Bartek L Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Sprawa wygląda tak. Mam dwa pakiety Turnigy 3000mAh 3s. Ulotniłem je pierwszy raz, 6 minut każdy. Po powrocie do domu, podpinam pierwszego do balansera chcąc naładować i wszystko ok, nie ma problemów. Następnie wsadzam drugi pakiet i tu ZONK. Ładowarka pokazuje napięcie 2,76V na cały pakiet. Momentalnie odpiąłem go, dokładnie obejrzałem, nic nie napuchło w porównaniu z drugim, kable trzymają, zwarcia nie ma, co się mogło stać? Postanowilem go naładować najpierw jako 1s, następnie jako 2s i na koniec zbalansować jako 3s. Po zakończeniu tych cykli wsadzam baterie do samolotu, przez 6 minut praca na 100%. Po wyjęciu pakiet lekko zagrzany, napięcie 11V z hakiem. Balansuje na 3s i znowu do samolotu. Zrobiłem tak jeszcze dwa razy, pakiet działa tak samo jak ten pierwszym, nie ma problemów, trzyma napięcie i wgl. Spędziłem przy nim dwa popołudnia siedziąc z gaśnicą pod ręką i otwartym oknem, żeby go wyrzucić jakby się zapalił :lol2: Wie ktoś co się stało, że po jednym locie napięcie był 2,76v? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baxter12 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Wie ktoś co się stało, że po jednym locie napięcie był 2,76v? NIE. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ale mam nadieję, podobnie jak Ty, że to sie mu nie powtórzy.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Nie zgadnę przyczyny takiego rozładowania. Mam pakiet 3s, który zostawiłem kiedyś na całą noc z podłączonym regulatorem. Następnego dnia całkowite napięcie wynosiło 0,6 V. "Podniosłem" go zasilaczem regulowanym (małym prądem) do napięć akceptowanych przez ładowarkę i naładowałem małym prądem. Pakiet ten ma już ponad 50 cykli po tym wydarzeniu i niczym nie odstaje od drugiego, identycznego pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek L Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 No, ale zostawiłeś go włączonego w samolocie. A mój też został w modelu, ale z wyłącznikiem przesuniętym na off Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 a masz może regulator turnigy , hk lub podobny one mają skopane odcięcie i przy odrobinie chęci ze strony pilota akum całkowicie rozładują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek L Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Regulator TowerPro. Ja po prostu przerwałem obwód elektryczny używając wyłącznika-nie wiem w jaki sposób regulator mógłby brać prąd w takiej sytuacji. Pakiet był podłączony i włączony przez 6 minut-po locie zaraz wyłączony. A wyłącznik działa bez zarzutu, właśnie sprawdziłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 a masz może regulator turnigy , hk lub podobny one mają skopane odcięcie i przy odrobinie chęci ze strony pilota akum całkowicie rozładują Możesz napisać co masz na myśli? Korzystałem i z ESC turnigy jak i HK i nie zauważyłem takiego zjawiska. Byłoby fajnie gdyby było wiadomo, na co uważać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Ja po prostu przerwałem obwód elektryczny używając wyłącznikaJakiego wyłącznika? Fabrycznie zainstalowanego przy regulatorze? To nie przerwałeś obwodu elektrycznego. Odłączyłeś BEC i sterowanie. nie wiem w jaki sposób regulator mógłby brać prąd w takiej sytuacji.Teraz już wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Przynajmniej jeden przewód prądowy od pakietu powinien wisieć w powietrzu. Należało go albo wypiąć z regulatora, albo do tego celu używać wyłącznika wysoko prądowego, który stosuje się właśnie do odcinania akumulatora od regulatora (są one duże i wpina się je pomiędzy regulator i pakiet). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek L Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Nie ten co fabrycznie w regulatorze, tylko kupiony w elektrycznym-jest duży, więc podejrzewam, że to ten wysokoprądowy, o któym strejla_u napisał. Zresztą nawet jakbym zostawił pakiet w samolocie to z lotniska do domu mam 5 minut autem, wypakować wszystko drugie 5 minut, w sumie to do ładowarki podpiąłem po maksymalnie 30 minutach. Przy takim czasie lipol chyba nie ma szans się rozładować. EDIT: Regulator Jeti: jak pisałem poprzedniego posta to myślałem co zabrać na lotnisko i nie o tym modelu co trzeba napisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 nigdy nie stosuj wyłączników wysoko prądowych to bywa zawodne , jedynie złączki rozpinaj w akumulatorze . Masz wtedy pewność jak widzisz ze obwód jest rozwarty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 kupiony w elektrycznymA to jeszcze gorzej Jeżeli musisz stosować wyłącznik na kablu prądowym, to w grę wchodzi jedynie zwora z goldów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 A to jeszcze gorzej Jeżeli musisz stosować wyłącznik na kablu prądowym, to w grę wchodzi jedynie zwora z goldów. Dokładnie wywal go jak najprędzej !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek L Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Dobra wywalę, ale to nie rozwiązuje problemu zjawiska pod tytułem 2,76V i nie odpowiada na pytania: jak? dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek_Spy Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 1- czy wszystkie tak mialy czy jedna bo nie podałes 2- rozladowac moglo jedynie obciażenie a wiec pomyśl co miałeś podpięte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek L Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 1. jeden jedyny pakiet z dwóch takich samych. jak zmierzylem miernikiem cele dwie miały grubo ponad 3V blisko 4V, natomiast jedna koło 0V. 2. no podłączone to co w normalnym, średniej wielkości akrobacie: silnik, 4 serwa, regulator, odbiornik. Po 6 minutach lotu jeszcze był prąd, wylądowałem z silnikiem. Zbierałem się do domu i uznałem, że nie będe wyjmował pakietu z modelu, tylko przełączyłem wyłącznik na off.. Jak pisałem wyżej minęło maksymalnie 30 minut od tej chwili do momentu, w którym podpiąłem pakiet do ładowarki i zobaczyłem napięcie 2,76V. Tyle. Akumulator wrócił do życia, dziś latałem na nim, nie ma żadnego spadku wydajności. Podobnie z ładowaniem, napiecie było koło 11V, czyli normalnie. Chciałbym tylko wiedzieć co mogło być przyczyną opisanej wyżej sytuacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Chciałbym tylko wiedzieć co mogło być przyczyną opisanej wyżej sytuacji? _______________Na to ,to nawet stary Eskimos Ci nie odpowie :devil: ,dostała cela zawału,ale jak żyje to tylko sie cieszyć :jupi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek L Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Chyba nie odpowie MarekSpy dostaje + bo pierwszy mnie uświadomił, żeby wyciągnąć wyłącznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Chyba nie doczytałem lub nie dowidzę ale najpierw piszesz że pakiet miał 2.76V a później, że jak zmierzylem miernikiem cele dwie miały grubo ponad 3V blisko 4V, natomiast jedna koło 0V to myślę sobie i myślę, że nijak tutaj nie wychodzi mi nigdzie 2.76V Coś kręcisz Bartuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek L Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Mówię, że z pamięci odtwarzam mniej więcej. Że to było 2,76V to jestem pewien, ale tych napięć na pojedynczych celach to już nie za bardzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.