julo Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam, Zeby troche odetchnac od coraz to nowych delt przedstawiam wlasnie przeze mnie ukonczonego Su-37 wg projektu Steva Shumate'a. Po F-18 jest to moj drugi samodzielnie wykonany samolot (wiec prosze o wyrozumialosc w ocenie ), traktowalem go jako swego rodzaju poligon doswiadczalny roznych technik i technologii. Samo wykonanie to tez pewnego rodzaju kompromis miedzy jakoscia wykonania a nakladem pracy. Co do samej konstrukcji, jedyna moja modyfikacja w stosunku do oryginalu jest dodanie lotek - jakos nie pasuje mi widok samolotu bez lotek Jest to oczywiscie konstrukcja depronowa (6mm) usztywniona weglem i dodatkowo w kilku miejscach zalaminowana tkanina szklana 48g/m2 i 18g/m2 z uzyciem lakieru typu WBPU. Model pokryty kilka razy w calosci lakierem WBPU zmieszanym z talkiem dla niemowlat (+ szlifowanie) a nastepnie malowany farbami w sprayu Motip-Dupli AQUA (fajne farby - polecam) oraz RC Styro. Malowanie wzorowane na znalezionych w sieci zdjeciach jakiegos prototypu Su-35. Wyposazenie: - 2x Littlescreamer ParkJet 2800 kv - 2x smigla 6x4 apc (normalne + puscher) - 2x TURNIGY Plush 25amp - 2x HTX900 - lotki - 2x Corona 929MG - tailerony - 1x Corona 929MG - stery kierunku - 2x Hitec HS-85MG - sterowanie wektorem ciagu - TURNIGY 3A UBEC - LiPol 2200mAh zippy flightmax 3S1P 25C - odbiornik: Assan X8 R9 9Ch 2.4GHz - nadajnik:Turnigy 9x + Assan + nowy soft tworzony przez kolege z forum "rafita" Wymiary modelu: rozpietosc: 76 cm, dlugosc: 92 cm Waga gotowego do lotu: 1070g Pelna dokumentacja fotograficzna tutaj: link a ponizej kilka wybranych zdjec: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Ładnie. Czym przyklejałeś kabinę że taka pobrudzona klejem :?: No i czy nie za ciężki wyszedł ten modelik :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 calosc laminowales szklem i lakierem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Ładnie. Czym przyklejałeś kabinę że taka pobrudzona klejem :?: to nie klej. przyhaczylem jakos nieszczesliwie papierem sciernymNo i czy nie za ciężki wyszedł ten modelik :?:tez sie tego obawiam - oryginal autora projektu mial 200g mniej.. calosc laminowales szklem i lakierem?nie, calosc nie ale caly przod, krawedzie skrzydel, statecznikow pionowych, cale tailerony i dolna powierzchnie 'turbin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Właśnie miałem się o to dopytać :wink: A jaka to tkanina :?: 20 czy 48 :?: Moim zdaniem kierunek jest nie potrzebny, U-BEC tak samo. Wystarczą lotki i wysokość. A regulatory mają już wbudowany BEC więc po co wozić kolejny :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Właśnie miałem się o to dopytać :wink: A jaka to tkanina :?: 20 czy 48 :?: krawedzie skrzydel i statecznikow 48 reszta raczej 18.. Moim zdaniem kierunek jest nie potrzebny, U-BEC tak samo. Wystarczą lotki i wysokość. A regulatory mają już wbudowany BEC więc po co wozić kolejny :?: co do powierzchni sterowych: czy ty zawsze robisz tylko te ktore koniecznie potrzeba zeby latac? ja nie - poniewaz ciagle sie ucze chcialbym organoleptycznie sprawdzic jaki wplyw beda mialy rozne powierzchnie na lot. a po drugie dla zabawy UBEC - gdzies czytalem ze 7 serv to moze byc troche duzo dla wbudowanego BECa ale moze sie myle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 A ile schnie Ci ten lakier i jak grubo go dajesz? Tylko tak aby przesaczyc? Pytam bo wczoraj wylaminowalem sobie probke i 30min to marzenie.... do godziny nadal probka mokra a nie dalem duzo tylko aby przesaczyc. No ale moze niedokladnie wymieszalem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Fakt. 7 serw to troche dużo ale bec z regulatora da rade. Nie dał by rady gdyby to były serwa standart ale przy 9-gramowych wystarczy. Co do tego SK to zaproponowałem żeby zrezygnować z niego w celu odchudzenia modelu ale jeśli nie chcesz to spoko. No i troche przesadziłeś z tym laminowanie. Tu 10g tam 5g i tak sie nazbierało. Niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 A ile schnie Ci ten lakier i jak grubo go dajesz?a raczej nie zaluje lakieru. troche