 Aaa jasne: Plany RWD 5 by skazoo, 130cm rozpiętości, długości nie znam. Silnik: Welgard 1400RPM/V 500G ciągu regiel: E-Sky 25A z soft startem (wyciągnięty z Honey Bee King 3) co sprawia problemy, ale lata Bateria: Flightmax 2200 3 cele Odbiornik: Corona RP6S1 35Mhz z syntezą Serwa: 2x Towerpro micro (nie pamiętam oznaczenia, najtańsze z metalowymi trybami) 1x Esky micro cyfrowe 8G też z Honey Bee King 3 Radio: E-Sky EK2-0404 od Lamy 4CH 35Mhz Waga modelu ok 635g Pozdrawiam.
Qbatus Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Silnik: Welgard 1400RPM/V 500G ciągu (za mało do tego modelu) Waga modelu ok 650-700g - nie mam dokładnej wagi ;( Dla czego myślisz, że za mało do tego modelu? Górnopłaty trenerki, z tak dobranym profilem jak ten RWD spokojnie mogą latać na 60-70% wagi. Myślisz, że oryginał miał inny stosunek mocy do wagi? Nie rozumiem takiego podejścia. Model powinien latać na skrzydłach a nie na silniku, oczywiście oprócz akrobacji 3D, a swoim modelem chyba nie chcesz zawisów robić. Lata świetnie, statecznie, sama przyjemność gratulacje. Wrzuć fotkę jak to wygląda, chociaż zasadą jest, że jak model dobrze lata to dobrze wygląda odwrotnie nie koniecznie :lol2:
bajer0 Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Opublikowano 13 Maja 2010 Silnik: Welgard 1400RPM/V 500G ciągu (za mało do tego modelu) Waga modelu ok 650-700g - nie mam dokładnej wagi ;( Myślisz, że oryginał miał inny stosunek mocy do wagi? Nie rozumiem takiego podejścia. Szczerze to sam nie wiem co myślę w tym temacie, jestem dopiero początkującym i sądziłem, że podane 500g ciągu odpowiada wadze modelu (to by się wydawało logiczne) dlatego ten dopisek, ale pewnie jako bardziej doświadczony modelarz masz rację. Nie wymagam od niego akrobacji, po prostu porównałem te dwa parametry i wydawało mi się, iż silnik jest za słaby do niego.Zdjęcie wrzucę jak wyjdę z pracy.
Qbatus Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 W skrócie i dużym uproszczeniu: Silnik w tego typu samolocie (modelu) poprzez śmigło powinien nadać maszynie taką prędkość, by powietrze pływające profilowany płat wytworzyło siłę nośną większą niż jego masa. Błędem jest myślenie, że siła ciągu powinna odpowiadać jego masie (w prawdziwych samolotach się tak nie zdarza) Ale ponieważ możliwości współczesnych silników elektrycznych pozwalają na otrzymanie mocy nawet dwukrotnie większej niż masa modelu, stąd mamy możliwość budowania modeli wykonujących akrobacje 3D. Można oczywiście montować do zwykłych górnopłatów większe silniki, choćby z uwagi na bezpieczeństwo. Zapas mocy pomaga w wyprowadzeniu modelu z trudnej sytuacji i po prostu można uzyskać większe prędkości. Myślę, że ten silnik ma mocy w sam raz
bajer0 Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Opublikowano 13 Maja 2010 Dzięki za wytłumaczenie Już poprawiłem swój post. Pozdrawiam.
Mikx Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Fajny modelik Życzę długich i udanych lotów :wink:
Gość Squa Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 No no Piekny locik ;] Obym ja tak latał ;D Rozumiem że moj TOTO bedzie podobnie sie zachowywał ? PS: Przy okazji znalazłem pojecie jak szukac silnika pod model ;D Ja oczywisicie szukałem silnika o ciągu ok. 1kg bo tyle bedzie TOTO ważyl na oko. Jest może jakis wzór? Np 70% * waga modelu= minimalny ciąg silnika ?
Qbatus Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Składa się na to zbyt dużo czynników, by móc zastosować jeden uniwersalny wzór wszystko zależy oczywiście od wagi modelu, doboru śmigła, profilu, w jaki sposób będziemy latać i wiele innych.
Gość Squa Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 To jak złoże, zważę, podam wymiary itp to wtedy zobaczymy Ale celuje tak w silnik ok . 500-600g ciągu
Qbatus Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 Spokojnie wystarczy. Wątków o tym modelu jest tu chyba ze 100 więc po prostu poczytaj, przeanalizuj, a na pewno dobrze wybierzesz.
bajer0 Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Opublikowano 13 Maja 2010 sprawidzłem na wadze kuchennej - 635g.... Grubasek Lecz to wina baterii 2200 3cele. Bez baterii waga spada poniżej 500g Pozdrawiam
modrzej Opublikowano 13 Maja 2010 Opublikowano 13 Maja 2010 bajer0, Mój trenerek-akrobatka waży do lotu 650g, na silniku EMAX 2822, śmigle 10x6" i 7.2V zasilania mam stosunek ciągu do masy 1:1 a mimo to ładnie pogina po niebie i jest dosyć żwawy (ale trzeba mu i tak wrzucić 3S). A tak poza tym... nie lataj nad głową ;P Squa, ToTo z założenia to motoszybowiec więc jemu też spokojnie styknie 1:1 stosunku masy do ciągu... A poza tym nie wiem jak chcesz w takim małym modelu z depronu osiągnąć 1kg masy do lotu:P chyba, że mu pół kilo kamieni wrzucisz...
ksionc Opublikowano 12 Lipca 2010 Opublikowano 12 Lipca 2010 Spokojnie wystarczy. Wątków o tym modelu jest tu chyba ze 100 -żeby tylko tyle... JA też mam ten model (nawet mi się już znudził). Latałem na kilku silnikach: emax2822, jakiś TP za wręgowy i jeszcze jakiś inny (no name) i na każdym model latał świetnie. Nie było problemu ranwersem, pętlą... nawet lot nożowy przy odpowiednim przerobieniu sterów da się zrobić Tylko lot plecowy raczej nie wykonalny, chyba że przy odpowiednim przygotowaniu modelu. Fajny filmik-trzymaj model jak najdłużej-bo jest świetny jak na deproniaka :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.