czasu rzeczywiscie to schnie jak mi zalezalo na czasie to farelke odpalalem Co do tego SK to zaproponowałem żeby zrezygnować z niego w celu odchudzenia modelu ale jeśli nie chcesz to spoko. aaa teraz rozumiem intencje.. porada dobra, zobaczymy jak to bedzie latalo. jak kiepsko to bede kombinowal z odchudzaniemNo i troche przesadziłeś z tym laminowanie. Tu 10g tam 5g i tak sie nazbierało. Niestety.no niestety. toche teraz zaluje ze nie dalem planow na 125% lub 150% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jestem pod wrażeniem, jak może wyglądać model z depronu! Siedmiu serw (nawet 9 gramowych) do beca regulatora bym nie podłączył - to za dużo. Mamy jednak na pokładzie dwa regulatory, a to już wystarczy. Ten dodatkowy bec IMO zbędny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo Opublikowano 14 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jestem pod wrażeniem, jak może wyglądać model z depronu!ciesze sie ze sie podoba. wyglada rzeczywiscie w miare dobrze choc daleko mu do prezentowanego niedawno miga 29 Siedmiu serw (nawet 9 gramowych) do beca regulatora bym nie podłączył - to za dużo. Mamy jednak na pokładzie dwa regulatory, a to już wystarczy. Ten dodatkowy bec IMO zbędny. problem jest taki ze wykorzystalem regiel ktoremu padl BEC, tak wiec pod tym wzgledem nie da sie go wykorzystac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Supcio U mnie 3ciego maja latał taki deproniak: A skończył tak: Ale ładnie latał pomimo krótkiego pokazu (coś mniej niż 1.5min) Mam nadzieję, że Twój równie dobrze będzie latał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo Opublikowano 29 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 ..no i nadeszla dzis ta wiekopomna chwila zeby oblatac samolot - niestety z mizernym skutkiem. po moze max dziesieciu sekundach lotu wylaczyl sie jeden z silnikow co spowodowalo natychmiastowym wejsciem w korkociag i kretem. na szczescie su nie nabral jeszcze wysokosci a wysoka trawa zamortyzowala upadek, wiec strat praktycznie nie ma - jedynie wymienny czubek troche zniszczony. ponowilem jescze probe lotu ale stalo sie dokladnie to samo - ten sam silnik sie wylaczyl. podejrzewam ze to moze byc wina regulatora, tylko czemu testy warsztatowe przechodza pomyslnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Masz jeden, czy dwa osobne regulatory? Zawsze wyłączał się ten sam silnik, czy na zmianę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Masz jeden, czy dwa osobne regulatory?a to da sie na jednym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Masz jeden, czy dwa osobne regulatory? a to da sie na jednym?Jeśli chodzi o silniki trójfazowe, to każdy musu mieć osobny regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 Masz jeden, czy dwa osobne regulatory? Zawsze wyłączał się ten sam silnik, czy na zmianę? dwa regle TURNIGY Plush 25A, ten sam silnik sie wylaczal. najgorsze jest to ze nie moge tego efektu usyskac w warunkach warsztatowych, katowalem dzis calego lipola i nic sie zlego nie dzialo - oba silniki ladnie pracowaly.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 posprawdzaj konektory i przewody. MOze w locie podczas jakis manewrow cos Ci nie laczy. Zwlaszcza wtyczki Tdens maja sklonnosc ku takiemu zachowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo Opublikowano 30 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 posprawdzaj konektory i przewodywydaje sie malo prawdopodobne gdyz wszystkie przewody sa ladnie poprowadzone i zabudowane - nic sie nie majta. wtyczek tez za badzo nie ma.. ale to moze byc dobry trop - moze jakis lut puszcza.. przy kolejnych testach warsztatowych sprobuje trzasc modelem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 sprawa sie wyjasnila.. przede wszystkim udalo mi sie uzyskac efekt wylaczenia silnika w warunkach warsztatowych co pozwolilo na dalsze testy. a winne okazalo sie ustawienie timingu na jednym z regli.. po przestawieniu z LOW na HIGH wszystko dziala bez problemu.. tak wiec na weekend zapowiadaja sie kolejne proby lotow.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.